2016-01-05, 22:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Tror det är mycket ovanligt med två förövare inom den här typen av sexualsadistbrott. Tror inte jag läst ett enda fall där det varit två förövare, men det betyder såklart inte att det inte finns.
Såna drifter och oerhört sjuka hjärna och fantasier som NB haft ska det nog mycket till att hitta ett likadant odjur i samma familj. Märks också i förhören att NB och AB är väldigt olika. AB reagerar med känslor, NB håller bara masken, kommer med efterkonstruktioner och spelar oskyldig.
NB har ju varit den klart dominerande och både IB och AB undergivna, beroende av NB som "slickar uppåt och sparkar neråt". IB beskriver ju också AB i väldigt snälla ordalag, att han är snäll, hjälpsam, ljuger aldrig och sånt. Jag tror att hela familjen är dysfunktionell, att båda sönerna varit med om olika helveten under uppväxten som präglat dem. Nu spekulerar jag bara men otänkbart är inte att pappan i familjen, som för övrigt var den som "bestämde", precis som NB, kan ha haft alkoholproblem eller annat. Sönerna kan ha fått utstå både fysisk och psykisk bestraffning och var i detta modern är svårt att veta. Knappast den som tagit dem i försvar. Är som att NB stängt frustration och elände "inom" sig och blivit den dominanta, tuffa, medan AB uppvisar känslor.
Vad det gäller deras mobiler så kan man ju inte heller veta om AB kanske har NB:s gamla avlagda mobil, inklusive alla bilderna. Eller, om NB varit jävlig nog att föra över egna pervo-bilder från sin dator eller mobil till AB:s. Jag tror fanskapet om det mesta med tanke på det genomvidriga mord han begått samt alla sina lögner ikring det.
Något enstaka fall där just två män gemensamt begår mord av sexualsadistisk karaktär
tror jag mig ha hört talas om tidigare. Däremot flera där par, man och kvinna, har gjort det.
Inte just den här inriktningen med hängning av offer dock.

Nu är det ju absolut inte aktuellt med bror Aivaras som medgärningsman.
Han har ett fullgott alibi som bekant. Liksom fru Irina har. De ger ju varandra alibin.
Det finns inget som helst spår efter någon annan GM än just Nerijus. Där är vi och där
kommer vi att stanna.
2016-01-05, 23:05
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, försvaret skulle kunna se det så.

Och på 10 DNA-träffar och pervots sperma i angränsande rum och lampkupan, njaee....... rätt man, bara erkännandet kvar
2016-01-05, 23:20
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Och på 10 DNA-träffar och pervots sperma i angränsande rum och lampkupan, njaee....... rätt man, bara erkännandet kvar

Instämmer. De har rätt svin och han borde få ett värre straff än han dömts till.
Alla tvivlare borde läsa FUP:et Otrevlig men nyttig läsning. Ett svin som aldrig borde fötts som gav sig på LH.
2016-01-05, 23:25
Bannlyst
Citat:
PRECIS vad jag menade

NB:s resa MOT Martorp gick på samma väg som där Thomas och Annika lite senare såg honom
komma i hög fart från Martorp mot bostaden .

Där är på samma väg de andra vittnena som varit vid Martorpsfallet
ser honom när han kommer från Blombergshållet och svänger höger mot Martorp..
Det är där han kör så det blir ett dammoln.
Han kan ju alla småvägar och området mycket väl.
Vilket är det mest logiska senario ?.

Hur han tog sig dit är en annan fråga , han kan ju ha genat över gärdet på en liten väg
som inte syns på karta och upp mot vägen förbi gula huset som ligger öster om Nb:s bostad.
Då behövde han ju inte passera hemmet.
Han kan mycket väl ha genat över gärdet på den lilla vägen och upp mot vägen.

http://www.vastsverige.com/sv/lackokinnekulle/products/62146/Martorpsfallet/
2016-01-05, 23:28
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Tror det är mycket ovanligt med två förövare inom den här typen av sexualsadistbrott. Tror inte jag läst ett enda fall där det varit två förövare, men det betyder såklart inte att det inte finns.
Såna drifter och oerhört sjuka hjärna och fantasier som NB haft ska det nog mycket till att hitta ett likadant odjur i samma familj. Märks också i förhören att NB och AB är väldigt olika. AB reagerar med känslor, NB håller bara masken, kommer med efterkonstruktioner och spelar oskyldig.
NB har ju varit den klart dominerande och både IB och AB undergivna, beroende av NB som "slickar uppåt och sparkar neråt". IB beskriver ju också AB i väldigt snälla ordalag, att han är snäll, hjälpsam, ljuger aldrig och sånt. Jag tror att hela familjen är dysfunktionell, att båda sönerna varit med om olika helveten under uppväxten som präglat dem. Nu spekulerar jag bara men otänkbart är inte att pappan i familjen, som för övrigt var den som "bestämde", precis som NB, kan ha haft alkoholproblem eller annat. Sönerna kan ha fått utstå både fysisk och psykisk bestraffning och var i detta modern är svårt att veta. Knappast den som tagit dem i försvar. Är som att NB stängt frustration och elände "inom" sig och blivit den dominanta, tuffa, medan AB uppvisar känslor.
Vad det gäller deras mobiler så kan man ju inte heller veta om AB kanske har NB:s gamla avlagda mobil, inklusive alla bilderna. Eller, om NB varit jävlig nog att föra över egna pervo-bilder från sin dator eller mobil till AB:s. Jag tror fanskapet om det mesta med tanke på det genomvidriga mord han begått samt alla sina lögner ikring det.

