2015-12-13, 14:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Stokes scout har haft koll på Engvall sedans förra säsongen då Engvall gjorde 8 mål i Allsvenskan under andra halvan av säsongen(Hösten 2014). Då var han 18 år. Denna säsongen har varit knepigare, skador, nära släkting som gått bort och lite allmänt skakig form, hans form tog sig inte förrns på slutet.

Jag tror de flesta scouter har haft koll på Engvall sedan U17-EM härom året. Han har nog stått med på många listor.
2015-12-13, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag ska kanske inte säga något. La egentligen bara märke till Engvall sista omgångarna när hajpen var total. Har dock inte i huvudet när en svensk 19 åring gjorde 5 mål i allsvenskan senast men naturligtvis skiljer det en hel del mellan Engvall och typ en jämngammal talang som Kingsley Coman som redan etablerat sig i världseliten.

Men du kanske misstycker i sak att unga anfallare kostar mer än spelare på övriga positioner?

Det har jag inte sagt, det enda jag skrev var att folk har orimligt höga förväntningar på honom. Det kan lika gärna bli en Rajalakso i slutändan, inte för att jag tror det men jag tycker han skall visa mer över längre tid innan jag är övertygad om hans storhet. 20 miljoner borde Blåvitt ta alla dagar i veckan, helst med tanke på deras ekonomi.
2015-12-13, 16:33
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det har jag inte sagt, det enda jag skrev var att folk har orimligt höga förväntningar på honom. Det kan lika gärna bli en Rajalakso i slutändan, inte för att jag tror det men jag tycker han skall visa mer över längre tid innan jag är övertygad om hans storhet. 20 miljoner borde Blåvitt ta alla dagar i veckan, helst med tanke på deras ekonomi.
Engvall har ju dock bevisat att han besitter mycket mer egenskaper än att bara löpa in från kanten och skjuta i främre intill stolpen. Dessutom över två säsonger nu.
2015-12-13, 23:45
Medlem
nygards avatar
Nu snackas det om att Kasper Hjulmand presenteras som ny tränare antingen imorgon eller på tisdag.
Ska bli intressant att se vad han kan göra med vårt lag.
2015-12-13, 23:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Nu snackas det om att Kasper Hjulmand presenteras som ny tränare antingen imorgon eller på tisdag.

Är det han som anses vara hårdnackad att få att ändra sitt spelsystem, även om motståndet skulle kräva det?
2015-12-13, 23:51
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard

Såg att Åge tyckte att Daniel Andersson borde ta över, att han borde bli sportchef och sånt när han är äldre istället.

Några malmöiter som har åsikter om det?
2015-12-14, 00:21
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det han som anses vara hårdnackad att få att ändra sitt spelsystem, även om motståndet skulle kräva det?

Ja. Men jag ger inte mycket för det där om jag ska vara ärlig. Spelare som tidigare haft honom, som t.ex Rawez Lawan eller Adu, säger tvärtom. Han verkar ha varit en uppskattad tränare.

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Såg att Åge tyckte att Daniel Andersson borde ta över, att han borde bli sportchef och sånt när han är äldre istället.

Ja, men nu går ju inte det eftersom han inte fick gå PRO-utbildningen. Annars hade han kanske varit en kandidat.
2015-12-14, 00:25
Medlem
Citat:

Risken med att ha Daniel eller någon annan klubbikon på tränarposten är att efter ett par svaga säsonger så är han bränd i klubben. Som sportchef kan han stå för långsiktigheten och den röda tråden i föreningen samtidigt som han sitter lite mer skyddad vid kortare tid av motgång.

Skönt att tränarfrågan ser ut att vara löst relativt snabbt då känslan är att vi har rätt mycket som hänger i luften.
2015-12-14, 06:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Jag är inte förvånad att han säger så. Åge har flera gånger hyllat Daniels fotbollskunskap och hans fotbollsöga.

I frågan håller jag med Dalesmale.
2015-12-14, 09:50
Medlem
bagarn29s avatar
Efter vad jag har förstått så åkte han under första säsongen, efter en räcka mindre bra matcher. Jag följer inte tysk fotboll slaviskt men är det vanligt att de åker så "snabbt"?

Jag vet ju att M'bachs tränare åkte efter fem raka förluster i starten men kraven är väl lite högre där än i Mainz, eller?
2015-12-14, 10:03
Medlem
mishimas avatar
MFF har presskonferens kl 13. Hjulmand?

Fast vi vet hur överraskade vi har blivit vid tidigare presskonferenser så det står säkert en helt annan person där.

Eller var det bara ett felaktigt rykte?
Senast redigerad av mishima 2015-12-14 kl. 10:17.
2015-12-14, 11:24
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Efter vad jag har förstått så åkte han under första säsongen, efter en räcka mindre bra matcher. Jag följer inte tysk fotboll slaviskt men är det vanligt att de åker så "snabbt"?

Jag vet ju att M'bachs tränare åkte efter fem raka förluster i starten men kraven är väl lite högre där än i Mainz, eller?
Det är väl som överallt annars. Det beror på klubb och timing snarare än liga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in