Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Brukade hon tappa sina örhängen när hon tog av sig moppehjälmen? Dessutom utan att märka det.
Om inte så verkar det ju vara ett väldigt egendomligt sammanträffande att hon just i detta läge, strax innan hon blir mördad, råkar göra det.
Hur förklarar du blodfynd på hjälmen från Lisa om den togs av frivilligt och därför inte spelade någon roll i det fortsatta förloppet?
Varför tror du inte att mördaren kan ha tagit av hjälmen när hon var död eller medvetslös?
Personligen kan jag ju inte låta bli att tro att det är mer sannolikt att tappa sina örhängen när man panikslagen och stressad drar av sig den på någon annans kommando/hot eller när någon som inte har kännedom om örhängenas existens drar den med våld av från huvudet. Och varför Lisa frivilligt skulle ha klivit in i ladan med hjälmen på huvudet för att sen ta av den begriper jag inte heller.
Varför tror du att hon inte märkte det? Märkte hon inte heller att hon lämnade nyckeln i moppen?
Varför påstår du att hon blev mördad? Du som kan sannolikhet, om det går ett mord på tusen hängningar, hur stor sannolikhet är det, uttryckt i procent, för att en hängning inte är mord?
Blodet i hjälmen kan vara gammalt.
Det fanns ingen anledning för någon att dra av henne hjälmen precis innanför ingången.
Fundera på varför Lisa gick in i ladan frivilligt, du. Jag har redan en gissning.