Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Media börjar visst själva tycka det är lite tröttsamt att dra samma harang varje månad om "inte alla muslimer", "tänk på Breivik", "riskerar öka islamofobin".
Nu given är att helt enkelt bara göra sig dumma.
"Nej, det här är inte terrorism, motivet är oklart. Det vara bara en vanlig amerikan som blev sur på chefen, åkta och hämtade frun som genast hakade på att genomföra massmord. De slängde på sig militärkläderna de hade i garderoben och de hemmagjorda bomberna som så ofta ligger och skräpar, laddade sina AK4: or, drog maskerna över ansiktet och stack iväg med jeppen. En typisk impulshandling när familjer brusar upp. Att gärningsman hade radikaliserats av islam sista åren, haft allt mer kontakt med muslimska terrorister och dådet skedde dagen efter att bombning av Syrien röstats genom, inget av detta har något alls med saken att göra"
Anmärkningsvärt att Flashbacks mod visar sig så totalt hjärndöd och oförmögen att tänka själv.
"ööööö.... denna tråd ska inte ligga i terrorism.... för aftonbladet har inte sagt åt mig att det är terrorism"

Hehe, kan ligga något liiitet i vad du skriver... Skämt åsido, så är det precis som du beskriver det - hur kan någon ens tänka tanken att detta INTE är ett terrorangrepp som blivit framflyttat utav att blatten troligtvis blivit förnärmad på julfesten? Även om amerikanarna oftast har multum med vapen hemma så hör väl ändå inte rörbomber och flera tusen patroner hemma i var mans hem? När man sedan lägger till att terroristen nyligen hämtat en radikaliserad fru från den värsta terrorsupporten Saudiarabien, ja då borde även den mest naive HBTQ-vänsteraktivisten tvivla på att jihadisten inte var en neonazistisk, "homegrown" wt-bonde...
Jag menar att, okey - INNAN korten och bevisen kommit fram i ljuset så kan man förstå tvivlen, men inte efteråt! Ett mer självklart terrordåd får man leta efter - det är ju inte så att de har namn som förpliktar och/eller gör dem troliga för Nobels fredspris...
Edit: Vad det verkliga dådet var tänkt att bli kommer säkerligen framkomma de närmsta dagarna när data- och mailtrafik har analyserats... Jag gissar på ISIS - ingen högoddsare, men vad fan...