2015-12-19, 22:58
Medlem
Han är grymt bra på att författa texter, det kan ingen ta ifrån honom, men hans jävla överlägsna

pösmunkthet, jag fixar inte det.

Han spelade i Skövde 1987 och så stod det en parvel framme vid scenen som ville höra 67,67.

Lundells kommentar blev, "Grabbjävel, då var inte du ens född en gång!"

Vem vill vara vän med en så självupptagen jävel som Ulf Lundell. Janne Bark har nog försökt.

Det som stör mig mest med gubbjäveln Ulf Lundell är att han aldrig ansträngt sig, hans författarskap

och texter bara trillar fram, som ett hölass i Juli. Hans dotter Sanna Lundell går väl in gratis på alla

krogar i Stockholm.
Senast redigerad av winnertip 2015-12-19 kl. 23:12.
Citera
2015-12-19, 23:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vad jag vet om ett par fall med privat kommunikation som Lundell har haft med fans, så har jag dragit slutsatsen att Uffes intresse för sina fans i första hand cirklar kring om det handlar om kvinnor som ser tillräckligt okej ut för att han ska vilja ha sex med dem. Min högst personliga gissning är att Lundells utspel kan ha handlat om ett missnöje över utbudet av yngre kvinnor i de första raderna. Men visst, det kan ju bara ha handlat om osammanhängande fyllesnack utan någon klarare tanke bakom, vad vet jag... Men verkligheten är ofta så enkelt krass och förutsägbar att många människor inte ens kan föreställa sig det.
Nu är du väl ändå lite löjlig. Han verkar ju vara väldigt lyckligt gift med sin fru. Vacker är hon också. Jag har mycket svårt att tro att han skulle ragga på andra kvinnor. Att han gjort det förr vet jag stämmer. Men knappast nu.
Citera
2015-12-19, 23:14
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nu är du väl ändå lite löjlig. Han verkar ju vara väldigt lyckligt gift med sin fru. Vacker är hon också. Jag har mycket svårt att tro att han skulle ragga på andra kvinnor. Att han gjort det förr vet jag stämmer. Men knappast nu.

Det är mycket möjligt. Jag vet ingenting om varken vad Lundell tänker eller hur hans privata relationer ser ut. Som jag skrev, så kanske det bara var något impulsivt utspel eller hade andra motiv. Men du skriver ju själv att han har gjort det förr, så du inser nog varför tanken ändå slog mig.
Citera
2015-12-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Ulf Lundell borde gå i pension. Hur det är med Lundells fittjuveri vet jag inte, men ingen kan väl säga nej till den självutnämda "Kungen!"
Citera
2015-12-19, 23:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är mycket möjligt. Jag vet ingenting om varken vad Lundell tänker eller hur hans privata relationer ser ut. Som jag skrev, så kanske det bara var något impulsivt utspel eller hade andra motiv. Men du skriver ju själv att han har gjort det förr, så du inser nog varför tanken ändå slog mig.
Det är ju inte direkt nån världshemlighet att han har tyckt om att ragga på vackra kvinnor. Jag har upplevt det själv med egna ögon, som sagt.

Men, men, jag förstår hur du tänker - bara att du tänkte lite fel den här gången.
Citera
2015-12-20, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Skrev att i alla fall jag tycker han gjort bra grejer senaste åren. Skiter i om andra gillar honom, vilket de dock gör till stor del. Att han fortfarande skapar rubriker åt skvallerkäringar är väl ett av symptomen på det. Vet inte hur mycket skivor han säljer, men hans konsertbiljetter säljer väl skitbra.

Jag var nästan 30 år fyllda när det gick upp för mig hur jävla mycket bra låtar den här mannen skrivit och fortfarande skriver. Skrattretande med alla bonniga losers som skriver ner honom just nu som står långt under honom som människor. Kallar honom gaggig och så vidare, men står själva utan att ha åstadkommit något för morgondagen. Ett riktigt missfoster till drev vi ser den här gången.

Uffe är helt ute. Tamagotchi är mer inne än vad Uffes brölande är.

Hån jör mäj gaaaaaaaaaaaaläään!! 20 år sedan han slutade att sjunga rent.

Uffe har ingen koll. Han spelar idag bort sina insatser tidigt i jokerns leende lek.

Uffe ska lägga ner verksamheten och gå i pension. Leva på pengar från gamla lager-kransar.

Han är inte mä i gejmet.
Senast redigerad av ErnestP.Worrell 2015-12-20 kl. 01:31.
Citera
2015-12-20, 02:21
Medlem
Tråkigt att Lundell blivit en sådan surgubbe,men han börjar ju bli lite till åren så då kanske man inte kan räkna med annat.
Affärsdriven har han alltid varit,men nu blir väl även de mest inbitna fansen ovilliga att betala dyra biljetter till en konsert?
Någon som vet vad en biljett kostar?

