2015-12-22, 06:15
Medlem
Gyu*y - D*möndi
Citera
2015-12-22, 06:47
Medlem
Motor_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapelord
Gyu*y - D*möndi

Kollade den gubben på fejjan. Skumt att han inte hade några bilder på sin camofilmade peugeot. Jag ville verkligen se den!
Citera
2015-12-22, 07:23
Medlem
Uppdaterad artikel!

http://na.se/nyheter/orebro/1.3384880-ferrari-kraschad-efter-reparation

Citat:
Enligt uppgift till NA ska mekanikern ha brutit tre revben.
Citera
2015-12-22, 09:13
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Har flera polare som är mekaniker och dom testkör bilar endast när det verkligen behövs. Vem vill snurra runt i Stockholmstrafiken med en annan persons bil? Dessutom är alla reparationer/service satt med tidsgräns av verkstaden och det finns sällan tid för testturer.

Däremot får dom in en del märkliga förfrågningar; typ, "min bil låter konstigt vid 250 km/t"
Jaha? Tror dom att en mekaniker ska testköra deras bil i 250 km/t och riskera livet?

Det här verkar vara en högst oseriös firma om deras mekaniker "tar" bilar för nöjes skull.

Du ser ingen skillnad på lockelse om det är en Skoda Oktavia i Stockholm innerstad eller om det är en Ferrari 355 på ett industriområde i Örebro?
Citera
2015-12-22, 11:26
Medlem
stoppsmälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motor_666
Kollade den gubben på fejjan. Skumt att han inte hade några bilder på sin camofilmade peugeot. Jag ville verkligen se den!

Antar att det är denna?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/11147088_10153223903204824_8706416924277605361_n.j pg?oh=fae74151cd879070cca50885ba15abe0&oe=571A5897
Citera
2015-12-22, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
För jävligt att vårt samhälle förvandlats till att man inte kan lita på någon längre.

Ja fast nu ägs ju just Fejjajisar påfallande ofta av folk som själva ligger i samhällets absoluta framkant när det gäller att riva ner förtroendesamhället. Så så jävla ledsna är det inte säkert vi behöver vara.

Inte helt sällan är Fejjajisarna finansierade genom att kapitalisera på andras ärlighet och sälja rutten köttfärs, vårdcentralkrängeri, bygga upp organisationer som "säljer" smarta saker till utvecklingsstörda över telefon, flyktingbaroner eller privat praktiserande tandläkare som lagar tänder utan hål osv osv osv

Inte sällan sitter dom på någon lika suspekt groggveranda och SKRATTAR åt folk som är ärliga, vilket med deras skruvade verklighetsuppfattning är likställt med idioti, samtidigt som fejjajin står parkerad på tvären i en handikappruta med ett estländskt intyg i vindrutan, så dom riktiga handikappade inte ens kan åka in till stan.

Och är det inte en Ica handlare som äger bilen är det med största sannolikhet en så där, på annat sätt obehaglig person, som förpestar det offentliga rummet genom att åka runt och tro att alla som resonerar som jag "bara är avundsjuka".

När jag tänker efter var det förmodligen med största sannolikhet riktigt bra gjort av mekanikern och han borde få en rejäl dunk ryggen.

Undra varför han smet från platsen? Han borde stått kvar och tagit mot folkets ovationer.
Senast redigerad av rotebro-conny 2015-12-22 kl. 14:14.
Citera
2015-12-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ferrarin är av modell S 355.

Måste ändå vara F 355?

380 hästar.
Citera
2015-12-22, 14:14
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoolG
Uppdaterad artikel!

http://na.se/nyheter/orebro/1.3384880-ferrari-kraschad-efter-reparation

Citat:
Enligt uppgift till NA ska mekanikern ha brutit tre revben.
Duktigt att springa därifrån med tre brutna revben
Citera
2015-12-22, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Duktigt att springa därifrån med tre brutna revben

Men varför sprang han därifrån?
Citera
2015-12-22, 14:18
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men varför sprang han därifrån?
Panik?
Citera
2015-12-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Panik?

