Citat:
Ursprungligen postat av
Roi
Antropologin verkar rent allmänt ignorera det som kommer ur de "hårda" vetenskaperna, men jag orkar inte gräva fram en massa länkar just nu, så vi kan istället ställa lite frågor, som folk får hitta förklaringar till egen hand:
*Vad har hänt med städer som Detroit och Baltimore?
*Vad har hänt med Afrika efter dekolonisationen?
*Varför fungerar den afroamerikanska "kärnfamiljen" så dåligt?
*Varför har IQ-gapet mellan svarta och vita i USA stått stilla så länge?
Sen kan jag ju även fråga dig vad du tycker om Stephen J Gould?
I och med finanskrisen 2008 så lades stora delar av industrin ner, vilket ledde till att arbetstillfällen försvann och människor flyttade. I och med att ett stort antal bostäder stod tomma pressades priserna neråt, samtidigt som områdena blev mindre attraktiva att bo i. När stora stadsdelar stod tomma under lång tid började de förfalla på grund av att byggnader kräver underhåll, vilket inte var en utgift någon var villig att stå för.
Afrika är en hel kontinent, vars geografiska belägenhet förändrats ganska lite på 50 år. Vad gäller enskilda nationers välstånd så varierar det extremt mycket från fall till fall.
Det är överhuvudtaget inte en riktigt sak, utan ett rasistiskt påhitt.
Det gör det inte, det minskar för varje generation.
Jag har inga bestämda uppfattningar om honom som person, då jag läst välidgtlite av vad han har skrivit, och inte har någon närmare bekantskap med hans akademiska arbete.
Nu har jag besvarat fem frågor åt dig, nu kanske du kan tänka dig att ge ett anständigt svar på min? För inte är det väl så att du bara hittar på, och rasbiologi och evolutionspsykologi egentligen är pseudovetenskaper som inte får något utrymme på respekterade lärosäten?