2015-12-06, 20:57
Medlem
Hej. Är så att jag sedan barns ben lidit av kronisk huvudvärk samt migrän. Min läkare skriver ut Citodon och gjort det ett tag tbx, men har börjat märka att det knappt hjälper ngt mot smärtan längre , samt att jag får sura uppstötningar av paracetamolen, samt utslag på fingrar och händer,vad tror ni att man isåfall kanske kommer föreslå ? Jag vet Redan att han Inte kommer föreslå ngt " mildare " utan kommer nog att vara ngt liknande . Vad tror ni Treo Comp?
Citera
2015-12-06, 21:12
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2015-12-06, 22:52
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Fråga efter Tramadol/tradolan
Citera
2015-12-06, 22:55
Medlem
Burkbubbas avatar
Jag får Treo comp utskrivet mot migrän och det fungerar väldigt bra för mig iallafall. Testade bland annat citodon och någon starkare version av Panodil när jag sökte vård första gången.
Citera
2015-12-06, 23:38
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Jag får Treo comp utskrivet mot migrän och det fungerar väldigt bra för mig iallafall. Testade bland annat citodon och någon starkare version av Panodil när jag sökte vård första gången.

Varför skulle treo comp hjälpa bättre än citodon? Det är ju kodein som är opiaten i båda läkemedlen?
Citera
2015-12-07, 00:16
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Varför skulle treo comp hjälpa bättre än citodon? Det är ju kodein som är opiaten i båda läkemedlen?
Fråga inte mig, jag är ingen expert. Men Treo comp har hjälpt betydligt mycket bättre än citodon. Kanske har någonting med mängden av någonting, eller upptagningsförmåga eftersom den ena är brustablett och den andra vanlig tablett. Som sagt, jag är ingen expert men i mitt fall har comp varit bättre.
Citera
2015-12-07, 00:58
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Tramadol eller tradolan är väl mig veterligen nästa på tur om inte citodon fungerar. Något tyngre lär du tyvärr inte få.
Citera
2015-12-07, 01:41
Medlem
revodnebs avatar
Har du provat Imigran mot din migrän?

http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20040607001035
Citera
2015-12-07, 02:42
Medlem
Flamsans avatar
Treo comp lär hjälpa bättre än citodom pga koffeinet i treon men lär slå ut magen istället.

Men prova att ta vanliga treo vid migrän om du inte har provat det innan.

Jag har kronisk huvudvärk sedan jag var i 20 årsåldern pga några bilolyckor och har även migrän.

Och citodon hjälper inte mot migränen.
Men de receptfria migränmedicinerna hjälper. Och även blodtryclssänkande kan hjälpa.

Har citodom mot värk i lederna men.mlt huvudvärken är det bara treon som hjälper.
Tramadolen är ett jävla rävgift enligt mig som bara gav biverkningar och inte hjälpte någonting.
Citera
2015-12-07, 06:46
Medlem
Okej , tack för svaren. Jag har testat imigran, den är Jätte bra när jag får migrän attacker , men ej den" dagliga ej-migrän huvudvärken" ja har. Får se vad han säger , men hoppas det ej blir ngt med paracetamol , då det sabbar magen och ger utslag .
Citera
2015-12-08, 02:35
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Treo comp lär hjälpa bättre än citodom pga koffeinet i treon men lär slå ut magen istället.
.

Är det bara enstaka behandlingar går det utmärkt att skydda magen med t.ex. 20m Omeprazol (receptfritt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in