2014-01-06, 22:07
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Jaha, så var det dags igen, då:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/greps-for-misshandel-pa-aq-va-kul/

Jag antar att 22-åringen var en av "ungdomarna"? Hur kommer det sig att icke-vita vuxna män förefaller vara "barn" eller "ungdomar" i svensk ljugmedia, istället för "män" eller åtminstone "unga män"? Använder svensk ljugmedia åldersrelaterade begrepp efter personernas intellektuell nivå i relation till en genomsnittlig vit istället för efter antalet levnadsår?
Citera
2014-01-06, 22:14
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argus-eyed
Jo, den mannen hade ballar av stål och en icke-existerande självbevarelsedrift som 'normala' svenskar har. Han förtjänar naturligtvis en medalj, men ingen kommer att våga stå upp för att han handlade rätt. Journalister kommer förmodligen också att vilja utmåla gärningsmannen som ett offer. I Sverige så finns det ingenting som heter eget ansvar för gärningsmän, endast för brottsoffer.

Det faktum att offret är utlänning skulle faktiskt kunna få media att rapportera mer om fallet - kan inte bli antydning om "försvar mot rasistisk kränkning" eller liknande.
Borde klassas som grov misshandel, märkligt en sån kille släpps efter förhör. En vandrande bomb där risk för fortsatt brottslighet är uppenbar.
Citera
2014-01-06, 22:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Ajdå, men skit i det. Det var i såfall bara utlänningar inblandade. Inga riktiga svenskar går på badhus numera.
Dom vänner jag har i Malmö, som skall åka på badhus med sina barn, dom åker till kringliggande kommuner. Ingen Svensk tar med sina ungar på Aqva-Kul.
Det tåget har gått för länge sedan.
Citera
2014-05-14, 09:37
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Värde & ansvar

På Aq-va-kul arbetar vi för att du som besökare ska känna dig trygg och ha trevligt på vårt bad. Det gör vi genom att aktivt arbeta för att säkerställa en säker och bra miljö på badet samt kontinuerligt sträva efter att förbättra vårt arbete. Som besökare på badet hjälper du oss genom att följa de bad- och trivselregler som gäller.

www.aqvakul.se

varför missköter sig just invandrare på just badhus?
Citera
2014-06-18, 13:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ett annat bad i Malmö, Rosengårds utebassäng, stänger efter att blattar i en stulen bil forcerat staketet & kört ner bilen i bassängen.

Gissningsvis måste man byta ut allt vatten, samt byta filtersand osv., efter att olja, bensin & liknande har förorenat.
Undrar vad det kostar? Detta måste givetvis också räknas in i kostnaden för massinvandringen.

http://hd.se/inrikes/2014/06/18/stulen-bil-nerkord-i-bassang/
Citera
2014-08-07, 13:44
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Nu bråkas det om Hylliebadet, som ska ersätta Aq-va-kul. CCTV kameror behövs verkligen. Blattegängen ligger i startgroparna för mer bråk.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/21-kameror-kan-overvaka-badgaster/

Citat:
Människor är lättklädda och befinner sig på badhus för nöje. Då ska det till starka skäl, säger Henrik Kvennberg på Länsstyrelsen i Skåne. I början av nästa år är det tänkt att badet ska stå färdigt. Redan nu finns tillstånd för kameror som övervakar bottnen på en av bassängerna för att förhindra drunkningar. Om en kropp ligger stilla utlöses ett larm via kameror.

Men nu vill fritidsförvaltningen sätta upp ytterligare 21 kameror. Den här gången är syftet att motverka bland annat ”hot, våld, stöld och annan olaglig verksamhet”. Eftersom badet ännu inte slagit upp portarna så finns ingen historik av den typen. Men Hylliebadet ska ersätta Aq-va-kul och fritidsförvaltningen lyfter fram statistik därifrån för att motivera övervakningen.
Citera
2014-08-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Ingen som faktiskt tycker att det var tufft och rätt gjort av den äldre mannen?

Jag tycker det.

Men brukar inte orka läsa sådana här trådar eftersom de mest drar till sig människor som vill ventilera om hur mycket de hatar invandrare.

Personligen hatar jag ghetto-typer som gärningsmannen men jag har full sympati för offret. Om en person har flyttat till Sverige för att slippa våld och sedan arbetar mot våld i Sverige, då gillar jag den människan oavsett bakgrund.
Citera
2014-09-08, 16:25
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Dags igen. Denna gång med kniv, den lille raringen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/knivbevapnad-greps-pa-badet/

Citat:
En 15-årig pojke hotade en väktare på Aq-va-kul med en kniv. Polisen kom till badet och grep pojken som efter förhör försattes på fri fot. Pojken är misstänkt för grovt olaga hot.
Citera
2015-12-16, 17:00
Medlem
Då var det dags igen
http://www.sydsvenskan.se/malmo/polis-fick-avhysa-badgaster/

Citat:
Förra torsdagen blev två personer hotfulla när badvakterna bad dem att inte ha cigaretter ute på relaxavdelningen. Badgästerna kallade badvakterna för ”tröga i huvudet” och kränkte dem på flera andra sätt.

Citat:
I måndags var det en ny incident där en badgäst kände sig störd av två män som åt och drack medhavd matsäck, som tjoade högljutt på relaxavdelningen. Dessutom gick en av männen omkring med ytterkläder och skor.

Citat:
Incidentrapporterna från den första månaden innehåller allt från bråkiga ungdomar som trycker varandra under vatten till ”kaos i hela byggnaden”.

Det verkar vara ett riktigt äventyrs badland, vad kan detta bero på
Citera
2015-12-16, 17:05
Medlem
Brukar ta vägen förbi på väg till jobbet. Ofta är det poliser där även mitt på dagen. Fullt med "ungdomar" utanför också som sparkar på cyklar och lever rövare. Men med ett bad mitt emellan två berikade ghetton, vad hade de väntat sig?
Citera
2015-12-17, 00:49
Medlem
karlsoons avatar
Haha Malmö alltså. Hur kan någon vilja bo i detta fullständiga kaos. Inte ens badhusen fungerar.
Citera
2015-12-17, 17:16
Medlem
Det fortsätter med det nya badhuset och dessa "ungdomsgäng" som ställer till det.

http://avpixlat.info/2015/12/17/kaotiskt-pa-nytt-badhus-i-malmo/

Badhuset i Hyllie vid Emporia ligger mellan de ökända berikade områdena Kroksbäck och Holma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in