Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Menar du att du tror att handduken tillhörde CdC?
Hur tänker du i så fall att den hamnade vid dumpningsplatsen?
Nu frågade du en annan debattör, men jag svarar ändå
Det finns 2 områden som inte är så lätta att hantera för oss lekmän.
Säckarnas skick, fingeravtryck och DNA-spår är vanskliga grejer att diskutera, och jag och flera andra debattörer har trampat i klaveret, men det finns iaf utsagor från experter att tillgå, och i Döden är en man finns ett bra kapitel som ägnas åt säckarna.
Det är ganska säkert att Catrines hårstrån fanns på handduken, som hittades mkt nära säckarna (vid Talludden), och handduken var troligen nerspydd, genomdränkt med "organiskt material" som det vuxit svamp på.
Det fanns också stärkelse på handduken (vanligt i mat).
Att Catrines hårstrån hamnade på handduken är ju inte konstigt (oavsett om den var hennes eller inte), om handduken lämnades av gärningsmannen (eller en medhjälpare).
Hårstrån har man ju på hela kroppen, och hårstråna kan ha kommit från benen eller bäckenet, eller huvudet, och de kan ha ju hamnat på handduken efter döden.
Om huvudet vidrörde handduken under dumpningen eller styckningen, det vet vi ju inte.
Det är inte säkert att Catrine ens använde handduken.
Att personen som lämnade säckarna kräktes är däremot sannolikt, och orsakerna kan vara flera: extrem stress, kraftig alkoholförtäring (för att stärka nerverna), äckel.
Och
om likdelarna börjat ruttna när de lämnades bör det ha varit svårt att behålla maginnehållet.
Handduken kan ju också ha använts av en utomstående, som visste vad som hänt, och var nyfiken ... tex G ... kanske användes den som en enkel gasmask, hållen för näsa och mun ...
Hm ... jag ska inte säga att detta är roligt att diskutera, men det är fascinerande hur man kan laborera med enkla faktabitar och komma ganska långt.
Vi kan också titta på offrets naglar och benens skick.
Naglarna och hårstråna på underbenen var korta, vilket noterades vid obuktionen.
Detta betyder att Catrine (som var känd för en viss yttre prydlighet, trots sitt leverne) höll stilen in i det sista, att hon inte dekade ner sig totalt och gick i långvarigt ide i någon okänd bostad. omedveten om omvärldens social krav, och hon hölls säkerligen inte fången heller.
Och med tanke på hennes yrke var ju det yttre ganska viktigt, och rakningen av benen kan tyda på att hon var sexuellt eller romantiskt aktiv in i det sista - kanske dejtade hon någon som hon var kär i, eller kanske sålde hon sex ända tills hon dog.
Med vuxna, långvariga erfarenhet säger mig följande: en ung kvinna som inte har aktiv, intim kontakt med någon är inte noga med att raka benen, och denna symboliska handling är viktigare än man tror, liksom mäns rakning av ansiktet.
Jag beklagar om jag levererar en kliché

Men ibland är vi människor väldigt enkla.
JE sa ju också många intressanta saker, och sa bla att Catrine såg "proper" ut den 15/6, dagen då han påstod att han sett henne i city.
Jag tror som många andra att den 15/6 var dagen då allt gick åt helvete, och jag är väldigt säker på att den "missbruksrelaterade" mannen som JE påstod sig ha sett bär på viktig information, och jag är också ganska säker på vem det var.
Och eftersom Catrine skötte sin hygien in i det sista (rakade benen) så måste man ju fråga sig var hon sov den sista tiden.
Är man bostadslös och blandmissbrukar så bör man inte hinna raka benen ofta, och förmodligen omgavs Catrine av organiserade omständigheter strax innan döden (iaf en liten stund).
Så ... hos vem kunde hon langa fram en rakhyvel och sköta om sig själv, trots sitt sköra allmäntillstånd?
Vad hände mellan den 10/6 och mitten på juni? Under den perioden dök det säkert upp massor av vittnen som inte hört av sig ... de enda fragment vi har kommer från TÅ, BM och "Christine" och några "polare" i city.
Hm ... och det är lite lustigt att vi inte kopplat ihop hotellet (i Vasastan) och handduken ...
Är det någonstans man hittar en nice frottéhandduk så är det väl på ett hotell, även om det inte tillhör den dyra sorten ..
Och det är lite lustigt att polisen inte kikade på hotellets handdukar.