2015-12-04, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Media börjar visst själva tycka det är lite tröttsamt att dra samma harang varje månad om "inte alla muslimer", "tänk på Breivik", "riskerar öka islamofobin".

Anmärkningsvärt att Flashbacks mod visar sig så totalt hjärndöd och oförmögen att tänka själv.

"ööööö.... denna tråd ska inte ligga i terrorism.... för aftonbladet har inte sagt åt mig att det är terrorism":whoco5:
Det är väl snarare så att FBI ännu inte sagt att detta är terrorism, men att det starkt lutar åt det:

http://www.nytimes.com/2015/12/04/us/san-bernardino-shooting.html?hp&action=click&pgtype=Homepage&clic kSource=story-heading&module=a-lede-package-region&region=top-news&WT.nav=top-news

Vi måste lämna en liiiten dörr öppen för att allt bara var ett practical joke som gick snett. I morgon eller senast i övermorgon ska du se att tråden är flyttad till terrorism *säger min kristallkula*.
Citera
2015-12-04, 00:18
Medlem
Beatriceaurores avatar
Men har ni inte alls hängt med? Hela halva huset de bodde i var fullt med vapen och seriekopplade bomber, "12 pipe bombs" och lite annat smått och gott.
Paret hade planerat en ännu värre katastrof, med bl a egentillverkade bomber. Med ursprung i Pakistan och "studieresa" till Saudiarabien - vad tror ni? Inte kan det väl ha varit "fredens religion" igen?
Citera
2015-12-04, 00:23
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Media börjar visst själva tycka det är lite tröttsamt att dra samma harang varje månad om "inte alla muslimer", "tänk på Breivik", "riskerar öka islamofobin".

Nu given är att helt enkelt bara göra sig dumma.

"Nej, det här är inte terrorism, motivet är oklart. Det vara bara en vanlig amerikan som blev sur på chefen, åkta och hämtade frun som genast hakade på att genomföra massmord. De slängde på sig militärkläderna de hade i garderoben och de hemmagjorda bomberna som så ofta ligger och skräpar, laddade sina AK4: or, drog maskerna över ansiktet och stack iväg med jeppen. En typisk impulshandling när familjer brusar upp. Att gärningsman hade radikaliserats av islam sista åren, haft allt mer kontakt med muslimska terrorister och dådet skedde dagen efter att bombning av Syrien röstats genom, inget av detta har något alls med saken att göra"

Anmärkningsvärt att Flashbacks mod visar sig så totalt hjärndöd och oförmögen att tänka själv.

"ööööö.... denna tråd ska inte ligga i terrorism.... för aftonbladet har inte sagt åt mig att det är terrorism"

Hehe, kan ligga något liiitet i vad du skriver... Skämt åsido, så är det precis som du beskriver det - hur kan någon ens tänka tanken att detta INTE är ett terrorangrepp som blivit framflyttat utav att blatten troligtvis blivit förnärmad på julfesten? Även om amerikanarna oftast har multum med vapen hemma så hör väl ändå inte rörbomber och flera tusen patroner hemma i var mans hem? När man sedan lägger till att terroristen nyligen hämtat en radikaliserad fru från den värsta terrorsupporten Saudiarabien, ja då borde även den mest naive HBTQ-vänsteraktivisten tvivla på att jihadisten inte var en neonazistisk, "homegrown" wt-bonde...

Jag menar att, okey - INNAN korten och bevisen kommit fram i ljuset så kan man förstå tvivlen, men inte efteråt! Ett mer självklart terrordåd får man leta efter - det är ju inte så att de har namn som förpliktar och/eller gör dem troliga för Nobels fredspris...

Edit: Vad det verkliga dådet var tänkt att bli kommer säkerligen framkomma de närmsta dagarna när data- och mailtrafik har analyserats... Jag gissar på ISIS - ingen högoddsare, men vad fan...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2015-12-04 kl. 00:25.
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Man måste titta på CNN eller BBC. Svenska nyheter är tröga och försiktiga, man lägger stor energi på att komma fram till hur man ska uttrycka sig så att ingen grupp känner sig kränkt och att förklara att detta dåd kunde ha utförts av preciis vem som helst. Och att (nästan) alla muslimer är jättesnälla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Räcker det inte med att utrota och förbjuda islam?
Allt högre röster i USA (bland annat Mosab Hassan Yousef, son till Hamas-ledare och fd terrorist/muslim) ropar efter "a ban of the coran on American soil". Yousef talar ur skägget om sin fd religion: https://www.youtube.com/watch?v=cHq25tnZoFs

Vi har en presidentkandidat (Carson) som öppet sagt att han anser islam vara oförenligt med den amerikanska konstitutionen.
Det enda bra med denna typ av attentat är att de brukar följas av en våg av "avhoppare" från islam.
Har hänt efter varje större islamiskt terrordåd, och särskilt i dessa tider med IS härjningar i MÖ.

