2015-12-10, 14:32
Medlem
Cadenzas avatar
Ser att Cetinkaya är ute och löneförhandlar via media...
2015-12-10, 14:32
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Molins till AIK? Ja det vore en bomb som heter duga och nåt vi alla väntat på.

Nu tror jag verkligen inte det kommer bli så men rent hypotetiskt: Hur mycket skulle det svida i era ögon malmöiter?

Fullständigt otänkbart så det är inte ens lönt att spekulera.
2015-12-10, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Klart det vore, men den formen av logik råder inte här.

Hur menar du? Bara för att man inte vill ge honom en astronomisk jättelön?

Ja. Alla CL pengar till Molins, tack.
2015-12-10, 14:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Molins till AIK? Ja det vore en bomb som heter duga och nåt vi alla väntat på.

Nu tror jag verkligen inte det kommer bli så men rent hypotetiskt: Hur mycket skulle det svida i era ögon malmöiter?

Njao, svårt. Vill ju ha tillbaka honom på den nivån han höll innan skadan, men han har ju en bra bit kvar dit idag. Det skulle svida känslomässigt, men om man är lite pragmatisk och försöker vara rationell så kan man inte gå hur långt som helst för att behålla en spelare. Han är inte värd vad som helst. Sedan finns ju risken att det blir en supersuccé och då skulle det ju svida ännu mer oavsett vad han skulle kostat.

Svårt att försöka resonera fram till något klokt.

Jag tror dock att alternativet är Turkiet. Det är Cetinkaya vi pratar om.
2015-12-10, 14:39
Medlem
Chew1907s avatar
Grattis till Hammarby för Smárason.
Riktigt hög högsta nivå men försvinner ur spelet relativt ofta.

Hade vi haft ekonomin så hade jag gärna sett att vi hade haft honom kvar .

Rätt orolig över våran trupp inför nästa år, blir nog ännu en riktigt tuff säsong för en HIF:are.
2015-12-10, 14:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Fullständigt otänkbart så det är inte ens lönt att spekulera.
Mjo det är nog ungefär lika sannolikt som att Goitom skriver på för bajen, men tanken är rolig.
2015-12-10, 14:53
Medlem
junazs avatar
Kul med Smarason! Ska bli intressant att se!

Med tanke på att det är Cetinkaya vi pratar om är det väl ungefär pengarna tillbaka på nån skitklubb i Turkiet för Molins del...
2015-12-10, 15:01
Avslutad
Molins till gnaget vore jobbigt då det skulle sända ut signaler att Aik är en klubb som satsar hårt och man (bra spelare) vill spela i. Dvs, det skulle kunna locka spelare som annars inte ens skulle överväga att gå dit.
2015-12-10, 15:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Grattis till Hammarby för Smárason.
Riktigt hög högsta nivå men försvinner ur spelet relativt ofta.

Hade vi haft ekonomin så hade jag gärna sett att vi hade haft honom kvar .

Rätt orolig över våran trupp inför nästa år, blir nog ännu en riktigt tuff säsong för en HIF:are.

Det kommer att bli tufft för er. Det kan mycket väl bli bottenstrid.

Jag tycker annars det är rätt kul som supporter att följa ett lag som är rätt ungt. Man hoppas någon tar chansen och att man får någon ny favoritspelare. Det är öppet för det i HIF nästa år.
2015-12-10, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det kommer att bli tufft för er. Det kan mycket väl bli bottenstrid.

Jag tycker annars det är rätt kul som supporter att följa ett lag som är rätt ungt. Man hoppas någon tar chansen och att man får någon ny favoritspelare. Det är öppet för det i HIF nästa år.

Inte helt olikt Bajens situation innan vi åkte ur 2009. Man hade satsat lite väl hårt åren innan, och när det blev uppenbart att ekonomin var i fritt fall så sålde man allt (Eguren, Petter A, Zengin och Charlie Davies) av värde och ersatte med billiga chansningar som gick åt helvete. Superettan och 3-4 år av hårda besparingar var ett faktum.
2015-12-10, 15:09
Avslutad
Problemet med HIF just nu är att de inte har någon som kan göra det där extra, utöver det vanliga. Komma in och avgöra när det behövs som mest. Tar Jordan Larsson, Bojanic samt Elias Anddersson och AJ chansen när den ges blir det riktigt intressant att följa. Riktigt spännande projekt med en grund satt men många viktiga spelare som lämnat på för kort tid, ett lag för framtiden men... den framtiden får inte vara för långt fram, då finns där alltid en risk.
2015-12-10, 15:12
Medlem
Citat:
Står ju i artikeln att Malmö dragit tillbaka kontraktsförslaget.

Står också att dom vill vänta med kontraktsdiskussioner tills han börjat träna fotboll igen. Molins vill inget hellre än att spela i Malmö FF. MFF vet hur viktig Molins kan vara och vilken symbol han är för hela klubben. Jag skulle bli mycket förvånad om han spelar någon annanstans än i Malmö 2016.

Att den här artikeln kommer upp är typiskt för alla som har Hasan Centinkaya som agent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in