2016-01-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du gillar att påstå mycket du.

Det var inte jag som påstod. Det var Niklas Lindström den 23 juni
(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)

Det var också Lars Johansson som stod vid slasken log i expressen och vidgav att en pärm handlade om siare. Ser man Niklas Lindströms "klärvoajans" börja man förstå ett och annat angående detta intresse för "siare".
2016-01-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men det fanns blod från NB på offrets kläder, bara som en sån sak.

Frågan kvarstår rån min sida sett, jag tycker fortfarande att det är märkligt att man inte gjorde en grundligare undersökning av Sharanen men också AJ:s BMW.

Det gjordes en grundlig undersökning, men den gjordes turligt nog i Göteborg, hur har du missat det?
2016-01-04, 17:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var inte jag som påstod. Det var Niklas Lindström den 23 juni
(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)

Det var också Lars Johansson som stod vid slasken log i expressen och vidgav att en pärm handlade om siare. Ser man Niklas Lindströms "klärvoajans" börja man förstå ett och annat angående detta intresse för "siare".

Inget intresse alls specifikt för siare. Däremot följde man upp alla tips, som en riktig mordutredning ska göra.

Fortsätt att förvräng du, riktigt underhållande mellan varven.
2016-01-04, 17:13
Medlem
katws avatar
Citat:
Det gjordes en grundlig undersökning, men den gjordes turligt nog i Göteborg, hur har du missat det?

Tur för vem? NB och dig möjligen.
2016-01-04, 17:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Var det inte polisen som behöll IB:s trosor?
IB påstod det, ja.

Själv skulle jag tycka att det vore ytterst genant att ens nämna mina trosors existens för hela svenska folket.
2016-01-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Sekretet kunde väl ha fastnat var som helst på trosorna? Nu råkade det fastna just där det hittades. (Om hypotesen skulle stämma.)

Hon vägde nog inte över 50 kg. Hon var ganska kort och smal. För en hantverkare är hon lätt att bära.

NB's dna på hennes hud kan du inte hitta eftersom kroppen var stadd i förruttnelse.

Ja:
https://www.youtube.com/watch?v=Dn-WfegMS_E
2016-01-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
NB hade tillräcklig intelligens för att använda plast ja, annars hade det varit svårt att få bort DNA. Så enkelt kan det vara vet du, krångla inte till saker i onödan. Bilen var renare i bakluckan än i övrigt för att kalla sig hantverkare.

Vilket är svårt att tro med tanke på det amatörmässiga fönsterblecket.

Det finns inget som visar att bilen var annorlunda än den brukade vara. Det är bara ett tyckande - eller varför inte en berömd magkänsla - att påstå annat.

Det är en utav fulsakerna att överhuvudtaget Gerds litauer var med i fupen. De skulle ha varit slasken. Utredarna ville desperat ha med "plasten" som nämndes där som inte har med detta fallet att göra. Det därför intressant att se hur de som inte vågar kritisera utredarna hela tiden återkommer till plastteorin. Just det som utredarna åsyftade med placera detta vittnesmål i fupen.

Så frågan är 100-tal vittnesmål som inte är i med fupen. Sådana som stödjer att det är en annan gm?
2016-01-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Att vara främlingsfientlig är väl inget brott så länge man inte utövar direkt våld mot dem
man är fientligt inställd emot.
Att vara renodlad rasist om man känner för att vara det är inget brott heller.
Det är man i sin fulla rätt att vara så mycket man vill.

Att hota med våld är olaga hot.
Att uppvigla till brott är också brottsligt.
Finns det ett främlingsfientligt inslag är det dessutom hatbrott.
2016-01-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Klart det fanns en lynchmobb mot henne. Finns det avarter åt det ena hållet så finns det ju åt andra. Eller hur?

Fanns det en lynchmobb mot IB? Gjorde polisen spaningar mot denna mobb? Eller lät de dem passera eftersom det var ett bra påtryckningsmedel i förhören?
2016-01-04, 17:28
Medlem
Grandiosos avatar
Tack Loe2 för länkarna från England.

Har särskilt kollat upp "mordkartan". Skrivit in det som behövs; kvinnligt offer, sexualmord
och det år som är aktuellt, 2011, då NB fortfarande uppehöll sig i landet.
Var det 2009 han flyttade till Ely i Cambridgeshire?
Tyvärr kan man inte kolla längre tillbaka än just till 2011 vad jag kan förstå på just
den här sidan.

http://www.citizensreportuk.org/reports/murders-fatal-violence-uk.html

Sedan kan folk mördas förvisso och aldrig påträffas. Än mindre finns man i något register.
Folk alltså, i synnerhet unga kvinnor, som illegalt kommer in i länder och ingen myndighet
har en susning om ens existens.
Det finns nog exempelvis i vårt land massor med människor som uppehåller sig här i
"skuggzoner" och ingen har en aning om det.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-04 kl. 17:36.
2016-01-04, 17:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Ja:
https://www.youtube.com/watch?v=Dn-WfegMS_E
Se där, tackar! Då har vi bildbevis också!

Det verkar krylla av klenisar i den här tråden. Jag är kvinna och skulle nog klarat av att ha henne över axeln en stund. Och då väger jag ändå inte så många fler kilo än Lisa.
2016-01-04, 17:29
Medlem
Citat:
Han skräms genom hot.

Så får inte förhör gå till. De ska inte framtvinga ett erkännande genom psykisk tortyr . Det visar har polisen inte har mycket att komma med. Niklas Lindström ljuger, begår misstänkt tjänstefel och bryter mot FN:s tortyrkonvention - allt för att knäcka NB.

FNs tortyrkonvention som du ständigt hänvisar till.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tortyr

Läs gärna
(Sverige)
(Tortyr i modern tid)

och framförallt (Tortyrmetoder)

Vilken tortyrmetod anser du ha utövats i detta ärende?

EDIT. NB har nekat genom alla förhör
Senast redigerad av Remark 2016-01-04 kl. 17:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in