2015-11-06, 18:03
Medlem
ArturoBandinis avatar
Idioter! Jag, ratbones och Money4life fattar att den look-a-like firman hyrt in har hackat Lauls blogg!!! Det ser inte ens ut som Lauls sätt att skriva, snart kommer han tillbaka från sin semester!!
Citera
2015-11-06, 21:40
Medlem
highvoltages avatar
Det blir nog att lägga fotbollsbevakningen på (F)hyllan. Blir att mediabevaka Melodifestivalen för herr Laul framöver *skål*
Citera
2015-11-07, 14:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Bra krishanterat av Bladet och Laul. Istället för att hamna i skottgluggen för den skit han spydde ur sig på fyllan, är han nu ett offer som det är SYND om för guds skull. Han är inte en av fotbollssveriges makthavare, han är ett stackars litet offer som inte är ansvarig för sina egna handlingar. Att kritisera honom nu, då är man den som spottar på den som ligger ner.

Han kommer tillbaka om någon månad och då är allt som förr. Well played. Huruvida han verkligen är alkoholist eller inte, det är irrelevant.

Det ska väl också påpekas att det är tacksamt för Laul att vara journalist när han gör en sån här grej. Hade han hetat Persbrandt hade denna fyllehistoria varit i varenda skvallerblaska som finns i Sverige, och drevet hade jagat honom natt som dag. Detta trots Persbrandts dokumenterade missbruksproblem, den hade inte räddat honom om han kallat Zlatan för zigenare och påstått att han knullat Helena Seger. Laul däremot, om honom har det inte skrivits en rad i de stora medierna förrän han själv träder fram så här och framstår som "modig".
Citera
2015-11-07, 18:59
Medlem
Hoppas att Laul får ordning på sitt alkoholbegär och kommer tillbaka. Hela den story visar dock vilket järngrepp den politiskt korrekta doktrinen har om etablissemanget. Laul har gjort bort sig otaliga gånger på fyllan inför de som han har som jobb att bevaka det är dock inte förrän han uttryckt sig icke politiskt korrekt som han erkänner att han har problem.
Citera
2015-11-07, 20:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highvoltage
Det blir nog att lägga fotbollsbevakningen på (F)hyllan. Blir att mediabevaka Melodifestivalen för herr Laul framöver *skål*

Är ju knappast mindre alkohol där. Jag föreslår att han bevakar KD:s rikskongress istället.
Citera
2015-11-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är ju knappast mindre alkohol där. Jag föreslår att han bevakar KD:s rikskongress istället.

Du tror att Skyttedal skulle få ha sin Bollinger i fred då eller?
Citera
2015-11-08, 21:17
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Senaste åren har jag levt i en bubbla som blivit till en ond cirkel.

Det är bara ett erkänna att jag inte kunnat hantera det. Jag förlorade kontrollen. Situationen blev mitt svepskäl för att få hälla i mig ännu fler öl och drinkar.

I våras sökte jag hjälp, och i samband med senaste landslagsuppehållet erbjöds jag en pågående behandling via öppenvården.

Lägligt att Laul verkar ha fått en plats just som Sverigescenen skulle till att publicera sitt material. Eller så kanske Sverigescenen kände till att Laul skulle in och då passade på att få ut sitt material. Det lär vi kanske aldrig få veta, men troligen en bidragande och påskyndande orsak.

Efter den här skandalen var ju kravet från Aftonbladet
Att han skulle gå behandling för att få va kvar.

Undrar när han ska be offentligheten om ursäkt för att han kallar Zlatan för Zigenare och sagt att han knullat Zlatans fru?
Citera
2015-11-10, 14:19
Medlem
Jag har svårt att se det skandalösa i att någon är alkolist och försöka räta upp det. Angående mediadrev så är det väl jämförbart med Schyman.
Citera
2015-11-29, 20:30
Medlem
emma80s avatar
Laul skrev några rader på Aftonbladet ikväll.

Sjukskrivningsperioden lider mot sitt slut, i mitten av december är det tänkt att jag ska vara tillbaka på redaktionen igen.

Planen är att mjukstarta.

Det kan jämföras med en rockmusiker som levt det hårda turnélivet för länge, och sedan måste skickas iväg på rehab.

http://bloggar.aftonbladet.se/laul/2015/11/min-plan/
Citera
2015-11-29, 21:02
Medlem
5549s avatar
Det är som man säger: en gång alkoholist alltid alkoholist. Riktigt svårt att skaka av sig vanorna när man dessutom befinner sig i samma miljö som tidigare. Robert har väl ingen fru eller familj att tänka på heller. Nej, detta blir återfall i 10 fall av 10. Troligtvis har han krökat ordentligt redan under uppehållet.
Citera
2015-12-01, 15:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag har svårt att se det skandalösa i att någon är alkolist och försöka räta upp det. Angående mediadrev så är det väl jämförbart med Schyman.

Skillnaden är ju att Schymans kisseri är allmänt känt och har förföljt henne under hennes karriär. Det hade förmodligen dödat hennes karriär också, om hon inte varit så pass slipad i media-hanteringen att hon räddade situationen.

Laul däremot. Han har haft privilegiet att helt slippa se sin utekväll annat än på YouTube och Sverigescenen. Inte en rad om det beteendet har skrivits, annat än i tveksamma publikationer. Detta kommer vara lika okänt som Strages och Virtanens kokaindomar i framtiden.

Mitt stora problem är dubbelmoralen och kårandan ifrån svenska media. Nummer ett är att de aldrig hade skonat andra offentliga personer under liknande omständigheter. Och varför känner andra media någon slags skyldighet att inte skriva om detta eftersom det är en journalist? Robert Laul är i högsta grad en offentlig person, en av sportbladets mest synliga profiler. Att han kallat Zlatan zigenare och hävdar - visserligen gravt berusad - att han legat med Wegerup, Frändén och Helena Seger - det är nyheter.

Jag har varit inne på hans blogg några gånger efter han börjat skriva igen så smått. Kommentarsfältet är i princip enbart positivt och inga frågor om den blöta katastrofkvällen. Modererat, gissar jag.
Citera
2015-12-06, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Skillnaden är ju att Schymans kisseri är allmänt känt och har förföljt henne under hennes karriär. Det hade förmodligen dödat hennes karriär också, om hon inte varit så pass slipad i media-hanteringen att hon räddade situationen.

Laul däremot. Han har haft privilegiet att helt slippa se sin utekväll annat än på YouTube och Sverigescenen. Inte en rad om det beteendet har skrivits, annat än i tveksamma publikationer. Detta kommer vara lika okänt som Strages och Virtanens kokaindomar i framtiden.

Mitt stora problem är dubbelmoralen och kårandan ifrån svenska media. Nummer ett är att de aldrig hade skonat andra offentliga personer under liknande omständigheter. Och varför känner andra media någon slags skyldighet att inte skriva om detta eftersom det är en journalist? Robert Laul är i högsta grad en offentlig person, en av sportbladets mest synliga profiler. Att han kallat Zlatan zigenare och hävdar - visserligen gravt berusad - att han legat med Wegerup, Frändén och Helena Seger - det är nyheter.

Jag har varit inne på hans blogg några gånger efter han börjat skriva igen så smått. Kommentarsfältet är i princip enbart positivt och inga frågor om den blöta katastrofkvällen. Modererat, gissar jag.

Problemet ät inte tystnaden runt Laul det är uthängningen av andra människor.
Uthängnings hämnd/rättvisa är ingen väg att gå det är destruktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in