2015-12-11, 19:12
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Ja de verkar inte så begåvade att de kan hålla käften stängd.
Ja och som det verkar är han ditlurad och GM måste ha lämnat massa digitala spår. När lilla tuffa babben blir hämtad och förhörd så är nog snart resten av babbeflocken infångad.
Citera
2015-12-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Ja och som det verkar är han ditlurad och GM måste ha lämnat massa digitala spår. När lilla tuffa babben blir hämtad och förhörd så är nog snart resten av babbeflocken infångad.

Ett troligt och förtroendeingivande agerande av polisen!
Om gubben är pedofil kan det bli tal om "hatbrott" vilket är synnerligen allvarligt och renderar de skyldiga ytterligare straffpåföljd utöver mordet.
Citera
2015-12-11, 19:28
Medlem
skuggplutonens avatar
Jag är utflyttad och även när jag bodde i rövhålet försökte jag undvika aktuellt område.
Men borde väl finnas endel övervakningkameror i området. Någon i området som kan uttala sig om detta? Har pratat med bekant som bor i Stenby men denne känner inte till eventuella kameror.
Citera
2015-12-11, 19:29
Medlem
Esther0906s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Vänta med dina dumma kommentarer tills du blir lite äldre så ska du se. Tror inte du heller är så pigg vid 89års ålder.

För dig verkar det enbart finnas att en gammal gubbe är ute på bc och letar pojkrumpa. Har det slagit dig att gubben rent av är senil? VEM har han träffat? Vilka vittnen finns till detta? Vart skedde dessa möten? VITTNEN efterfrågas. Presentera dom så kan vi diskutera sen.

Hörsägen är inte samma sak som faktiska vittnen, och räknas inte vid en rättegång t ex.
Tror min mor hadde blitt arg om hun leste denne tråden. Hun er selv 89 år og lærde seg at håndtera en pc da hun var 83(av meg) hun har nu et eget facebook konto som hun selv tar hånd om....så jo 89 åringer er ikke en ensartet grupp.......
Citera
2015-12-11, 21:10
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ett troligt och förtroendeingivande agerande av polisen!
Om gubben är pedofil kan det bli tal om "hatbrott" vilket är synnerligen allvarligt och renderar de skyldiga ytterligare straffpåföljd utöver mordet.
Hur får du i hop detta?
Hatbrott känns ju orimligt?
Citera
2015-12-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Jag är utflyttad och även när jag bodde i rövhålet försökte jag undvika aktuellt område.
Men borde väl finnas endel övervakningkameror i området. Någon i området som kan uttala sig om detta? Har pratat med bekant som bor i Stenby men denne känner inte till eventuella kameror.

Om det finns några kameror i området så är det i de närbelägna affärerna, Ica Stenby och Lidl. Lidl stänger 19-tiden, tror jag och Ica Stenby stänger senare vid 23:00? Om rånaren, eller rånarna varit och köpt tex öl på Ica så kan de ha fastnat på deras ev kameror. Likaså om man har tagit ut pengar på bankomaten på Ica.
Senast redigerad av bobofast66 2015-12-11 kl. 21:51.
Citera
2015-12-11, 21:20
Medlem
Schlaktarnns avatar
Jag hade sökt på fritidsgårdarna. Vilka var på fritidsgården den aktuella kvällen? De är några ungjävlar som hängt i närområdet under kvällen. Polisen ska bara lösa detta
Citera
2015-12-11, 21:27
Medlem
Vad är det för fega as som slår ihjäl en. 89-åring??

Sjukt fegt! Sådant beteende pekar bara åt ett håll! Tänk om det var din mamma eller pappa som blev ihjälslagen av fega svin!

Hoppas polisen tar dem!
Lite dejavu med ett fall i Göteborg.
Citera
2015-12-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Hur får du i hop detta?
Hatbrott känns ju orimligt?

Pedofiler är en liten utsatt grupp så våld mot dem måste klassas som "hatbrott" och därmed vara högprioriterat av polisen.
Citera
2015-12-11, 21:59
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Pedofiler är en liten utsatt grupp så våld mot dem måste klassas som "hatbrott" och därmed vara högprioriterat av polisen.

Är det bekräftat att BO är pedofil eller är det bara vilda spekulationer??
Citera
2015-12-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet

Nej, det finns bara vissa spår åt det hållet. Men om BO är pedofil så kan det vara ett "hatbrott" då dessa är en liten utsatt grupp.

Har du problem med det eller?
Citera
2015-12-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet

Av det lilla jag såg på BC av honom, tror jag knappast att han var pedofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in