2015-12-29, 20:30
  #44833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Formeln är ju enkel, de kan tom sänka skatterna så borgarna blir nöjda det handlar enkelt sagt om att slakta ett utgiftsområde och flytta de stålarna till annat!

Sen att få folk att fatta det är det svåra men nu kommer skitstormen (bokstavligen) för de andra, bostäderna är slut, pengarna är lånade, chansen att få ens 10% av de som kommer i arbete är obefintligt. Sjukvården är väntan på döden, tandvård glöm det, flytta hemifrån bara att glömma. Osv osv osv denna migration drar i stort sett inte med sig något gott alls de är helt enkelt som Egyptens gräshoppor.

Minska säger någon?

Det gäller för SD att trycka på, trycka på så att 7-k inser att det måste till mycket mera kraftfulla åtgärder (t ex halvering av bidrag som i Danmark) Extraordinära åtgärder måste till. Det kan vara att leasa fängelseplatser i u-länder åt invandrade brottslingar. Självfallet ska standarden vara på u-landsnivå. Sen kan man återkalla uppehållstillstånd som erhållits på grund av falska uppgifter eller missförstånd, till exempel på grund av mutor eller dylikt.
2015-12-29, 21:03
  #44834
Medlem
Jag instämmer med Logoped och allagustav.

Det ser mycket mörkt ut för Sverige, som jag ser det, även om man nästan får ett stopp på "flyktinginvandringen" som ju varit en ren, skär, skrämmande invasion.

SD har här möjlighet att dra upp historien, hur etablissemanget, kulturmarxister, humanister och liberaler, kunde gå i fällan och helt fälla Sverige.

Vi kommer ju omöjligt att kunna integrera dom som kommit dom sista två åren. Inte ens 50% av massorna kommer att integreras till annat än bidrag. Andra länder fattade detta tidigt.

Samarbete? Ja det svåra valet blir att välja mellan Pest och Kolera. Att stödja den ölstinne Svetsaren Öl vèn eller huggkobran Blattera?

Jag tror istället att SD snart kan flytta fram positionerna och gnälla över att dom etablerade partierna kör skutan i sank och dessutom yrka på minskade anslag till Migrationsverket, inrätta en särskild polisenhet som sysslar med avvisningar och utvisningar. Det väntar tuffa tag. Nu har man rejält vaknat upp i Norge och säger att man där skall rädda välfärden. Den välfärd vi kommer att förlora.
2015-12-30, 00:48
  #44835
Medlem
Makteliten har under många års tid försökt skrämmas, ljuga och smutskasta SD och dess medlemmar med förhoppning om att partiet skulle bli en parentes i svensk historia, likt Ny demokrati.

Det fungerade inte.

Nu får de betala priset för sitt svinaktiga och odemokratiska beteende, eftersom det kommer bli väldigt svårt för alla oss som valt SD och som har sett igenom alla lögnerna att någonsin återfå förtroendet för samhället eller de etablerade partierna. De spelade högt, men förlorade.

Jag kan inte se någonting ske under vår generation som kommer få SDs siffror att sjunka markant i opinionen. Har man tagit steget över på den goda sidan trots hela samhällsetablissemanget mot sig, så vänder man inte tillbaka. SD är här för att stanna.
2015-12-30, 01:07
  #44836
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Makteliten har under många års tid försökt skrämmas, ljuga och smutskasta SD och dess medlemmar med förhoppning om att partiet skulle bli en parentes i svensk historia, likt Ny demokrati.

Det fungerade inte.

Nu får de betala priset för sitt svinaktiga och odemokratiska beteende, eftersom det kommer bli väldigt svårt för alla oss som valt SD och som har sett igenom alla lögnerna att någonsin återfå förtroendet för samhället eller de etablerade partierna. De spelade högt, men förlorade.

Jag kan inte se någonting ske under vår generation som kommer få SDs siffror att sjunka markant i opinionen. Har man tagit steget över på den goda sidan trots hela samhällsetablissemanget mot sig, så vänder man inte tillbaka. SD är här för att stanna.

Precis, frågan är så stigmatiserad så att när man väl tagit detta stora steg så är det 4 Life!
2015-12-30, 02:13
  #44837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Makteliten har under många års tid försökt skrämmas, ljuga och smutskasta SD och dess medlemmar med förhoppning om att partiet skulle bli en parentes i svensk historia, likt Ny demokrati.

Det fungerade inte.

Nu får de betala priset för sitt svinaktiga och odemokratiska beteende, eftersom det kommer bli väldigt svårt för alla oss som valt SD och som har sett igenom alla lögnerna att någonsin återfå förtroendet för samhället eller de etablerade partierna. De spelade högt, men förlorade.

Jag kan inte se någonting ske under vår generation som kommer få SDs siffror att sjunka markant i opinionen. Har man tagit steget över på den goda sidan trots hela samhällsetablissemanget mot sig, så vänder man inte tillbaka. SD är här för att stanna.

Hörde senast idag S:s partisekreterare beskylla SD för att vara ett nazistiskt parti med nazistiska rötter.

