2015-12-10, 02:47
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskit
Vet inte om detta tidigare nämns men jag reagerade på att Ida på Twitter den 6 november 2014 skrev: "Livet är för kort för att låta det växa mossa på hjärtat".

Är det en slump att GM valde att täcka bröstet (alltså också hjärtat) med just det -mossa?

Troligen?

Går att utläsa en viss bitchighet i hennes tweets, tycker jag. Jag ska inte gå så långt som att säga att jag är glad att hon dog, men någonstans kanske det är ett tecken på att odygd och arrogans bestraffas. Och i så fall vore Kristoffer en ängel utsänd av gud för att sköta bestraffningen.

Mest synd i denna sagan tycker jag faktiskt om just Kristoffer, en olycklig själ från den dag han föddes. Ida fick åtminstone en snabb död, medan Kristoffer kommer lida oerhört fram tills den dag hans tragiska liv tar slut. Lymmeln kunde inte rå för att han föddes till ett missfoster.

Klart är att han verkar hemskt känslokylig och kanske oförmögen till förbättring, så ett tidsbestämt straff kan te sig som olämpligt och beklämmande. Håller med Cantwell och gänget som ser en potentiell seriemördare i denna snubben.
Senast redigerad av TorrFlamingo 2015-12-10 kl. 02:50.
Citera
2015-12-10, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runga
Letat igenom tråden men kan inte hitta några bilder,även i fup är alla bilder där kroppen är inblandad helt vita med röd ram runt?

Den enda bilden som man kan se är denna:
https://minfil.org/vfDek9b5b8/zzz.png

Övriga bilder är det sekretess på som finns med i förundersökningen.
Citera
2015-12-10, 04:11
Medlem
Jag tror starkt på att den som ringde in anonymt var Krilles kompis som han skickade smileyn till efter han begått brottet. Han har nog inte kunnat hålla tyst utan velat skryta lite grann och sagt t ex - härom
dagen hade jag sex med en jättesexig tjej eller något liknande. Sedan har kompisen lagt pussel - kanske frågat lite då och då om de skall träffas igen etc. Och så har han lagt ihop 1 och 1 och ringt polisen efter han blivit säker.
Ett tips till alla tjejer som är ute ensamma eller kanske flera tillsammans - köpte en sprey på Biltema som heter: Försvarsspray -Färgar och ger en tillfälligt förblindande effekt på angriparen. Får enbart användas enligt nödvärnslagen. Tillverkaren fråntar sig allt ansvar vid felaktigt användande. OBS! Detta är ingen leksak.Innehåll: 50 ml. Åldersgräns: 18 år.
Förblindar alltså angriparen om man sprejar i ansiktet. Färgen sitter i i 3 veckor och går inte att tvätta av, (så även det allra värsta hänt) och han dödat tjejen som Krille gjorde så hade man kunnat ta in honom på polisförhör när han är alldeles röd-rosa i ansiktet.
Jag har ett litet lager hemma + en halvautomatisk vaccumpistol och den kan man t o m döda mindre djur med och definitivt stoppa en angripare som vill ta sig in i mitt hus. Pistolen köpte jag på antingen Jula eller Biltema.
Kanske finns en tråd om detta.
Men jag tror Ida hade haft en chans att klara sig om hon hade haft sprayen med sig.
Rörande pinnsymboliken är min tolkning att det markerar att hon inte kunde berätta vad som hänt och att Krille hade makten även i detta "hål" som han inte kunde göra det sexuella han troligen planerat att göra - eller snarare hon inte kunde göra.
Citera
2015-12-10, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Ta nu bort denna bilden så att den inte hamnar på Internet och når Idas familj.
Det vore fruktansvärt !
Citera
2015-12-10, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Mer troligt är att det är sår hon fått när han tacklade ner henne på marken. Hon är också väldigt blek så skrapsår och liknande syns väldigt väl.
Fast förstorar man upp dom så ser de betydligt djupare ut än skrapsår det ena påminner lite om hur ett hugg med kniv kan se ut utan blod fast så djupt är det ju inte heller, de på benen i närheten vid höften ser ut att vara placerde så att de är väldigt svåra att få om man dras längs marken, det ena i sidan har också en kraftig blånad runt sig vilket kan tyda på slag förvisso kan det ha uppkommit av en rot när hon föll till marken.
Jag tror nästan att han har hackat lite med pinnarna där innan han satte dom i svalget.
Eller så är det som någon skrev så att han provade att bitas lite också och det skulle kunna stämma med åtminstone ett av såren, jag köper inte riktigt att det är skrapsår då de ser för djupa ut.
Senast redigerad av lokalen 2015-12-10 kl. 04:40.
Citera
2015-12-10, 08:44
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Troligen?

