2016-01-08, 12:45
Medlem
funderar på den här kia bilen är de något att investera
har inte så mycket kunskap om kia bilar
har kört tidigare ,amazon, golf,mazda,bmw,audi,saab.
funderar på den här bilen se länk ...

http://www.blocket.se/alvsborg/Kia_Cee__d_1_6CRDI_Sv_sald_PDC_Nybes__64666322.htm ?ca=16&w=1
Citera
2016-01-08, 12:52
Medlem
Jag-Hatar-Muslimers avatar
Jag vet inte varför jag kom att tänka på att en gammal rostfri 96 V4 är nog det givna valet efter att sett din fina avatar.

För övrigt skulle jag personligen välja en BMW, Audi eller SAAB före en koreabyggd KIA. Men Ceed har väl tagits emot väl båda av ägarna och av bilprovningen.
Citera
2016-01-08, 12:53
Medlem
Roland Janssons avatar
De är väl sk medelbilar, ganska billiga i inköp. Skulle tveka på denna med 14000 mil i bagaget.
Citera
2016-01-08, 14:17
Medlem
Provocative2.0s avatar
Ännu en Kiatråd.
Som vanligt kommer båda lägren tjafsa om vilken skitbil denna lågprisbil är.

Personligen hade jag aldrig köpt en beg Kia. Kia för mig är hyffsad kvalitet med bra garantier o låga ägandekostnader. Därför är en fabriksny Kia av intresse för mig om jag får behov av en bil med lite svagare motor.
Men personligen anser jag att en Kia där garantierna fallit inte är ett bra köp. Andrahandsvärdet är på tok för högt för att jag vill betala för det.

Men den du länkar till.
För dyr i inköp enl mig då man kan få en likvärdig Volvo V50 för samma pris. Men billig att äga så länge den håller ihop.
Citera
2016-01-08, 14:55
Medlem
Bilen du länkar till är helt okej. En medelmåttig bil. Ful både på utsidan och på insidan. Helt okej köregenskaper, om du ska åka mycket och långt med din bil så köp en annan. Hyfsat rapp motor, snål som bara den. Den sjuåriga garantin gäller inte längre och som det tidigare har skrivits i tråden är garantin den främsta anledningen till att man köper en KIA eftersom deras bilar bara är mediokra.
Citera
2016-01-08, 15:26
Medlem
Forsberg21s avatar
Skulle jag köpa en Kia så skulle det bli en helt ny med 7 års garanti.
en begagnad skulle jag inte våga köpa och definitivt inte äldre än 2014.
Citera
2016-01-08, 17:13
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det står ju "Sv.såld" i annonsen.
Det måste väl betyda svårsåld....
Citera
2016-01-08, 17:55
Medlem
Frågan är ju också hur noga du är med komforten. Enligt tester ska den vara bullrig, ha stenhårda obekväma säten etc... Provkör noga är mitt tips.
Citera
2016-01-08, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det står ju "Sv.såld" i annonsen.
Det måste väl betyda svårsåld....

Man undrar ju varför
Citera
2016-01-08, 20:51
Medlem
Alltid likadana svar i trådar om Kia, idioter som jämför med tyskt skit som kostar 2-3 gånger mer än en Kia.

Sedan såg jag att någon skrev att bilarna tillverkas i Sydkorea, det gör dom icke då dom flesta modellerna som säljs i Europa även tillverkas i Europa, nämligen i Slovakien. Ja, även Volkswagen har fabriker i Slovakien.........
Citera
2016-01-08, 21:29
Medlem
YoungTonys avatar
Jag jobbar inom sälj på en bilfirma, inte med just Kia men har fått in flera begagnade. Innan jag hade detta jobb så var Kia det värsta jag visste om. Men nu när jag fått se många begagnade Kia bilar komma in så måste jag säga att om du inte har ett intresse för bilar så är det idiotiskt att köpa något annat än Kia, mer bil för pengarna får du inte.
Såg alltid folk som körde Kia som att dom gjorde det för dom inte hade råd med något finare men nu ser jag det som att dom faktiskt är smarta som valt Kia och antagligen inte har något intresse för bilar.
Dock skulle jag passa mig för gamla Kia bilar, dom är onödigt tråkiga men en -09:a är det inga fel på.
Citera
2016-01-08, 22:06
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Alltid likadana svar i trådar om Kia, idioter som jämför med tyskt skit som kostar 2-3 gånger mer än en Kia.

Sedan såg jag att någon skrev att bilarna tillverkas i Sydkorea, det gör dom icke då dom flesta modellerna som säljs i Europa även tillverkas i Europa, nämligen i Slovakien. Ja, även Volkswagen har fabriker i Slovakien.........
Kan du citera dessa idioter? Obs att du själv skrev i plural.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in