2016-01-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Förhoppningsvis är de mest dumma både här och inom EU i stort åtminstone lite sansade av ren självbevarelsedrift att det aldrig kommer hända. Om det nu händer hoppas jag verkligen Sverige likt Storbritannien lär göra nästa år redan lämnat EU-skiten.
Storbritannien har en stor andel muslimer som är rätt så engagerade politiskt samt förökar sig som råttor. Sverige har minst lika stort problem. Om det sätts stop helt för flyktingar idag, så kommer det fortfarande att återstå en hel del problem som inte kommer att lösa sig.
2016-01-09, 18:40
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Sverige har ju länge varit USAs slav, hjälpt dom med vapen och propagandan. Dom få rösterna som höjts i Sverige mot Turkiet har varit invandrare vars folk drabbats av turkisk terror, ytterst få svenskar. Dom flesta svenskar reagerar först när det drabbar dom själva. Era politiker säger rakt ut att dom inte vill dela bördan med folket, folkpartisten som nyligen i SVD sa att dom i Djursholm var emot öppnandet av boende för ensamkommande för att som sagt dom vill inte dela bördan med folket. Folket som bor tryggt från kaosområden skiter i hur djävligt dom som vill ha det bra är tvingade att leva kvar i kaosområdena.

Jag frågar igen, varför ska vi ta ansvar för hela världen?

Jag tror inte en turkdjävel har empati med en svensk, tvärtom ser de sig som ett överlägset folk och att svenskar är till för att tjäna pengar på.
2016-01-09, 18:42
Bannlyst
Lite OT men en rolig grej som hände i bastun i går är följande: Det har börjat komma sjukt mycket afghanska ensamkommande "barn" till badhuset. De får gratis inträde av kommunen såvitt jag vet. Sitter i bastun och snackar lite med dem. Frågar ena killen hur gammal han är. "14". Ja, han såg ut som en 14 åring, möjligtvis 16. Då frågar jag en annan kille. Men han kan inte svenska. Då säger den 14åriga killen att han är "tj.... sexton år". Haha riktigt roligt.
2016-01-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Jag tror inte en turkdjävel har empati med en svensk, tvärtom ser de sig som ett överlägset folk och att svenskar är till för att tjäna pengar på.
Jag är för ett civiliserat fungerande land med vettig välfärd där fusk bestraffas hårt men dom som verkligen behöver hjälp får den. Självklart kan inte Sverige ta emot dessa enorma mängder och samtidigt behålla en fungerande vettig välfärd. Om Sverige hade tagit emot en miljon kineser som i allmänhet är tillbakadragna och har inget emot hårt jobb så skulle Sveriges välfärd försvinna och bli ett låglöneland med en stor del av befolkningen som lever i misär. Det som är som en stor sten runt Sveriges hals är att det kommit en mycket stor del som har allt annat än fred och integration i sinnet och där är definitivt muslimerna i absolut majoritet. Det som är beklagligt är att många svenskar skiter i hur Turkiet är mot spillrorna av den kristna ursprungsbefolkningen dom i princip utrotat, likadant mot den övriga kristna ursprungsbefolkningen i världen, USA är deras främsta fiende minst lika mycket som muslimerna och Sverige har länge bedrivit en politik som är att vara knähund åt USA.
Senast redigerad av Persetan 2016-01-09 kl. 18:51.
2016-01-09, 18:59
Medlem
AlIINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Det handlar inte om att ta ansvar för hela välden,, det är äns ansvar som människa att orda en fri stad åt krigsdrabbade. Tänk dig om rollerna var tvärtom att Sverige var i krig och att vi hade sökt oss till andra länder, med andra kulturer som man inte förstår sig på direkt, som sakt det tar ett tag för folkt från andra kulturer att assimilera sig. Sen får man inte heller bete sig som ett svin som dessa har gjort. Men ni måste förstå att de länder de kommer ifrån är det väldig väldigt ovanligt att se kvinnor ute och lätt klädda. Så man måste sätta exempel fan fängsla några tafsade svin så att. det börjar spirda sig att det inte är okej.. För i ders huvuden så tror de att det är okej, brukar prata me de nyanlända.
2016-01-09, 18:59
Medlem
Vad händer när vi går i val om två år? Tror att det här bara är en viskning om vad som komma skall.