Går att utläsa en viss bitchighet i hennes tweets, tycker jag. Jag ska inte gå så långt som att säga att jag är glad att hon dog, men någonstans kanske det är ett tecken på att odygd och arrogans bestraffas. Och i så fall vore Kristoffer en ängel utsänd av gud för att sköta bestraffningen.

Mest synd i denna sagan tycker jag faktiskt om just Kristoffer, en olycklig själ från den dag han föddes. Ida fick åtminstone en snabb död, medan Kristoffer kommer lida oerhört fram tills den dag hans tragiska liv tar slut. Lymmeln kunde inte rå för att han föddes till ett missfoster.

Klart är att han verkar hemskt känslokylig och kanske oförmögen till förbättring, så ett tidsbestämt straff kan te sig som olämpligt och beklämmande. Håller med Cantwell och gänget som ser en potentiell seriemördare i denna snubben.

Håller med om att det finns lite höga hästar / arrogans mellan raderna på det jag läst från hennes cachade twitter...
Citera
2015-12-10, 08:57
Medlem
JonJansefssons avatar
Citat:
Troligen?

Utgår ifrån att du skämtar?
Citera
2015-12-10, 09:06
Medlem
Nymphias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Mamman till KA.

"M*rica säger att Kristoffer har tyckt att det varit skönt att få en diagnos. Själv känner hon att hon är lite rädd att han ska "bli stämplad". Utredningen skedde i Väsby någonstans. Kristoffer är inte helt färdigutredd för man ska kolla om han har ADHD också. Det är planerat att Kristoffer skall till Asperger centrum. Själv vet inte M*rica någonting alls om Asberger och har inte ens googlat på det. Hon har tänkt att sätta sig in i detta senare. Som hon förstått det har han en mildare form av Asberger."

Ja, jag fick uppfattningen av att mamman inte var så intresserad av eller engagerad i sin sons mående och svårigheter...
Senast redigerad av Nymphia 2015-12-10 kl. 09:29.
Citera
2015-12-10, 09:07
Medlem
5549s avatar
Citat:

Mest synd i denna sagan tycker jag faktiskt om just Kristoffer, en olycklig själ från den dag han föddes.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
För att återgå till Ida så tror jag det var dumt att hon spjärnade emot - kunde hon inte låtsats att hon var intresserad och föreslagit att de kunde gå hem till henne eller till något ställe som hon kände till i naturen längre bort. Då hade hon ju kunnat vinna tid och säkert hade det kommit människor som kunnat rädda henne.

Vilka sanslöst idiotiska inlägg.
Citera
2015-12-10, 09:08
Medlem
Nymphias avatar
Citat:
Troligen?

Är du seriös eller trollar du bara?
Citera
2015-12-10, 10:16
Medlem
Citat:

Men jag förstår inte, alla bilderna på henne är ju sekretessbelagda, hur har du kommit över denna bild? Det känns väldigt olustigt för det enda jag kan tänka mig är att du själv jobbat med fallet och om är så fallet är detta så otroligt jävla oetiskt att det knappt finns ord!
Citera
2015-12-10, 10:17
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:

den killen har verkligen gömmt kroppen väl under grenar, hur tänkte den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in