2016-01-09, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Eller ett totalt hat emot samhällets regler och lagar.
Japp!

Faktareistens/Hat mot samhällets regler och lagar = aggressiv rättshaverist.

Kan inte tolka det på annat sätt.
När sanningen inte "duger" och man istället fabricerar egna "sanningar" som passar sina egna värderingar bättre.

Riktigt otäckt.

Man undrar hur det är ställt ute i samhället när det finns de som till varje pris vill få en bestialisk sexualsadist, mördare och skändare att framstå som en "oskyldig stackare"?
2016-01-09, 16:17
Medlem
MrFolds avatar
Vilken överraskning att Irina inte vill komma och vittna denna gång heller.

Även om det saknar betydelse för utgången hoppas jag att hovrätten inte viker sig för advokaten, utan avvisar begäran om telefonförhör.

Annars känns det ganska meningslöst att spekulera i vad denna kvinna tror och inte tror. Jag kan tänka mig att hon är tämligen kluven på alla punkter vad gäller mannen. Annars hade hon naturligtvis tagit sig hit för att göra allt hon kunde för att få honom friad. Sen behöver ju inte den uppgivna rädslan vara ett rent påhitt, utan kan också vara ett skydd hon skjuter framför sig själv för att slippa sätta sig i rättssalen, se sin man på de anklagades bänk och veta att ju mer hon försöker försvara honom, desto mer kommer hon att konfronteras med de uppgifter hon lämnade inledningsvis i förhören.

I viss mån gäller det naturligtvis även brodern.

Nu tror jag iofs att alla i tråden som är vid någorlunda sunda vätskor förstår att det är så här det ungefär förhåller sig. Man måste nog själv lida av paranoida vanföreställningar för att tro på advokatens version här.
2016-01-09, 16:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Om det begås tjänstefel/uttalas lögner/ används psykisk tortyr i ett antal utsagor av Niklas Lindström är det just dessa som ska läggas ut. Och då är det selektivt - just [b]de där han begår misstänkt tjänstefel /ljuger/använder sig av psykisk tortyr.

IB har inte talat om andra gm. Hon har talat - äntligen - om det som hon har sett. Det som polisen inte efterfrågat. De har bara velat tvinga fram "bekännelser".

De som planterade ut fynden iakttogs sannolikt av IB och de såg henne. Detta är givetvis jättekänsligt och utgör stort ett hot mot IB.

Kanske kan hennes iakttagelse ensamt varit orsaken till att NB skulle misstänkliggöras. Annars kanske det varit just ett Helena Andersson-fall till.
Fundera på det.
Men håll dig för i helvete till det som skrivs. VARFÖR FÖRVANSKADE DU TEXTEN OCH UTESLÖT ETT VITALT PARTI i det vittnet återgav? Problemet med dig är inte att du granskar förhör - go ahead - problemet är att du förvanskar text, helt utesluter eller rycker ur ett sammanhang. Du ägnar det med andra ord åt ren propaganda med en avsky av sällan skådat slag. Kan du dämpa din förbannade framfart och ta en sak i taget? Du återkommer ALDRIG till det du överbevisats om utan mal på i nån annan ände alternativt rapar du samma fel om och om igen som du skapat.
Du framstår snarare hysterisk än att det leder till nån trovärdighet öht. Om det vore en gång kan det vara omedvetet men gång efter annan får jag korrigera dina felaktigheter och det är fan inte ok.
Citat:
IB har inte talat om andra gm. Hon har talat - äntligen - om det som hon har sett. Det som polisen inte efterfrågat. De har bara velat tvinga fram "bekännelser".
Hon har precis som jag skrev inte nämnt ett jota tidigare i nåt förhör och nu kommer det 8-9 alternativa gärningsmän plötsligt.
Citat:
De som planterade ut fynden iakttogs sannolikt av IB och de såg henne. Detta är givetvis jättekänsligt och utgör stort ett hot mot IB.
Står inte ett skit om det som anledning från henne. Subjektiv bedömning från dig.
2016-01-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Precis!
Polisen letade efter en saknad flicka.
Nerijus försökte få alibi för flickan han dödat.
Endast han kunde ju veta vad som inträffat just då, endast han behövde alibi.
Alibi för tidpunkten för mordet och färden till Martorp med kroppen.
Alibi hade ej behövts om Lisa bara varit saknad.

