Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Jag har svårt att se det skandalösa i att någon är alkolist och försöka räta upp det. Angående mediadrev så är det väl jämförbart med Schyman.
Skillnaden är ju att Schymans kisseri är allmänt känt och har förföljt henne under hennes karriär. Det hade förmodligen dödat hennes karriär också, om hon inte varit så pass slipad i media-hanteringen att hon räddade situationen.
Laul däremot. Han har haft privilegiet att helt slippa se sin utekväll annat än på YouTube och Sverigescenen. Inte en rad om det beteendet har skrivits, annat än i tveksamma publikationer. Detta kommer vara lika okänt som Strages och Virtanens kokaindomar i framtiden.
Mitt stora problem är dubbelmoralen och kårandan ifrån svenska media. Nummer ett är att de aldrig hade skonat andra offentliga personer under liknande omständigheter. Och varför känner andra media någon slags skyldighet att inte skriva om detta eftersom det är en journalist? Robert Laul är i högsta grad en offentlig person, en av sportbladets mest synliga profiler. Att han kallat Zlatan zigenare och hävdar - visserligen gravt berusad - att han legat med Wegerup, Frändén och Helena Seger - det är nyheter.
Jag har varit inne på hans blogg några gånger efter han börjat skriva igen så smått. Kommentarsfältet är i princip enbart positivt och inga frågor om den blöta katastrofkvällen. Modererat, gissar jag.