2016-01-07, 09:04
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Läste inte jag någonstans att Kasper Hämäläinen skulle lämna sin polska klubb?

Jodå, kontraktslös sedan årsskiftet. Inte främmande för att Malmö ska kolla lite på honom. Gillade Hämäläinen när han spelade i Djurgården.
http://www.fotbolldirekt.se/2015/12/17/kasper-hamalainen-pa-vag-lamna-lech-poznan-att-jag-stannar-ganska-uteslutet/

Undrar hur Djurgården nu ställer sig till en riktigt jävla skambud på Mrbati.
Ärligt talat tror jag inte att Kasper vore en så dum lösning. Senast han var i klubben hämmades han något otroligt över att medspelarna inte var tillräckligt bra, han har alltid varit en fin talang. Ska man tro artikeln du länkar ser han ju mer fram emot sommarfönstret så signa honom på 6 månader så får vi en spelare som vi vet vad han presterar. Som känner till klubben och ligan samt kommer direkt från pågående säsong. Det ger Haris tid att tillfriskna samt Kerim tid att komma tillbaka (förhoppningsvis får vi se honom spela innan säsongen är över).

Förvisso inte sett Kasper alls i Polen, men tycker han var bra i ett annars mediokert Djurgården innan han lämnade. Inte lika bra offensiva spetsegenskaper som Kerim men känns lite mer allround.
2016-01-07, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Läste inte jag någonstans att Kasper Hämäläinen skulle lämna sin polska klubb?

Jodå, kontraktslös sedan årsskiftet. Inte främmande för att Malmö ska kolla lite på honom. Gillade Hämäläinen när han spelade i Djurgården.
http://www.fotbolldirekt.se/2015/12/17/kasper-hamalainen-pa-vag-lamna-lech-poznan-att-jag-stannar-ganska-uteslutet/

Undrar hur Djurgården nu ställer sig till en riktigt jävla skambud på Mrbati.

Följer Ekstraklasa (polska ligan) på nära håll och frågan är om dif har råd att betala det Hämäläinen kräver. En av polska ligans bästa mittfältare lär knappast vara villig att gå ner i lön.

Plus att både PAOK samt Lechs rival och Polens rikaste klubb Legia Warszawa rycker i killen
Senast redigerad av bombarda 2016-01-07 kl. 09:10.
2016-01-07, 09:10
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombarda
Följer Ekstraklasa (polska ligan) på nära håll och frågan är om dif har råd att betala det Hämäläinen kräver. En av polska ligans bästa mittfältare lär knappast vara villig att gå ner i lön

Plus att både PAOK samt Lechs rival och Polens rikaste klubb Legia Warszawa rycker i killen
Efter en snabb sökning verkar det som om Kasper tjänar ca €15 000/ månad + bonusar i Polen. Det vore en dyr lösning men på ett tidsbestämt kontrakt känns det inte helt orimligt. Dessutom är det väl aktuellt med ett "artistkontrakt" om det rör sig om 6 månader eller mindre? Då blir skattesatsen lägre.

Vet inte hur mycket trovärdighet den länkade artikeln har, men det låtar ju som att han inte vill stanna i Polen (Poznan i vart fall.
Citat:
Viktigt vid valet av ny klubb är att familjen ska trivas bra socialt
+ att han vill skriva vad som kan komma att bli hans sista stora kontrakt, det gör man hellre under sommarfönstret när marknaden är lite hetare.
Senast redigerad av cst 2016-01-07 kl. 09:13.
2016-01-07, 10:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Så stämde ryktet om Yasin till AIK. Hoppades på att det var felaktigt men nej.
2016-01-07, 11:16
Medlem
Cadenzas avatar
Finns inte på världskartan att MFF skulle betala 10 miljoner för Crespo.

För den summan kan man hitta jävligt mycket säkrare kort utomlands.
2016-01-07, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

En spelartyp som AIK verkligen var i stort behov av. Nu har AIK nästan för stor trupp så vi får se om någon som t.ex. Nikolic kan försvinna på lån.
2016-01-07, 11:24
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Väldigt oväntat, och märkligt. Yasin har fortsatt vara ineffektiv nere i Danmark vilket var hans stora problem i ÖSK. Många var ledsna när han lämnade men efter att Broberg kom in och visade hur det var att ha en ytter som faktiskt levererade mål och assist så tror jag ingen saknar honom det minsta. Lär vara positivt för antalet följare på sociala medier dock. Och leverar han hyfsat kan han nog säljas rätt dyrt till mellanöstern.
2016-01-07, 11:28
Medlem
Shuyins avatar
Ja, nu är vi ganska tjocka på mittfältet. Fem kantspelare i dagsläget och då räknade jag bort Brustad som även kan spela där. Men nu med så många spelare in, så kommer det vara spelare ut framöver.

Yasin känns rätt bra, men egentligen är det svårt att säga något om AIKs nyförvärv i vinter generellt? Lite ironiskt så är ju Daniel Sundgren den man känner till bäst och vet vad man får ut av. Annars är det lite brokiga spelare som inte har presterat på topp i tidigare klubbar, dock är det ju så att om de hade gjort så hade vi aldrig haft råd att plocka in dem.
2016-01-07, 11:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
En spelartyp som AIK verkligen var i stort behov av. Nu har AIK nästan för stor trupp så vi får se om någon som t.ex. Nikolic kan försvinna på lån.
Hur var vi i behov av en ytter med usel poängskörd? Han kan jämföras med en yngre och något snabbare Mutumba, det är inget som lockar..

Jag ser inte hur Yasin kan va en tillgång när Ishizaki och Blomberg på förhand är spikade samt med Eliasson och Affane som back-up. Tycker det hela är överflödigt men visst får Yasin gärna bevisa mig fel.
2016-01-07, 11:41
Medlem
Salorms avatar
Hur fan ska vi klara oss minst ett halvår utan Kerim i DIF? (Antagligen mer eftersom efter ett halvår måste han träna upp sig igen) Jävla fitt-Hamrén som spelar honom.

Det var den säsongen det.. Utan Mrabti är vi fan ingenting!
2016-01-07, 11:45
Medlem
Som sagt. jag tror inte, jag vet
2016-01-07, 12:02
Avslutad
Yasin är en bra nyförvärv! Nu behövs bara en till Anfallare så är ja nöjd sedan göra sig av med brustad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in