2015-12-09, 22:59
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller, nu när du säger det, kanske han haft ett rätt vidlyftigt partyliv innan? Inte nödvändigtvis olagligt eller våldsamt och Blomberg valdes för att han skulle stadga sig, jobba ihop pengar och bygga hus. Och en del saker skaver och irriterar. Enligt brodern försöker han vara duktig, men frun har fortfarande svårt med vissa uttryck fastän hon kanske är snäll.

Inte dumt tänkt men NB ger definitivt inga signaler om ett partyliv i sus och dus. Snarare handlar det om en enstöring som lärt sig vissa sociala kodex för att smälta in i terrängen. En tickande försåtlig bomb som jag beskrivit.
2015-12-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Fanns Lisas DNA på snören i ladan?

Ja.
2015-12-09, 23:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
Inte dumt tänkt men NB ger definitivt inga signaler om ett partyliv i sus och dus. Snarare handlar det om en enstöring som lärt sig vissa sociala kodex för att smälta in i terrängen. En tickande försåtlig bomb som jag beskrivit.

Nä men om han vill lämna det bakom sig är det väl inte så konstigt. Han kanske har för sig att det skulle verka suspekt för han vill för allt i världen framstå som välordnad (för att han vill vara välordnad). Folk tar ibland illa upp om man är uppriktig och säger något om ens bakgrund som inte passar med deras bild. Vissa tolkningar av Svansjön har Odile/Odette som "förtrollad" av en elak trollkarl fast man i modern tolkning må mena det är samma person ju som vid olika tillfällen ger olika uttryck. (Eftersom jag använt Svansjön i ett annat slags argument i tråden).
2015-12-09, 23:14
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Så det är nästan utrett att musik som låter som någon stryper en katt är ett säkert tecken på att denne kommer sluta som seriemördare?

Skämt åt sido. Min poäng är just den övre. Att det inte finns något som tyder på att NB är empatistörd och att han torterade katter. Tvärtom så verkade han ju bry sig om den lilla katten väldigt mycket. Det är kanske min största invändning. Inte heller finns något väl dokumenterat att han gillar strypsex eller sadism i någon större omfattning. 3 promille av porren var BDSM-bilder. Visa på kattortyr och massor av spår på sadistsextittande och jag ska omvärdera min ståndpunkt men just nu är det väldigt tunt med det och därför är spekulationer om gilla tryckande på musikvideos väldigt långsökt.

Det finns inga bergfasta korrelat mellan behandlingen av djur och behandlingen av människor. Du drar som vanligt svart-vita slutsatser i gråzonen och orkar inte läsa på trots tips om länkar. Du söker sprickor i den utomordentligt murade muren. För övrigt pekar vetenskap och beprövad erfarenhet åt det håll som letsdoit hintar. Att du gjort det till ett axiom att NB inte är empatistörd tvingas vi leva med utan att använda din förbryllande matematik.
2015-12-09, 23:18
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike

Hello Rodin!

Jag tror också att Nerijus har lärt sig att vara " trevlig" på ett ytligt plan. För folk i allmänhet är man trevlig om man t.ex alltid hälsar glatt, och att han är tystlåten och inte umgås beror på att han inte kan språket tror jag folk i Blomberg har tänkt.

Men man kan undra varför han gifte sig med denna ( åtminstone på utsidan ) präktiga kvinna. ? Kan det också vara en täckmantel som gör att han går under " radarn" och ter sig " vanlig". Dom verkar ju inte direkt kära i varandra trots att dom varit gifta bara en kort tid. Ett konvenansäktenskap helt enkelt. Han behövde framstå som en normal man och hon behövde en familjeförsörjare för sig och sitt barn.
2015-12-09, 23:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Så det är nästan utrett att musik som låter som någon stryper en katt är ett säkert tecken på att denne kommer sluta som seriemördare?

Skämt åt sido. Min poäng är just den övre. Att det inte finns något som tyder på att NB är empatistörd och att han torterade katter. Tvärtom så verkade han ju bry sig om den lilla katten väldigt mycket. Det är kanske min största invändning. Inte heller finns något väl dokumenterat att han gillar strypsex eller sadism i någon större omfattning. 3 promille av porren var BDSM-bilder. Visa på kattortyr och massor av spår på sadistsextittande och jag ska omvärdera min ståndpunkt men just nu är det väldigt tunt med det och därför är spekulationer om gilla tryckande på musikvideos väldigt långsökt.
Det "verkade" så, ja. - Men en helt annan sak är hur det egentligen förhöll sig. - Det torde inte finnas en enda djurplågare som sysslar med detta inför sina grannar eller inför andra som ser på; däremot kan man demonstrativt gulla med djuren för att vilseleda. - Porren tror jag egentligen var ett för länge sedan överspelat kapitel; nu var det andra saker som gällde och som omgivningen inte förmådde tolka vad dessa stod för; det var saker som bara var till för den fantiserande själv. NB hade så att säga nått en högre nivå i sitt sexualsadistiska och tvångsmässiga beteende. Det mesta var nu kamouflerat och till synes oskyldigt.