Kognitiv dissonans-muslimer måste vakna upp och börja inse fakta: islam är dysfunktionell, eftersom läran bygger helt på en Dr Jekyll och Mr Hyde-pedofets motsägelsefulla lära.
Senast redigerad av weseeyou 2015-12-04 kl. 00:25.
Citera
2015-12-04, 00:34
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Räcker det inte med att utrota och förbjuda islam?
Går inte. Du kan inte eliminera en idé sådär. Du kan underminera, men den kommer att finnas kvar länge till, lånt efter att vi slutat leva. Om än i utvecklad version. Fast hur stort det kan bli är ju en annan fråga. Tror att de måste "misslyckas själva" för att idén ska undermineras. Likt sovjet typ.

Hur gör man det? I dunno. Men diskuteras det någonstans så får ni gärna citera eller skriva till mig så jag hittar till tråden.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-04 kl. 00:39.
Citera
2015-12-04, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Går inte. Du kan inte eliminera en idé sådär. Du kan underminera, men den kommer att finnas kvar länge till, lånt efter att vi slutat leva. Om än i utvecklad version. Fast hur stort det kan bli är ju en annan fråga. Tror att de måste "misslyckas själva" för att idén ska undermineras. Likt sovjet typ.
De är ju på god väg. IS slaktar allt och alla som inte vill vara med i extremistklubben. Fd muslimer säger att islam håller på att kollapsa, även om det på ytan verkar som islam växer - "ISLAM will collapse in ten years": https://www.youtube.com/watch?v=UnJQbQOKc34
Citera
2015-12-04, 00:43
Medlem
Mooskys avatar
CBS News obtains photos of Calif. shooters' bombs
http://www.cbsnews.com/news/cbs-news-obtains-photos-of-calif-shooters-bombs/?utm_campaign=buffer&utm_content=bufferb8907&utm_m edium=social&utm_source=twitter.com

F.B.I. Treats San Bernardino Attack as Possible Terrorism Case
http://www.nytimes.com/2015/12/04/us/san-bernardino-shooting.html?_r=1
Citera
2015-12-04, 01:07
Medlem
Flor-Idas avatar
SUVen var tydligen en hyrbil som hyrdes för någon dag sedan och skulle återlämnats igår. Det tyder på att de planerade attacken till just igår.
Citera
2015-12-04, 01:18
Medlem
FlashbackImprovers avatar
R

Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
De är ju på god väg. IS slaktar allt och alla som inte vill vara med i extremistklubben. Fd muslimer säger att islam håller på att kollapsa, även om det på ytan verkar som islam växer - "ISLAM will collapse in ten years": https://www.youtube.com/watch?v=UnJQbQOKc34
Wow, det var fantastiskt att se. Såg det mesta. Den där killen verkar riktigt skarp.

Tack, jag ska kika lite mer på honom! Undar vad GMs hade sagt om detta. Tror nästan att det inte hade slutat såhär om de fått all information
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-04 kl. 01:25.
Citera
2015-12-04, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Wow, det var fantastiskt att se. Såg det mesta. Den där killen verkar riktigt skarp.

Tack, jag ska kika lite mer på honom! Han bär på viktig vishet. Undar vad GM hade sagt om detta.
Herr Yousef är en av mina hjältar. Och det ska mycket till innan någon hamnar på min hjältelista vill jag understryka. Han lever under dödshot i USA pga Fredens religion, hela familjen/släkten i Ramallah har tagit avstånd från honom. Hans bok "Son of Hamas" borde vara obligatorisk läsning på religionskunskapen.

Kolla på denna också, där han käftar emot en journalistmuzzla: https://www.youtube.com/watch?v=cHq25tnZoFs
Citera
2015-12-04, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
SUVen var tydligen en hyrbil som hyrdes för någon dag sedan och skulle återlämnats igår. Det tyder på att de planerade attacken till just igår.

Den fick iaf rejält med ventilationshål och blir nog svår att hyra ut igen, enligt polis avlossades ca 400 skott mot bilen och kvinnan kan inte haft många deciliter kvar i blodomloppet när hon låg raklång på gatan.

I USA säger man bra att de snabbt gjorde slut på terroristerna när de väl påträffade dem, samma scenario i Sverige hade det ältats i pressen om polisbrutalitet och kärleksbombning av terroristernas hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in