Jag tror jag varit inne på Grandiosos linje tack vare att de hittat våldsporr i båda brödernas datorer och så. Det enda som saknas är DNA från AB men men men han kanske använde handskar eller
2016-01-05, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Något enstaka fall där just två män gemensamt begår mord av sexualsadistisk karaktär
tror jag mig ha hört talas om tidigare. Däremot flera där par, man och kvinna, har gjort det.

Han har ett fullgott alibi som bekant. Liksom fru Irina har. De ger ju varandra alibin.
Det finns inget som helst spår efter någon annan GM än just Nerijus. Där är vi och där
kommer vi att stanna.

Ja, håller med. Här har vi ju Nerijus som genom DNA-bevisning, vittnesuppgifter samt avsaknad av alibi ihop med försöket att avstyra söket mot byssjan - där han "visade vägen" till LH:s kropp, sammantaget nästan ger samma bevisstyrka som om han ertappats på bar gärning vid mordet.
2016-01-05, 23:33
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Nu känns lite som att man kommit mycket långt ifrån den röda tråden vad ämnet handlar om. Tops, plasthinkar, toarullar och dylikt kanske inte tillhör kärnan av intressanta diskussioner i fallet.
För övrigt anses nog inte kriminaltekniker överlag vara ett folk som stökar ner.
Däremot har vi en hantverkare som verkligen stökat ner, som spritt sitt DNA på de mest opassande och olägliga ställen, spermabesudlingar på väggar m.m, blodbesudlingar innanför offrets byxlinning s:a på tio ställen på hennes kläder, blodbesudling på röret där hon hängdes samt DNA på snören.
Hmm, där kan man snacka om någon som verkligen stökar runt.

VAD SÄGS OM ATT FLYTTA LIKET FRÅN LADAN I EN STOR PLASTLÅDA SOM MAN LÄGGER DÖDA DJUR I????? Inget DNA-spill i bilen?
2016-01-05, 23:34
Bannlyst
Citat:
Jag tror jag varit inne på Grandiosos linje tack vare att de hittat våldsporr i båda brödernas datorer och så. Det enda som saknas är DNA från AB men men men han kanske använde handskar eller
AB var hemma med IB, de ger varandra alibi. NB försökte få båda dem att ge honom falskt alibi, de skulle säga att han var hemma kl 18.00 men de uppgav för polis i separata förhör samstämmiga uppgifter om vad NB försökt få dem att säga. Det här gjorde NB första gången redan morgonen efter att han mördat LH. Då var hon ju fortfarande "försvunnen" och man sökte efter henne. NB var den ende som visste att hon var död då, såklart mycket mån om att försöka få alibi för mordtidpunkten.
2016-01-05, 23:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
AB var hemma med IB, de ger varandra alibi. NB försökte få båda dem att ge honom falskt alibi, de skulle säga att han var hemma kl 18.00 men de uppgav för polis i separata förhör samstämmiga uppgifter om vad NB försökt få dem att säga. Det här gjorde NB första gången redan morgonen efter att han mördat LH. Då var hon ju fortfarande "försvunnen" och man sökte efter henne. NB var den ende som visste att hon var död då, såklart mycket mån om att försöka få alibi för mordtidpunkten.
IB och AB ger varandra ömsesidigt alibi, samtidigt som de är de som påstår att NB ber om alibi, och har alla möjligheter i världen att skaffa NB:s DNA att plantera var som helst. Väcker inte det funderingar?
2016-01-05, 23:40
Bannlyst
Citat:
VAD SÄGS OM ATT FLYTTA LIKET FRÅN LADAN I EN STOR PLASTLÅDA SOM MAN LÄGGER DÖDA DJUR I????? Inget DNA-spill i bilen?
Ja, nåt i plast har han ju använt. Jag har tänkt på byggplast som han har i jobbet, den är kraftig och bra. Plastlåda för djur - ja, vet inte riktigt, kanske möjligt om det fanns sånt i ladan men då måste han ju åkt och lämnat den sen någonstans och det undrar jag om han haft tid till, allt gick ju så fort.
2016-01-05, 23:40
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016

NB:s resa MOT Martorp gick på samma väg som där Thomas och Annika lite senare såg honom
komma i hög fart från Martorp mot bostaden .

Där är på samma väg de andra vittnena som varit vid Martorpsfallet
ser honom när han kommer från Blombergshållet och svänger höger mot Martorp..
Det är där han kör så det blir ett dammoln.
Han kan ju alla småvägar och området mycket väl.
Vilket är det mest logiska senario ?.

Hur han tog sig dit är en annan fråga , han kan ju ha genat över gärdet på en liten väg
som inte syns på karta och upp mot vägen förbi gula huset som ligger öster om Nb:s bostad.
Då behövde han ju inte passera hemmet.
Han kan mycket väl ha genat över gärdet på den lilla vägen och upp mot vägen.

http://www.vastsverige.com/sv/lackokinnekulle/products/62146/Martorpsfallet/

Tja, agerar man racerförare så noteras man . Ska fråga dig eftersom ingen annan behagar svara, vad tror du om en kraftig plastlåda att frakta liket i, blöder inte igenom typ som om det går hål på en svart plastsäck, det är en större låda jag menar och används till djur som är oslaktade.
Lämnar inget DNA och LH liten nog att gå ner i en sån
2016-01-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

kommer vi att stanna.
Allt för vetenskapen, t ex:
Lawrence Bittaker and Roy Norris,
Leonard Lake & Charles Ng,
Franc Cano and Steven Dean Gordon,
John Duffy and David Mulcahy.

Men jag tror inte heller att vi har ett sådant fall här. Jag tror inte att AB var inblandad på något medvetet sätt. Dessutom får vi hoppas att den aktuelle GM inte har någon tidigare karriär heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in