2015-12-02, 10:43
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Kan någon länka denna John Doe-bild som folk påstår sig vara GT? Hittar inget alls öht. Skulle förvåna mig som fan om dem tar in GT faktiskt. Och nej, n0thing lär ju inte bli IGL heller.

Håller med om att det inte är optimalt om n0thing skulle bli IGL, skrev bara vad jag har läst. Fast G2 verkar fungera hyfsat bra utan en riktig IGL.
Citera
2015-12-02, 11:55
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Håller med om att det inte är optimalt om n0thing skulle bli IGL, skrev bara vad jag har läst. Fast G2 verkar fungera hyfsat bra utan en riktig IGL.
Var läste du det?
Trist att NA-scenen suger så jävla hårt och har fet brist på bra spelare som skulle kunna vara tillgängliga. I detta fallet känns det ju som att C9 kanske borde ta in någon från EU, dock inte GT då jag tror han stannar i NIP. Men kanske pronax?

Förbannat jävla tragiskt att snubbarna i IBP var tvungna att kasta bort sina karriärer iom den uppgjorda matchen. Dazed hade passat perfekt i C9 då han antagligen är den bästa IGL i hela NA. Steel hade även han kunnat axla rollen trotts att han inte är så erfaren. Sen har vi ju Swag som med största sannolikhet är den bästa CS:GO spelaren NA haft någonsin. Extremt tråkigt att alla dessa är bannade fortfarande, även om det dem gjorda var riktigt skamligt. Mycket tyder ju på att dem aldrig kommer kunna tävla igen.
Citera
2015-12-02, 12:01
Medlem
Akaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia

Nej det är det som är problemet med G2. Spelarna i G2 är otroligt duktiga, skulle till och med vara beredd på att säga att Rain och Jkaem är två av världens bästa just nu. Men dom är också beviset på att det behövs mer i ett lag än spelare som kan panga bra. Hade dom bytt ut Maikelele eller Fox mot en bra IGL så hade dom nog varit sinnesjukt bra.
Citera
2015-12-02, 12:09
Medlem
Akaras avatar
Citat:
Var läste du det?
Trist att NA-scenen suger så jävla hårt och har fet brist på bra spelare som skulle kunna vara tillgängliga. I detta fallet känns det ju som att C9 kanske borde ta in någon från EU, dock inte GT då jag tror han stannar i NIP. Men kanske pronax?

Förbannat jävla tragiskt att snubbarna i IBP var tvungna att kasta bort sina karriärer iom den uppgjorda matchen. Dazed hade passat perfekt i C9 då han antagligen är den bästa IGL i hela NA. Steel hade även han kunnat axla rollen trotts att han inte är så erfaren. Sen har vi ju Swag som med största sannolikhet är den bästa CS:GO spelaren NA haft någonsin. Extremt tråkigt att alla dessa är bannade fortfarande, även om det dem gjorda var riktigt skamligt. Mycket tyder ju på att dem aldrig kommer kunna tävla igen.

Swags esea ban försvinner i januari har jag för mig. Frekazoid satt och snackade om honom på sin stream, dom kan ta in honom i Cloud9 men dom kommer behöva spela med stand in på alla event sponsrade av Valve.

Tycker det är så jävla synd att dom drog med Swag i skiten.
Citera
2015-12-02, 12:51
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akara
Swags esea ban försvinner i januari har jag för mig. Frekazoid satt och snackade om honom på sin stream, dom kan ta in honom i Cloud9 men dom kommer behöva spela med stand in på alla event sponsrade av Valve.

Spelar väl ingen roll om bannen lyfts eller inte. Vilken organisation vill ta in spelare - oavsett hur bra -som tycker läggmatcher är ok? I gamingbranschen är förtroende A och O.

Om GTR går till C9 må så vara. Kul för honom och C9.
Den intressanta frågan är ju hur NIP kommer se ut efter den 31 december. Kommer dom ge upp idén att vara ett svensktalande lag? Det finns inte så många tillgängliga svenskar för tillfället.
Fast allt handlar väl om hur mycket man är villig att betala.
Senast redigerad av Forever Winter 2015-12-02 kl. 12:56.
Citera
2015-12-02, 13:01
Medlem
Akaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Spelar väl ingen roll om bannen lyfts eller inte. Vilken organisation vill ta in spelare - oavsett hur bra -som tycker läggmatcher är ok? I gamingbranschen är förtroende A och O.

Eftersom nästa alla spelare i NA scenen gillar honom så kommer han inte ha några problem på det sättet. Problemet är att han inte kommer kunna spela på event sponsrade av Valve. För övrigt så är han redan i partnership med G2A och Cloud9 om inte jag minns fel.
Citera
2015-12-02, 17:34
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Var läste du det?

Har för mig att någon eSportskribent skrev nämnde det på twitter, minns ej vem. NA-scenen är verkligen kass. Det kommer bli spännande att se vad asiaterna kan åstadkomma i framtiden. Jag har för mig att tre stycken kinesiska lag spelar professionellt sedan några veckor tillbaka.
Citera
2015-12-02, 18:17
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akara

En så pass seriös organisation som C9 kommer aldrig ta in en spelare i laget som inte får vara med i Valve-sponsrade event. Det är ju majorsen som är dem viktigaste lanen på hela proffsscenen.

Som jag förstått det så har Valve inte sagt att banen är permanent men dem har inte heller satt någon tidsbegränsning på den, vilket i princip betyder att han satts i karantän på obestämd framtid. Tror inte Valve kommer unbanna någon av dem alls, men det hade varit bra för CS:GOn i NA.
Citera
2015-12-02, 20:30
Medlem
Faukess avatar
Alltså shit... Törs man betta sina dyraste skins på att G2 slår TSM? Även att rain är borta.
Citera
2015-12-02, 20:48
Medlem
Akaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Alltså shit... Törs man betta sina dyraste skins på att G2 slår TSM? Även att rain är borta.

G2 torska mot SK gaming ( Som förövrigt är sämst ) igår. Men G2 är ett sådant lag som ena dagen kan döda Virtus Pro med 16-0 och nästa förlora mot E-frag så man vet fan aldrig med dom. Jag hade inte bettat på dom nu med tanke på deras form och att deras bästa spelare är borta.
Citera
2015-12-02, 20:53
Medlem
Akaras avatar
Citat:
En så pass seriös organisation som C9 kommer aldrig ta in en spelare i laget som inte får vara med i Valve-sponsrade event. Det är ju majorsen som är dem viktigaste lanen på hela proffsscenen.

Som jag förstått det så har Valve inte sagt att banen är permanent men dem har inte heller satt någon tidsbegränsning på den, vilket i princip betyder att han satts i karantän på obestämd framtid. Tror inte Valve kommer unbanna någon av dem alls, men det hade varit bra för CS:GOn i NA.

Nej, men blir han unbannad så kommer han antagligen vara deras första val.

Precis, hans ban är på obestämd tid, men jag hoppas verkligen dom lyfter den. Han är en av otroligt få bra spelare utanför Europa. Steel och Dazed kan dock gärna få fortsätta vara bannade.
Citera
2015-12-04, 00:55
Medlem
Söker en reflex bana på csgo där man ska vända sig i tid. Har för mig att det finns en som jag inte hittar nu men på den kunde man stå i mitten på en yta och så kom det bots från lika håll och var tvungna att hoppa över till ytan för att döda mig, det gick ut på att döda alla i tid innan de hoppade över om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in