För några år sedan var det en sosse-kärring som tilltalade mig, "ni era jävla nazister".
Jag svarade henne, "Hitlers invandringspolitik med tvångsarbetare liknar mycket mer sossarnas politik än SD:s".
"Så ni sossar för en mycket mer Adolf Hitler-lik politik än SD"!
Sosse-kärringen tålde inte detta utan blev våldsamt arg!
2015-12-30, 09:45
  #44838
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Kanske bara indirekt Topic, men det redovisas ju idag en SIFO avseende framtidstro hos svenskarna.
Pessimismen breder ut sig inom alla områden.
  • 53 procent tror att ekonomin blir sämre 2016 medan 15 procent bättre.
  • När det gäller arbetslösheten tror 45 procent att det blir sämre och 15 procent bättre.
  • Integrationen av flyktingar 54 procent sämre mot 18 procent bättre.
  • Skolan 45 procent sämre mot 10 procent bättre.
  • Sjukvården tror 51 procent att den blir sämre nästa år jämfört med 7 procent som tror den blir bättre.

Men det riktigt festliga är att på på TV-nyheterna, TextTV & Webb, så inleder man rapporteringen med:
Citat:
Tillväxten i Sverige är hög och arbetslösheten minskar. Så ser det ut i den svenska ekonomin just nu.
Något som givetvis inte alls har med den aktuella undersökningen att göra, utan bara läggs in för att understryka att folk oroar sig i onödan & att dom är felinformerade om den fantastiskt ljusa framtid som egentligen väntar runt hörnet.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-pa-vag-at-fel-hall-enligt-valjarna
2015-12-30, 09:56
  #44839
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kanske bara indirekt Topic, men det redovisas ju idag en SIFO avseende framtidstro hos svenskarna.
Pessimismen breder ut sig inom alla områden.
  • 53 procent tror att ekonomin blir sämre 2016 medan 15 procent bättre.
  • När det gäller arbetslösheten tror 45 procent att det blir sämre och 15 procent bättre.
  • Integrationen av flyktingar 54 procent sämre mot 18 procent bättre.
  • Skolan 45 procent sämre mot 10 procent bättre.
  • Sjukvården tror 51 procent att den blir sämre nästa år jämfört med 7 procent som tror den blir bättre.

Men det riktigt festliga är att på på TV-nyheterna, TextTV & Webb, så inleder man rapporteringen med:

Något som givetvis inte alls har med den aktuella undersökningen att göra, utan bara läggs in för att understryka att folk oroar sig i onödan & att dom är felinformerade om den fantastiskt ljusa framtid som egentligen väntar runt hörnet.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-pa-vag-at-fel-hall-enligt-valjarna

Alltid fascinerande att se hur många procent som går full retard i sådana undersökningar. 18% tror alltså att integrationen kommer bli bättre trots den extrema anstormning vi haft i år.
2015-12-30, 11:41
  #44840
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Alltid fascinerande att se hur många procent som går full retard i sådana undersökningar. 18% tror alltså att integrationen kommer bli bättre trots den extrema anstormning vi haft i år.
Ja man funderar ju lite på tankegången. Hade frågan varit om man hoppades så vore det mer begripligt, men att man på fullt allvar tror det känns helt bisarrt.
2015-12-30, 13:05
  #44841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja man funderar ju lite på tankegången. Hade frågan varit om man hoppades så vore det mer begripligt, men att man på fullt allvar tror det känns helt bisarrt.


Finns väl runt en 20 % av den röstande befolkningen i Sverige som på fullast allvar vill att vi ska ta emot fler oavsett hur många som kommer.

För dom kommer fler invandrare göra att Sverige blir mindre rasistiskt, mer jämställt, rikare osv.

Övertyga den gruppen är i praktiken omöjligt, de kommer vara kärnväljare i ett V, MP, Fi samt eventuellt ett S som inte ändrar riktning.

Trist med alla opinionsundersökningarna på samma vecka i december, hoppas de sprider ut sig bättre nästa månad.

Gissar för övrigt på ett hopp uppåt i opinionen för SD inom den närmaste tiden. Det pratades invandring runt de julbord jag besökte nu i jul (utsprida på ca 50 % av landets yta) och ingen var nöjd med vare sig M eller S små kursändringar.

30 % i mars i sentio/yougov.
2015-12-30, 14:17
  #44842
Medlem
Skop ute nu. Sd ökar till 16,3%
2015-12-30, 14:23
  #44843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vjvs
Skop ute nu. Sd ökar till 16,3%

Tackar.

http://www.skop.se/main/wp-content/uploads/2015/12/SKOPs-V%C3%A4ljarbarometer-30-december-2015.pdf
2015-12-30, 14:30
  #44844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Tackar.

http://www.skop.se/main/wp-content/uploads/2015/12/SKOPs-V%C3%A4ljarbarometer-30-december-2015.pdf

De där 20-30% nivåerna det snackades om i höstas, de bekräftades aldrig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in