Att inte ens förstå att det här tydligt visar att Nerijus är mördaren tyder på förnekelse av fakta.

En intelligent och bra sammanfattning.

Nero plockades upp av polisen innan den tekniska bevisningen var klar, med DNA som bekräftade att polisen hade fått tag på rätt gärningsman.
2016-01-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Jag slutade läsa tråden för flera månader sen. Hörde bara på radio innan att "professorer" inom ämnet, tror att mördaren fortfarande går lös och att fel person sitter häktad.

Där av min frågeställning här i tråden.
Tänkte om det är nått som tagits upp och diskuteras här. Själv vet jag inget,om det var det du ville ha svar på. Slutade bry mig om detta fallet för längesen, men när jag hörde på radio om deras nya infallsvinklar så klart man blev nyfiken.
Skulle fallet nu vara så, så är det faktiskt inget som hade förvånat mig då den svenska regeringen och poliskåren är ett enda stort ha ha ha ha skämt.

Aja, han som sitter där har väl antagligen gjort nått för att förtjäna det. Så han sitter nog bra där han sitter. Om det sen finns andra som är skyldiga till detta hemska och onödiga brott så får dom nog igen på något sätt. Karma är starkare än vad man kan tro.
Vilka är de professorer som trodde att mördaren gick lös? Om du menar GWP, Då, måste du veta att han bara kritiserade polisarbetet för att de hade koncentrerat sig bara på en person som inte stämde med hans brottsstatistik. Aldrig sa han att fel person sitter häktad och mördaren går lös!! Sprid inte trådsanningar!
2016-01-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Vilka är de professorer som trodde att mördaren gick lös? Om du menar GWP, Då, måste du veta att han bara kritiserade polisarbetet för att de hade koncentrerat sig bara på en person som inte stämde med hans brottsstatistik. [B]Aldrig sa han att fel person sitter häktad och mördaren går lös!! Sprid inte trådsanningar[/b]!
Nä han sa väl att fel person KAN sitta häktad och att en mördare KAN gå lös. Frågor på det?
2016-01-09, 16:54
Medlem
Citat:
Nä han sa väl att fel person KAN sitta häktad och att en mördare KAN gå lös. Frågor på det?
KAN!!?? Det betyder inte ett skit! Du kan inte få riktigt besked.
2016-01-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
KAN!!?? Det betyder inte ett skit! Du kan inte få riktigt besked.
Nä precis. Det var en intervju. Som han säkert fick betalt för. Betyder inte ett skit.
2016-01-09, 17:07
Medlem
Citat:
Nä precis. Det var en intervju. Som han säkert fick betalt för. Betyder inte ett skit.

LGW var lite frusterad under yppandeförbudets tid och skrev om sina farhågor i sommarens krönikor. Efter att FUP släpptes har han bara öst beröm över utredningen och det gedigna polisarbetet. Inga tvivel om att det är rätt man som sitter har ens andats.
2016-01-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Niklas Lindström hotar med att frun är suicidbenägen som påtryckningsmedel och du frågar hur det kan anses vara ett otillbörligt sätt att framtvinga bekännelser?? Han hotar om medborgargarden som tar lagen i egna händer utan att för ett ögonblick tänka efter att det samtidigt talar om att Skövdepolisen är i maskopi med dessa garden?

LÖGNHALS!!! Jag har inte efterfrågat det du påstår.

Hot = du avser själv att ta del i de beskrivna skeenden som leder till skada för den du talar till. Som aktiv part eller pådrivare. Den du talar till skall också tvingas förändra sitt handlande på ett sätt som innebär en kränkning av dennes rättigheter. "Om inte.... så skall jag se till så att..."

Det finns också förtäckt hot. Då är det underföstått att du skall på ett eller annat sätt se till så att det skadliga skeendet kommer till stånd.

Om du bara beskriver skeenden som du inte råder över och kan leda till skada och hur dessa kan undvikas så ger du goda råd eller möjligen varnar.

Vi kan ta ett annat exempel som inte handlar om svaga isar utan som mer är din livsluft. Om du deltar i en demonstration och blir handbojad av polis och du säger: "Om jag var du så skulle jag passa mig jävligt noga för att överskrida mina befogenheter", så har du faktiskt inte hotat, och av två skäl. Är du uppmärksam nog att se vilka två?
2016-01-09, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Jag slutade läsa tråden för flera månader sen. Hörde bara på radio innan att "professorer" inom ämnet, tror att mördaren fortfarande går lös och att fel person sitter häktad.