Det låter ju rimligt, ett visst mått av panik sköljer nog genom kroppen när man satt en kundbil för någon miljon i en stolpe, eller vad det var.
Citera
2015-12-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja fast nu ägs ju just Fejjajisar påfallande ofta av folk som själva ligger i samhällets absoluta framkant när det gäller att riva ner förtroendesamhället. Så så jävla ledsna är det inte säkert vi behöver vara.

Inte helt sällan är Fejjajisarna finansierade genom att kapitalisera på andras ärlighet och sälja rutten köttfärs, vårdcentralkrängeri, bygga upp organisationer som "säljer" smarta saker till utvecklingsstörda över telefon, flyktingbaroner eller privat praktiserande tandläkare som lagar tänder utan hål osv osv osv

Inte sällan sitter dom på någon lika suspekt groggveranda och SKRATTAR åt folk som är ärliga, vilket med deras skruvade verklighetsuppfattning är likställt med idioti, samtidigt som fejjajin står parkerad på tvären i en handikappruta med ett estländskt intyg i vindrutan, så dom riktiga handikappade inte ens kan åka in till stan.

Och är det inte en Ica handlare som äger bilen är det med största sannolikhet en så där, på annat sätt obehaglig person, som förpestar det offentliga rummet genom att åka runt och tro att alla som resonerar som jag "bara är avundsjuka".

När jag tänker efter var det förmodligen med största sannolikhet riktigt bra gjort av mekanikern och han borde få en rejäl dunk ryggen.

Undra varför han smet från platsen? Han borde stått kvar och tagit mot folkets ovationer.

Satan vad avundsjukan lyser igen här, jag var tvungen att ta på mig mina designersolglasögon för att kunna läsa det här inlägget.

Jag känner ett par personer som har riktigt fina bilar, en utav dom ärvde förvisso en halv miljon, som han senare investerade och förvaltade och efter ett par lyckade placeringar hade han rätt rejält med pengar, undertiden läste han på universitet och fick så småningom ett högavlönat jobb också.

En annan av mina bekanta är mer eller mindre självlärt geni, jobbade ett tag med ett vanligt knegarjobb och konstruerade och reparerade saker på sidan om, tills han insåg att han kunde leva på sitt sidojobb och inte behövde knegarjobbet, startade firma, anställde folk, drev företaget till ett blomstrande IT bolag, knoppade av IT biten och sålde den med personal för en rejäl massa miljoner och drev vidare konstruktionsbiten själv, nu konsultar han åt en stor statlig myndighet.

Båda har hobbybilar i miljonklassen och mer, plus vanliga svensson suvar som vardagsbil, båtar, motorcyklar och fritidshus, och båda har tjänat ihop det själv.

Om man själv gick 2årig svetsutbildning efter gymnasiet, fick ett skitjobb och super/röker bort halva månadslönen varje månad (om du ens jobbar, du kanske är bidragsförsörjd), aldrig har sparat en krona och tycker att livet är orättvist för att dom som har jobbat för sina pengar målmedvetet sedan högstadietiden är "utsugande kapitalistsvin" då har man väldigt lite självinsikt.

Själv ligger jag någonstans mitt emellan dom och dig, jag har ett fint hus, ett par bilar, motorcykel och båt (inget märkvärdigt något av det) och ett litet kapital placerat, jag är inte ett dugg avundsjuk på deras grejor, jag hade kunnat vara där själv, antingen med lite mera tur (att ärva pengar, föräldrar dör oavsett om dom har pengar eller inte) eller med lite mera målvedveten insats från min sida.

Men du verkar tro att du har lika stor rätt till pengar som dom som verkligen har studerat och arbetat för en ekonomskt bra framtid, det gör dig till den lägst stående människotypen, avundsjuk kommunist.

Well, suck it up, loser, vi har det bättre än dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in