På den gemensamma datorn påträffades 577 720 bilder varav majoriteten bestod av ikoner, knappar och mönster av olika slag. En mycket stor andel utgjordes också av kopior av samma bild, ofta i flera olika storlekar. 1500 bilder var av sexuell karaktär och bestod i huvudsak av poseringsbilder på avklädda unga kvinnor. - Vad stod ikonerna mm för? - Svaret är att ingen förutom NB själv vet. Dessa kan mycket väl ha haft olika innebörder som bara NB med hjälp av sin fantasi förmådde tolka; en slags förtäckt sexualsadism är vad det kan vara fråga om.
2015-12-09, 23:27
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hello Rodin!

Jag tror också att Nerijus har lärt sig att vara " trevlig" på ett ytligt plan. För folk i allmänhet är man trevlig om man t.ex alltid hälsar glatt, och att han är tystlåten och inte umgås beror på att han inte kan språket tror jag folk i Blomberg har tänkt.

Men man kan undra varför han gifte sig med denna ( åtminstone på utsidan ) präktiga kvinna. ? Kan det också vara en täckmantel som gör att han går under " radarn" och ter sig " vanlig". Dom verkar ju inte direkt kära i varandra trots att dom varit gifta bara en kort tid. Ett konvenansäktenskap helt enkelt. Han behövde framstå som en normal man och hon behövde en familjeförsörjare för sig och sitt barn.

Precis. Nerilius var säkert ett kap för Irina och vice versa. Ju mindre tid för sann intimitet typ kärlek ju mer tid över att tråla i terrängen och skypa med mamma. Konvenansäktenskap - definitivt, sannolikt med ett och annat kinky inslag.
2015-12-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Snöret som låg strategiskt placerat direkt innanför dörren i den öde kopplingsstationen?

Ajabaja, inte ställa kuggfrågor, ordning i klassen!
2015-12-09, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sicituraclastra
Ajabaja, inte ställa kuggfrågor, ordning i klassen!

Det var kanske tänkt för Joggerskan ???
2015-12-09, 23:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hello Rodin!

Hon kanske bryr sig om honom. Han kanske blivit förälskad med det? Det behöver inte betyda att han varit onormal. Betänk äen att Litauen under "stålbadet" efter sovjets sönderfall innebar väsentligt andra materiella livsvillkor än för oss. (När det undras över varför de gnetar på upp till tio timmar om dagen för relativt billig peng).
2015-12-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Är du säker på att Pål Johansson endast ska vittna via telefon?
Det framgår inte av Aftonbladets artikel.
Där refereras också att IB sagt, att ytterligare 2-3 vittnen kan komma att kallas.
Jag kan inte få det till annat, än att det i så fall rör sig om helt nya vittnen som ska närvara i domstolen.
Även Lars Johanssons sura replik talar för att det rör sig om för åklageriet okända personer:

Aha, den stackars åklagaren behöver tid att förbereda sig, eftersom den elaka advokaten är så hemlig!
Snacka om att det är på tiden att åklagaren får smaka på sin egen medicin...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21897437.ab
Jag har enbart citerat advokatens egen inlaga. Det är alltså hon som säger att den f d kommissarien kan vittna per telefon. Det är hon som säger att de flesta vittnesmålen kan ske genom uppspelning från TR. Beträffande de 2-3 ytterligare vittnena så kan vi inte veta, men jag tror att det bara är en tidsreservation. Sömnpiller var ordet. Fastställd dom. Ytterligare arvode. Historia.
2015-12-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
Jag vet också Vem den obehagliga personen är.
Men...man kan inte komma ifrån all teknisk bevisning, vittnen, DNA m.m. som pekar på NB.
Mycket otroligt att någon annan utfört dådet.
Det finns inga andra DNA träffar ifrån någon annan person.

Är du säkert att inte finns DNA från andra personer? Advokat är inte säkert.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in