Väldigt många år som han försökt "mjölka pengar" från sina fans med nya album med gamla låtar och kanske en ny låt med nytt arr.,rätt dåligt tycker jag.
Den sk konsten Lundell presterat och som jag sett,är urdålig,men tydligen finns det en marknad för det,suck,,,
Har läst flera böcker,några riktigt bra,andra mest som någon dagbok som han i självterapuetiskt syfte skrivit och utelämnar människor som han stått nära på ett fult sätt.

Ulf Lundell har skrivit och sjungit så "himla" många bra låtar som kommer att leva kvar länge.
Alla blir vi äldre,vissa åldras med värdighet,andra inte.
Bäst före datum har nog gått ut när det gäller liveupträdanden
Kan man inte vara trevlig på scen och förolämpar sin publik som betalat flera hundra kronor för en biljett,då är det nog dags att dra sig tillbaks.
Citera
2015-12-20, 10:35
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Känner? Måste jag umgås med en person för att konstatera att det är en fitta-jag känner igen en fitta på lukten.Läst hans blogg och plussat på hans jävla barnsliga kopierande av andra författare/artister och hans naiva jävla Sossevurmande...sen ska han sluta sälja tavlor som han tränat schimpanser att måla-han signerar bara dom och säljer för 20tusen/stk innnan akrylen torkat

Gissningsvis är du begränsat begåvad.
Som författare är han utmärkt.
Som lyriker har han skapat den hel del odödliga citat.
När det gäller hans oljemålningar, så har nog dessa tyvärr sålt pga av att Ulf Lundell målat dom. Hade någon annan målat något liknande hade det förblivit osålt.
Naiv är han inte.
Citera
2015-12-20, 12:42
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnestP.Worrell
20 år sedan han slutade att sjunga rent.

Lundell har sjungit bättre och starkare och mer träffsäkert de sista 15 åren än han nånsin gjorde i sin ungdom.
Citera
2015-12-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ja, GP och Aftonbladet blåser upp detta till nåt annat än vad som hände. De har tillgång till materialet men vill inte förstå vad det handlar om.

Och samtidigt: Ulf verkar ha lite bristande tålamod.

Men vissa ordval talar för att det är samma personer i publiken gång efter gång. Är det några som åker med turnén och vill ha en annan artist än Ulf har lust att vara? Eller är det samma typ av publik längst fram, som reagerar likadant då och då?

Det är ett gäng på 15 pers som åker på i stort sett alla Lundellkonserter, bland annat en man från Växjö som finns porträtterad i förra numret av Filter och honom bannlyste Lundell för några år sedan eftersom han fick för sig att han Stalkade honom.

Jag har själv följt Lundell, slutade åka runt 2003 för att Lundell blev grinigare och grinigare, när jag efter en konsert mötte honom väste han ge fan i och förfölj mina spelningar åt mig.

AB har inte vinklat ett skit, Lundell hatar Pojkarna längst fram genuint, jag är även bekant med en annan man nära Lundell som jag fått många insidesstories om vad Lundell inför sina musiker säger om sina mest hängivna fans, Lundell anser dessa som dårar i negativ bemärkelse.

Det är skillnad när det gäller Bruce Springsteen, han har enbart kärlek till sina mest hängivna fans och ger dessa extra bra platser längst fram för han vill ha en rockande publik som eggar upp hans scenshow och där spelar det ingen roll om han känner igen ett flertal personer.
Citera
2015-12-20, 14:19
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det är ett gäng på 15 pers som åker på i stort sett alla Lundellkonserter, bland annat en man från Växjö som finns porträtterad i förra numret av Filter och honom bannlyste Lundell för några år sedan eftersom han fick för sig att han Stalkade honom.
Nu blev jag nyfiken, men tyvärr verkar inte det reportaget att finnas att läsa gratis online. Jag får väl kolla upp magasinet på biblioteket.

Stalker är svårt att säga, jag vet inte om han söker upp Lundell innan/efter spelningar eller på andra platser, men med 344 Lundellspelningar i bagaget är det mer än bara mani, fix idé och besatthet. Det låter inte sunt.

Kjell Olsson om besatthet.
Kjell Olsson har gått på 344 konserter med Ulf Lundell.

http://magasinetfilter.se/magasin/2015/47/jag-blev-helt-knockad
Citera
2015-12-20, 21:55
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr

Jag har själv följt Lundell, slutade åka runt 2003 för att Lundell blev grinigare och grinigare, när jag efter en konsert mötte honom väste han ge fan i och förfölj mina spelningar åt mig.

AB har inte vinklat ett skit, Lundell hatar Pojkarna längst fram genuint, jag är även bekant med en annan man nära Lundell som jag fått många insidesstories om vad Lundell inför sina musiker säger om sina mest hängivna fans, Lundell anser dessa som dårar i negativ bemärkelse.

Det är skillnad när det gäller Bruce Springsteen, han har enbart kärlek till sina mest hängivna fans och ger dessa extra bra platser längst fram för han vill ha en rockande publik som eggar upp hans scenshow och där spelar det ingen roll om han känner igen ett flertal personer.
Tack för svar. Det här är en okänd värld för mig. Lundell har alltså en liten grupp deadheads, men han tycker inte om dem?

Vad har dessa deadheads gjort på spelningarna? Varför tycker UL inte om dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in