Är själv en stor förespråkare för att lämna EU, kan inte se att det kommit något gott ur det samarbetet eller har jag missat något?

Klyftorna och motsättningarna har aldrig varit större man öppnar för en ytterligare socialklass med lägre löner för de som saknar utbildning och det är för mig som att vandra tillbaks till 40-talet eller kanske springa är väl det rätta ordet, tror att det är starka krafter som ser till att det här händer, importera MENA folk och och så splittras moder Svea på fyra år.

Muslimer har ett helt annat sätt att se på tillvaron än vi européer och att vissa muslimer som aklimatiserat sig här inte tycker att vi ska dra alla över en o samma kamm är föga tröst då de representerar en ytterst liten skara muslimer som faktiskt lyckats förstå vårt levene här.

Vi får nu se muslimernas sanna jag och jag gillar det inte.

Fd. Socialdemokrat
2016-01-09, 19:03
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Verkar vara trend att åka till västnation och beté sig så mycket som ett arsel som möjligt, det känns som om något organ gett flyende syrier, irakier etc grönt ljus för att begå även sexuella brott.

Valdigt konstigt, men jag tror inte att det kan hålla på för länge, eftersom organiserade försök till destabilisering röjs allihopa, sakta men säkert
2016-01-09, 19:05
Medlem
Varför har inte DN skrivit om detta tidigare? Antar att de mörkade händelsen i somras de äckliga jävlarna.
2016-01-09, 19:13
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Lite OT men en rolig grej som hände i bastun i går är följande: Det har börjat komma sjukt mycket afghanska ensamkommande "barn" till badhuset. De får gratis inträde av kommunen såvitt jag vet. Sitter i bastun och snackar lite med dem. Frågar ena killen hur gammal han är. "14". Ja, han såg ut som en 14 åring, möjligtvis 16. Då frågar jag en annan kille. Men han kan inte svenska. Då säger den 14åriga killen att han är "tj.... sexton år". Haha riktigt roligt.

Han är VAD??
2016-01-09, 19:15
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Varför har inte DN skrivit om detta tidigare? Antar att de mörkade händelsen i somras de äckliga jävlarna.

Nej det är grisarna som grisar!
2016-01-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Nej det är grisarna som grisar!

Förstår att du har starka känslor, men dina uttryck gynnar ingen, det tolkas i medierna som att det är mindre begåvade som ger efter för sina "skruvade" känslor.

Har du något du vill förmedla gör det på ett bättre sätt. Tack
2016-01-09, 19:34
Medlem
tryggtochbras avatar
Såg Uppdrag Granskning om de marockanska gatubarnen och där var det någon spånig, men förmodligen välmenande, polis som tyckte det var så hemsk att Sverige inte "tog hand om barnen och hjälpte dem". Han kan inte ha tänkt längre än nästa kafferast om han tror att 1) de är intresserade av någon hjälp utöver ett PUT och 2) att problemet är begränsat till de som befinner sig i Sverige nu.

Antag att vi storsatsade på de marockanska gatubarnen, gav dem lägenheter, praktikplatser, bidrag, skolgång och allt som alla andra ensamkommande får tillgång till. Vad händer då? Sverige har helt plötsligt tagit på sig försörjningsansvar för andra länders ungdomar och det är fritt fram för hela världen att komma hit. Inte som att de skulle utgöra någon vinst för samhället heller, de tycker inte ens att de är kriminella när de stjäl och säljer droger, så deras uppfattning om att vara en god samhällsmedborgare ger jag inte mycket för.

Förvånar mig inte om polisen mörkar, de verkar vara betydligt blödigare än deras rykte som fascister motiverar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in