Citat:
Ärligt, är det ditt största problem med filmen så skippa uppföljarna. Vore det inte bättre att kanske fokusera på henne och hennes karaktär och se henne utvecklas genom filmerna? Att Luke dock klarade av att slåss mot en man som var till större del maskin, och som jag därför antar också var bra mycket starkare än honom fysiskt är ju ungefär samma problem, men ingen klagar på det. Och ja, jag syftar på Darth Vader, utifall någon skulle få för sig att jag sitter och spoilar.
Aja skitsamma. Jag gillade verkligen filmen, bästa sen 1980, den här och RoTJ är fan lika bra!
Aja skitsamma. Jag gillade verkligen filmen, bästa sen 1980, den här och RoTJ är fan lika bra!
Fast det är uppenbart att det finns en politisk tanke bakom detta. Under många år så har folk (vänstermänniskor) gnällt över att vita män dominerar Star Wars-filmerna och av den anledningen så har nu en stark kvinna, som i i filmen betonar att hon klarar sig bra utan män, och en svart man fått stora roller (Boyega ägnar sig dock mest åt att vara den roliga killen i gänget). Detta till trots så kunde inte SvD:s recensent avstå från att gnälla även på TFA, det är tydligen för många män i filmen överlag. Att huvudpersonen är en kvinna räcker alltså inte för SvD och det är den sortens mentalitet som den tidningen står för som innebär att filmskapare i dagens värld känner sig tvungna att välja hjältinnor framför hjältar, svarta framför vita och så vidare. Med det sagt så är filmen fortfarande väldigt bra och jag tycker att Rey är en intressant karaktär som gestaltas på ett bra sätt av Daisy Ridley.