2015-11-01, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Halcion är inte meningen att användas under längre perioder. I andra länder använder man triazolam som "anestesi" vid exempelvis tandläkarbesök. Men påstå att man inte reagerar på halcion är så jävla dumt att jag inte ens orkar att diskutera det. Det är inte så att ts är av en annan art och saknar receptorer. Triazolam är den mest potenta benson som finns. Slutdiskuterat. I missbrukarkretsar så är halcion guld värt.
Fast jag håller med killen under, man blir sjukt fort van vid halcion det kanske är det han menar. Om man inte har nån tolerans mot halcion så är det i princip ett knockoutpiller. Men bara några dagar senare så har de tappat "bettet". Så upplever jag dom.
Citera
2015-11-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Fast jag håller med killen under, man blir sjukt fort van vid halcion det kanske är det han menar. Om man inte har nån tolerans mot halcion så är det i princip ett knockoutpiller. Men bara några dagar senare så har de tappat "bettet". Så upplever jag dom.

Det är vi helt överens om.
Citera
2015-11-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Du citicerar mig och vet inget om mig jag åt bara Halcion i 4veckor för dom inte fungerade så bra. Dom fungerade inte bra från första stund. Visst kunde jag sova "lite" bättre men Flunitrazepam och Imovane fungerar mycket mycket bättre och Imovanen är bäst (FÖR MIG) du vet väl om att alla inte är exakt likadana och reagerar olika på olika preparat?

mvh

Man kan ju undra varför din doktor skriver ut triazolam som långvarig behandling av insomnia..

När du menar från första stund så menar du att effekten avtog efter 1,5 till 2h efter intag. Det är alltså inte hållbart. Halcion när den når maximal plasmakoncentration är väldigt kraftfull. Det är rätt ovanligt att den inte däckar en person i det läget. Men toleransnivån går ju upp rätt snabbt. Den har en väldigt hög affinitet.

I rest my case. Tror jag missuppfattade det hela lite.
Senast redigerad av joeykiller 2015-11-01 kl. 11:51.
Citera
2015-11-04, 15:21
Medlem
eddiepeddies avatar
Jag har haft grav insomni sen i maj.
Fått Nitrazepam, Temesta, Stesolid och Imovane mot min sömn. Men ingen av dom har fubgerat särskilt bra. Har hög benzo tolerans med. Tror ni Halcion hade fungerat? Även med min tolerans.
Och hur ska jag göra för att fixa dom lättast? Precis fått recept på Imovane och Stesolid. Vill verkligen ha Halcion.
Tips tack!
Citera
2015-11-04, 16:00
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Man kan ju undra varför din doktor skriver ut triazolam som långvarig behandling av insomnia..

När du menar från första stund så menar du att effekten avtog efter 1,5 till 2h efter intag. Det är alltså inte hållbart. Halcion när den når maximal plasmakoncentration är väldigt kraftfull. Det är rätt ovanligt att den inte däckar en person i det läget. Men toleransnivån går ju upp rätt snabbt. Den har en väldigt hög affinitet.

I rest my case. Tror jag missuppfattade det hela lite.

Nej jag tog dom med huvudet på kudden och dom fungerade helt enkelt inte bra. Detta va i början av min sömnmedicin(karriär). Ätit sömnmedicin sen 2002 Imovane fungerar förfarande bäst och Flunitrazepam ligger på andra plats. Kombinerar alltid med Propavan och Theralen men som jag nu halverat dosen av för jag har börjat med CBD-olja som till och hjälpt mig med att halvera min Epilepsimedicin. Det har skickats remisser flertalet gånger till Uppsala sömninstitut eller vad det heter.
Fått alla dessa problem efter jag vid 22års ålder fick 2strokes i hjärnan så sömnproblemen kan inte botas med mindfullness eller avslappningsövningar eller KBT.

Såklart jag blivit smått beroende men att inte kunna sova är ett levande helvete så tar hellre beroendet som ändå inte är så farligt.

mvh

mvh
Senast redigerad av auto607989 2015-11-04 kl. 16:04.
Citera
2015-11-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Nej jag tog dom med huvudet på kudden och dom fungerade helt enkelt inte bra. Detta va i början av min sömnmedicin(karriär). Ätit sömnmedicin sen 2002 Imovane fungerar förfarande bäst och Flunitrazepam ligger på andra plats. Kombinerar alltid med Propavan och Theralen men som jag nu halverat dosen av för jag har börjat med CBD-olja som till och hjälpt mig med att halvera min Epilepsimedicin. Det har skickats remisser flertalet gånger till Uppsala sömninstitut eller vad det heter.
Fått alla dessa problem efter jag vid 22års ålder fick 2strokes i hjärnan så sömnproblemen kan inte botas med mindfullness eller avslappningsövningar eller KBT.

Såklart jag blivit smått beroende men att inte kunna sova är ett levande helvete så tar hellre beroendet som ändå inte är så farligt.

mvh

mvh

CBD-olja som i cannabis? låter enormt tufft med två strokes när man är 22. Hur påverkar det en? Såg något inslag om någon svensk tjomme som sa att det var det mest effektiva mot hans smärta efter en motorcykelolycka. Skulle nu ansöka om att få det på recept...
Senast redigerad av joeykiller 2015-11-04 kl. 17:04.
Citera
2015-11-04, 17:26
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
CBD-olja som i cannabis? låter enormt tufft med två strokes när man är 22. Hur påverkar det en? Såg något inslag om någon svensk tjomme som sa att det var det mest effektiva mot hans smärta efter en motorcykelolycka. Skulle nu ansöka om att få det på recept...

Jag har fått sömnproblem, minnesproblem, ibland svårt att hitta ord när jag pratar och ibland svårt att förstå vad ord betyder, förlorat 25% av mitt synfält så körkort får jag inte ta. Och iom minnesproblematiken glömmer jag säkert skriva upp nått nu. Allt beror på var propparna sätter sig. Men jag lever och har samma personlighet som innan och blev inte förlamad så jag är ganska nöjd ändå. CBDolja går inte att få på recept men jag köper min olja från CBDolja.com.
Och ja CBD som i cannabis fast detta är utvunnet ur svensk industrihampa så det finns knappt nån THC i så det går inte att bli hög på.

mvh

edit: har inte kunnat sänka mina insomningstabs men att kunna sänka 3 av 4 mediciner med 50% tycker jag är ganska awsome.
Citera
2015-12-15, 14:16
Medlem
attackks avatar
De är ju tame tusan helt underbara att ta på dagen om man känner sig stressad..
Citera
2015-12-15, 14:32
Medlem
Redlinezs avatar
Hur är dessa jämfört med imovane/stilnoct? Håller på letar ny sömnmedicin.
Citera
2015-12-15, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Hur är dessa jämfört med imovane/stilnoct? Håller på letar ny sömnmedicin.
Väldigt potent med kort halveringstid, så den lämpar sig nog bäst för insomningsproblem utan uppvaknande. Alternativt att kombinera med ett annat preparat för att sova hela natten.
Citera
2015-12-15, 18:46
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Väldigt potent med kort halveringstid, så den lämpar sig nog bäst för insomningsproblem utan uppvaknande. Alternativt att kombinera med ett annat preparat för att sova hela natten.

Låter ju nice det. Ska fråga min läkare om jag kan få byta mina imovane mot dessa.
Hoppas på det bästa.
Citera
2015-12-15, 21:38
Medlem
Ja de här var det ju inge fel på. Lyxbens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in