2015-06-05, 11:59
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Nya uppgifter i Victorfallet som stärker teorierna om Kungsgatan 92 där A*i hade sin verkstad.

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.3225658-nya-sparet-efter-victor-fyra-taxipassagerare
Citera
2015-06-05, 12:27
Medlem
Hoppas att de nu hittar kroppen eller A*i säger ju själv att han är så smart , kroppen kommer aldrig o hittas, men hoppas att polisen iallafall kan sätta dit det feta fanskapet för mordet, Han har ju gjort det, ingen tvekan om den saken.
Hoppas att det äntligen löser sig så Victors anhöriga kan få ett avslut på detta grymma...
Citera
2015-06-06, 22:05
Medlem
Hoppas att han åker dit nu.
Citera
2015-06-17, 13:56
Medlem
Schlaktarnns avatar
Polisen i Eskilstuna har på sin Facebooksida idag gått ut med lite information om fallet. Se text nedan:

Citat:
Victor Hasselströms försvinnande
Klockan 02.20 den 19 mars 2009 var det senvinter och minusgrader ute. Från J A Selanders gata lämnar en taxibil med några passagerare som just kommit ut från krogen intill. Taxibilen är fullsatt, i baksätet sitter fyra personer. I framsätet sitter en man som har en affärslokal på Kungsgatan. Taxibilen styr ut på Hamngatan och vidare bort mot korsningen med Kungsgatan för att sedan ta åt höger och vidare bort mot den affärslokal som framsätespassageraren var innehavare till.
På Kungsgatan 92 stannar taxibilen och alla passagerarna kliver ur.
Enligt ett spaningsuppslag som kommit till polisen skall en av passagerarna som satt bak i taxin försvunne Victor Hasselström. Denna resa är i så fall den sista kända iakttagelsen av försvunne Victor...
Passageraren i framsätet blev senare identifierad och anhållen och häktad för mord, men släpptes i brist på bevis...
För att polisen skall komma vidare i det omfattande arbetet att söka efter Victor behöver vi komma i kontakt med de passagerare som satt bak i taxibilen mellan J A Selanders gata och Kungsgatan.
Den som har uppgifter om Victors försvinnande eller om passagerarna i taxibilen, hör av er till polisen

EDIT: Såg att samma text stod i den länkade tidningsartikeln tidigare
Senast redigerad av Schlaktarnn 2015-06-17 kl. 14:04.
Citera
2015-06-18, 18:12
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Så vem är den 4:e passageraren? Vi kan väl bara anta att bröderna Mati*iko var 2 och 3, A*i i framsätet och Victor den 5:e. Vem är nr 4?

Nån vet!
Gå till polisen eller PM.a.

Verkar som Aki har jävligt mycket stake för att vara en som dras till småpojkar med tanke på att ingen törs säga något!
Citera
2015-06-18, 19:28
Medlem
Eftersom polisen inte kan sätta dit dom så borde ju någon nära Victor hämnas hans död.
Hade jag haft ett barn tex och nån dödade mitt barn så hade alla dom tre namngivna varit döda vid det här laget.
Citera
2015-06-21, 13:27
Medlem
JustLikeMoneys avatar
En sak som slog mig är att det i den senaste texten står att de tog taxi från JA Selanders gata efter att de hade varit på krogen intill? Jag har bara hört det har pratats om Dannes (Rådhustorget/Kungsvägen). Krogar intill JA Selanders gata är snarare t.ex. Time-out eller Harrys. Varför har man inte frågat tidigare om någon sett sällskapet på den krogen man menar att de har varit på?

Citat:
Från J A Selanders gata lämnar en taxibil med några passagerare som just kommit ut från krogen intill.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2015-06-21 kl. 13:31.
Citera
2015-06-21, 14:19
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
En sak som slog mig är att det i den senaste texten står att de tog taxi från JA Selanders gata efter att de hade varit på krogen intill? Jag har bara hört det har pratats om Dannes (Rådhustorget/Kungsvägen). Krogar intill JA Selanders gata är snarare t.ex. Time-out eller Harrys. Varför har man inte frågat tidigare om någon sett sällskapet på den krogen man menar att de har varit på?

Som jag förstår så har dom hämtat upp någon av dom andra där och att Victor och Aki har gått från Dannes för att möta upp dom och åka till hans verkstad. Victor verkar inte ha varit inne på någon annan krog som jag förstår det.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2015-06-21 kl. 14:24.
Citera
2015-08-26, 10:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Eskilstuna Kuriren: Sökandet efter Victor fortsätter
Citat:
Hon uppger att gruppen beslagtog några klädesplagg och en handduk som de fann i området för vidare undersökning. Om fynden har någon koppling till Victor Hasselström är oklart i nuläget.

Enligt Lea Andersson kommer Don't give up fortsätta sökandet nästa söndag.
Citera
2015-08-26, 13:29
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eskilstuna Kuriren: Sökandet efter Victor fortsätter
Om dessa föremål tillhört försvinnandet/ mordet av Victor så borde polisen hittat dom förlängesedan kan man tycka?! Eller har 6 vanliga personer större chans att lyckas?
Citera
2015-12-08, 22:12
Medlem
Om mordet på Victor handlar nästa Veckans brott om Nästa tisdag alltså
Citera
2015-12-09, 02:13
Medlem
Tycker detta som skett är så sorgligt :\ och att de har gått så lång tid. Jag hoppas verkligen för hans nära & kära att dom kan få ett värdigt avslut.. Måste vara tugnt och gå år efter år utan att ta ett riktigt förväl.

Och Angående Aki vad vet man om honom ? Han fanns på fb förut , men tagit bort / eller bytit namn ?
Hur ser han ut egentligen ?
Och har har ett ryckte om sig att vara aggresive ?
Tydligen så måste han ju ha bra mycket folk som är rädda för honom , eftersom ingen vågat glappa efter alla dessa år?

Synd även att denna tråd inte är så populär , annars kanske de hade kunnat hjälpt denna utredningen i någon form..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in