Citat:
Ursprungligen postat av
ppp333
Låter som om din mamma är narcissist. Det där att göra ett av barnen till utfryst syndabock brukar vara vanligt för narcissistiska mammor.
Skaffa dig en samtalsterapeut eller nåt så att du kan få hjälp. Det du har utsatts för låter rent för jävligt! Att din mamma tyckte att du skulle vara hos din biologiska pappa men din bror behövde inte....låter helt sjukt. Du har inte gjort något fel. Det är din mamma som är empatistörd och du kan inte ändra på något. Det enda du kan göra är att ta hand om dig själv, skapa dig ett liv utan din mamma som tydligen inte är kapabel att ge dig moderlig omsorg. Om du söker det du aldrig fått av din mor kommer du bli besviken om och om igen. Om du genom att svälja piller vill få henne att reagera kommer du bara bli besviken. Hon reagerar bara motsatt, med kyla och avståndstagande. Det är vad jag fått fram av din beskrivning.
Det finns en sajt som heter barn till narcissister eller nåt sånt. Där kan du se om du hittar liknande berättelser som din.
Ta hand om dig och försök att lägga ner att röka på för ofta...röker du gräs blir stoppar du bara upp processer och skjuter upp det som du måste jobba med. Jag har sett folk röka för att må bra men det blir som om dom fastnar istället.
PS du skriver bra. Du kanske kan göra nåt av det.
Lycka till!
När jag va yngre kändes det ju som att det va mitt fel men nu vet jag att det inte är mig det är fel på! Har inte riktigt fått prata igenom min lilla incident med någon så en terapeut kanske vore bra. Jobbar ju hela dagarna så får se om det finns någon som har tid efter kontorstid.
Jag skulle inte kalla det som att det har varit ett helvete, fast i mitt huvud så har det nog varit det. Har alltid varit avundsjuk på mina vänner och deras "bullmammor" om du förstår vad jag menar.
Försöker ta hand om mig själv och lyckas ganska bra, ibland trillar man dit och blir förbannad men lyckas skärpa till mig allt som oftast. Längtar till egen familj osv men blir så rädd att jag ska bli som henne, blir jag det är det bara att röka morfinplåster och dö, det som jag har gått igenom förtjänar inget barn!
Har inte rökt på jättelänge, även om jag saknar det ibland så vet jag att det inte hjälper mig så bättre att låta bli.
Tack så hjärtligt!