2015-12-15, 10:34
Medlem
Lågvattenmärke som i förlängningen leder till SVTs avskaffande.

Om man trodde att det var en konspirationsteori att staten är öppet kulturmarxistisk - så trodde man rätt
Citera
2015-12-15, 10:35
Medlem
PlutoJs avatar
Det finns flera bottnar och aspekter på det här.

1. Den första som slår mig är "råttorna lämnar skeppet" (nej Arnstad, jag menar inte att Jan Helin bokstavligen är en råtta, ett skadedjur som bör dödas/saneras/skjutas/gasas etc.).
Helin har länge sett åt vilket håll det barkar för Aftonbladet, och har säkerligen sökt reträttvägar länge. Och vad kan vara bättre än en offentligt finansierad medieverksamhet där man får ägna sig åt det som nästa aspekt handlar om, nämligen...

2. Den ideologiska skolningen av folket tillsammans med likasinnade. Var annars kan man finna en så bred plattform med total konsensus ifråga om "värdegrund" som hos SVT? Om kvällspressens läsare inte längre vill gå med på kvällspressens enkelspårighet köps inga kvällstidningar, och då går verksamheten till slut under. Det problemet finns inte hos licensfinansierad statlig television.
Och vips är vi tillbaka i aspekt nr 1!
Senast redigerad av PlutoJ 2015-12-15 kl. 10:41.
Citera
Medlem
Vi kan nu omöjligt tvingas betala TV licens nu. Public Service har för länge sen visat sig inte funka och detta borde vara det avgörande som visar att SVT är extremt vänstervinklat med vänsteragenda.
Citera
Medlem
KnullMarodorens avatar
Tvn behöver inte åka ut, bara säga upp licensen ändå och säga att man inte innehar licenspliktig utrustning.

Nu med Jan på SVT skulle jag vilka yrka att man är indirekt medskyldig till det Svenska vansinnet om man forsätter att betala TV licens. Jag är öppen för att döma licens betalare för möjliggörande av väldigt grova brott, när bordet vänder.
Senast redigerad av KnullMarodoren 2015-12-15 kl. 10:48.
Citera
2015-12-15, 10:36
Medlem
Målet 10 miljoner invånare är nu uppnått. Fritt fram för alla att justera riktningen. Egentligen inte oväntat att Helin lämnar Aftonbladet nu. Förväntar mig att efterträdaren har en socialdemokratisk profil av mer klassiskt snitt. LO får mer yta att springa på.
Citera
2015-12-15, 10:36
Medlem
Bra äntligen kan SVT bli lite mer PK och vänstervriden. Hoppas Helin tar in lite kompetent folk ifrån aftonbladet som Lena Melin, Anders Lindberg och Åsa Linderborg. De skulle kunna ta över Uppdrag Granskning och Agenda.
Citera
2015-12-15, 10:41
Medlem
Känns så fruktansvärt bra att jag redan hade slängt ut TV:n !
Citera
2015-12-15, 10:42
Medlem
Hahahahaha mitt framför ögonen på det sovande folket. Nu räcker det inte med slaskpressen i morgonsoffor och som referenser på texttv. Nu ska de välja ut vad som ska visas på tv Ursäkta, men jag tycker det är så jädra rätt. Fingret fick de för 10 år sedan, nu har de tagit hela handen och alla dumsvenskidioter bara ser på. Hej på er och lycka till med livets glada dagar famöver
Citera
2015-12-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det är en intressant värvning ur det perspektivet. Jag trodde nog själv att Jan Helin skulle anses vara för politisk för public service med tanke på krönikor, tal och föredrag han hållit tidigare. De hugger ju rätt snabbt på reportrar och programledare som tar ställning, menar jag.

Ja han har ju t.ex en extrem syn när det gäller invandringsoolitiken och alla som klagar på dagens invandringspolitik kallar han rasist utan att blinka.

Att han anställs av SVT visar att SR och SVT totalt ballat ut och blivit ett vänsternäste.

Med tanke på att SD snart är 20 procent av svenska befolkningen så borde det vara självklart att ta in en SDare.

På SVT jobbar 2000 personer. 80 procent är rödgrön 0 procent är SD trots att 20 procent av bef är SD nu och så antäller de en till SD hatare?
Citera
2015-12-15, 10:44
Medlem
blowns avatar
Jag hoppas att SVT får en hårdare vänsterprofil som folk känner sig ännu mindre bekväma med. SVT:s fall kan inte komma fort nog.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Helt jävla otroligt att ni förvånas. SVT har plockat folk från press i alla år och nu hämtar de in Helin som varit jävligt framgångsrik på AB. Helin ska utföra ett uppdrag, hans åsikter är inte relevanta eller tror ni att man kan hitta en kompetent person utan åsikter?
Jösses!
Citera
Medlem
meganegerdases avatar
Såg det och drog direkt till flashback! Usxh. Vad är nästa steg? Researchgruppen tar över uppdrag granskning och Lena Mellin blir programledare i debatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in