Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Hehe det är väl fler än jag som är "patologiska pessimister" när det gäller FPC?
Jag står fast vid mitt ord.. Många kommer bränna sig och det är bara en tidsfråga när.
Smarta aktieintresserade ser till att bredda sin portfölj och inte har allt på ett kort så att säga.
Många verkar tro att FPC är något unikt i aktiehistorien, men så är inte fallet. Förutom en extremt oseriös ledning som läcker rapporter/prognoser innan de ges ut.
Så kan det inte fortsätta om man ska vara ett bolag på OMXS30
Självklart är det ingen bra idé att gå all-in med portföljen i något företag... Ja, såvida man inte kan se att ett företag är gravt undervärderat och har en relativt liten portfölj där man faktiskt kan ta risken som många i tråden har gjort.
För övrigt så verkar du ha hakat upp dig på ledningen. Nyhetsbyrån var det som tog på sig ansvaret.
Jag håller helt med dig om att dagens kursnivåer sannolikt inte är försvarbara, men samtidigt så måste du själv erkänna att företaget just nu sannolikt kommer att leverera en vinst under 2016 som är i paritet med det börsvärde företaget hade när du först gav dig in i tråden för att säga att man borde sälja skiten. Kan vi som såg potentialen och kunde se förbi den skitstorm som media levererade få ett erkännande av dig att du hade fel?