Där av min frågeställning här i tråden.
Tänkte om det är nått som tagits upp och diskuteras här. Själv vet jag inget,om det var det du ville ha svar på. Slutade bry mig om detta fallet för längesen, men när jag hörde på radio om deras nya infallsvinklar så klart man blev nyfiken.
Skulle fallet nu vara så, så är det faktiskt inget som hade förvånat mig då den svenska regeringen och poliskåren är ett enda stort ha ha ha ha skämt.

Aja, han som sitter där har väl antagligen gjort nått för att förtjäna det. Så han sitter nog bra där han sitter. Om det sen finns andra som är skyldiga till detta hemska och onödiga brott så får dom nog igen på något sätt. Karma är starkare än vad man kan tro.

Professorns åsikter om fallet, när han fått ta del av FUP, gick inte att ta miste på.
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/lisa-holm-bevisen-haller-for-livstids-fangelsestraff/

Citat:
För en vecka sedan fick jag så tillfälle att läsa förundersökningen om mordet på Lisa Holm. En närmast exemplarisk polisutredning på 2000 sidor – vilket dock sällan är något givet styrkebesked i sådana här sammanhang – men som just i det här fallet präglas av ett systematiskt juridiskt tänkande och ett polisiärt hantverk som vittnar om både kreativitet, stor noggrannhet och en ytterst omfattande arbetsinsats. Svensk polis när den är som bäst och därför också bevisning när den är som tyngst.
Citat:
En helhet bestående av fyra delar, tillsammans starka nog för att uppfylla lagens krav på det hårdaste straffet som vi kan döma någon till här i landet, livstids fängelse, och utan att vi för den skull har behövt tumma på den rättssäkerhet som ibland håller tänkande och kännande människor sömnlösa om natten.
Citat:
Dagens spaningar är inställda. Skälen till detta torde framgå av det tidigare sagda och det som det handlar om. Dessutom har åklagaren och poliserna redan gjort det jobbet åt mig. Tillika gjort det på ett sätt som varken lämnar utrymme för mina ironier, sarkasmer, ifrågasättanden eller allmänna spetsfundigheter. Ni hade rätt och jag hade lyckligtvis fel.
Och detta var en MYCKET STOR ursäkt till polisen och åklagaren...
2016-01-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vilken överraskning att Irina inte vill komma och vittna denna gång heller.

Även om det saknar betydelse för utgången hoppas jag att hovrätten inte viker sig för advokaten, utan avvisar begäran om telefonförhör.

Annars känns det ganska meningslöst att spekulera i vad denna kvinna tror och inte tror. Jag kan tänka mig att hon är tämligen kluven på alla punkter vad gäller mannen. Annars hade hon naturligtvis tagit sig hit för att göra allt hon kunde för att få honom friad. Sen behöver ju inte den uppgivna rädslan vara ett rent påhitt, utan kan också vara ett skydd hon skjuter framför sig själv för att slippa sätta sig i rättssalen, se sin man på de anklagades bänk och veta att ju mer hon försöker försvara honom, desto mer kommer hon att konfronteras med de uppgifter hon lämnade inledningsvis i förhören.

I viss mån gäller det naturligtvis även brodern.

Nu tror jag iofs att alla i tråden som är vid någorlunda sunda vätskor förstår att det är så här det ungefär förhåller sig. Man måste nog själv lida av paranoida vanföreställningar för att tro på advokatens version här.

Frugan både vet och anar att NB har haft fingrarna i syltburken och ser som bästa utväg att inte konfronteras ett förhör av åklagaren och offrets biträde vilket det senare skulle kunna definitivt ställa henne i dålig dager om hon får för sig att ljuga och ge alibi som inte existerar.
Offrets biträde var bra i TR och lär bli annu vassare om denna dam skulle dykt upp och försökt få ett alibi för mördaren.

Utgången måste vara självklar för det finns inget som kan ge rimligt tvivel i HR även om advokaten yrar om hit o dit, bara hennes jobb men det ger inte någon tillit till hennes svammel mot polis och utredning, den är mycket väl gjord.
Tingsrättens dom fastställes.

NB's fru skall söka ett bättre liv än den man hon gifte sig med och även den sexhungrande brodern där båda tycks gilla sexvåld utan skrupler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in