Citat:
Ursprungligen postat av
ruskit
Vet inte om detta tidigare nämns men jag reagerade på att Ida på Twitter den 6 november 2014 skrev: "Livet är för kort för att låta det växa mossa på hjärtat".
Är det en slump att GM valde att täcka bröstet (alltså också hjärtat) med just det -mossa?
Troligen?
Går att utläsa en viss bitchighet i hennes tweets, tycker jag. Jag ska inte gå så långt som att säga att jag är glad att hon dog, men någonstans kanske det är ett tecken på att odygd och arrogans bestraffas. Och i så fall vore Kristoffer en ängel utsänd av gud för att sköta bestraffningen.
Mest synd i denna sagan tycker jag faktiskt om just Kristoffer, en olycklig själ från den dag han föddes. Ida fick åtminstone en snabb död, medan Kristoffer kommer lida oerhört fram tills den dag hans tragiska liv tar slut. Lymmeln kunde inte rå för att han föddes till ett missfoster.
Klart är att han verkar hemskt känslokylig och kanske oförmögen till förbättring, så ett tidsbestämt straff kan te sig som olämpligt och beklämmande. Håller med Cantwell och gänget som ser en potentiell seriemördare i denna snubben.