2015-12-03, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Fast det faktum att de hade rånarluvor, skottsäkra västar och placerade ut vad som tros vara rörbomber i centret tyder ju på en hel del planering och inte på att detta skulle vara ett spontant dåd pga att någon blev förbannad.

Håller med om shortsen. Och att de hade en 6-månaders baby är också "fel" om det handlade om terrorister.
Sen när har barninnehav stoppat jihadister från att begå jihad? Det enda ovanliga i denna kråksång är att en av kulsprute-GM var kvinna, men om det stämmer att hon importerats från Saudi så betraktas hon nu som martyr i Saudi och i hela den salafistiska/radikala muzzelvärlden - hennes (ev) baby har alltså två hjältar till föräldrar i det muslimska paradiset.

Ser inget annat motiv till detta än jihad, men om det kommer fram något annat så ska jag förstås genast ställa mig i skamvrån och skämmas för min uttalade islamofobi.
Citera
2015-12-03, 08:47
Medlem
Aktivitetshus för förståndshandikappade sägs det. Det låter ju inte som något högprioriterat terrormål direkt. Vad kan ett gäng med down ha gjort för att väcka Allahs vrede? Nej, jag tror vi måste leta andra förklaringar .
Citera
2015-12-03, 08:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nån som har snappat upp varför mannen blev arg och lämnade festligheterna, vet man om även kvinnan deltog i festligheterna.

Citerar mig själv då jag hittade en annan uppgift.

Citat:
As the holiday gathering got underway Wednesday morning, Syed Rizwan Farook joined dozens of his colleagues from San Bernardino County's public health department. Farook, an inspector, seemed quiet during the early hours of the event, then vanished just as a group photo was about to be taken.
http://www.latimes.com/local/lanow/la-me-ln-syed-farook-had-traveled-to-saudi-arabia-married-appeared-to-live-american-dream-co-workers -say-20151202-story.html
Citera
2015-12-03, 08:50
Bannlyst
varför skriver inte msm att det är ett muslimskt terrordad?? 3 galna muslimer attackerar det de hatar mest nämligen en JULfest. Anton i trollhättan ansag man vara terrorist, skall man skratta eller grata?
Citera
2015-12-03, 08:51
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Är hat mot rörelsehindrade fortfarande en teori?

Nej, de upplät lokalen åt ett annat företag.
Citera
2015-12-03, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Är hat mot rörelsehindrade fortfarande en teori?
Ingenting är uteslutet tills motivet är bekräftat. Vi ska tänka att det rör sig om galenpannornas förlovade land, USA. Helt sinnessjukt dåd, lutar åt jihadism:

"(ANAHEIM, CA, 12/2/15) – Later tonight, the Greater Los Angeles Area office of the Council on American-Islamic Relations (CAIR-LA) and the Islamic Shura Council of Southern California will hold a news conference with leaders of the Muslim community to condemn today’s deadly shooting spree in San Bernardino, Calif., to offer condolences to the loved ones of those killed or injured and to respond to the naming of one of the suspects.

A relative of one of the suspects named by the media will take part in the news conference."

https://www.cair.com/press-center/press-releases/13282-cair-la-california-muslims-to-respond-to-san-bernardino-shooting-naming-of-suspect.html
Citera
2015-12-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heiko30
varför skriver inte msm att det är ett muslimskt terrordad?? 3 galna muslimer attackerar det de hatar mest nämligen en JULfest. Anton i trollhättan ansag man vara terrorist, skall man skratta eller grata?

Låt det gå 24 timmar din åsna. Man vet inte motivet bakom det här dådet än. Man vet att Anton tyckte illa om utlänningar och begick en direkt attack mot utvalda som var mörkare etc.
Citera
2015-12-03, 08:54
Medlem
Sperssons avatar
.
Arbetskamraten Patrick Baccari säger att Farook inte visade några tecken på ovanligt beteende, även om han lät skägget växa för flera månader sedan.

En lokal imam har gått ut och beklagat dådet.
Citera
2015-12-03, 08:56
Medlem
"A man who identified himself as Farook’s father told the Daily News his son worked as a health technician inspecting restaurants and hotels….
“He was very religious. He would go to work, come back, go to pray, come back. He’s Muslim.”

http://www.jihadwatch.org/2015/12/father-of-san-bernardino-shooting-suspect-says-hes-very-religious-muslim

Detta rimmar illa med "the religion of peace" och mantrat "terrorists are not true muslims".
Citera
2015-12-03, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Märklig historia: ett gift par som har en baby är liksom inte de typiska terroristerna.

Men utförandet - med rånarluvor, massor med vapen och ingen uppenbar orsak till skjutningen - pekar väl å andra sidan mot just terrorism.

Ska bli intressant att se vad som framkommer. Stackars offer och deras familjer.
De ville visa att det inte går att ana vilka som är terrorister och är det inte går att förutsäga var en attack kommer att ske. Ökar terrorns syfte. Men folket vill se mönster i det som sker, och då återstår att de attribut som finns misstänkliggörs ännu mer: islam och etnicitet. Farlig utveckling.
Citera
2015-12-03, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heiko30

Istället för att skratta eller gråta så föreslår jag att du går och lägger dig i stället.
Muslimer hatar inte en julfest mest till att börja med. Och eftersom att de flesta skjutningar i USA den senaste tiden INTE varit terrordåd eller dåd utförda med religösa motiv så tror jag man är försiktig.
Citera
2015-12-03, 09:04
Medlem
krackelerars avatar
Då förefaller det vara ett dåd likt de i Paris tidigare dvs muslimer som mördar oskyldiga försvarslösa som jag tidigare misstänkte då det rörde sig om flera gärningsmän.
Mupparna som tidigare förnekat detta i tråden kan gå och gömma sig.
När i h-e ska västvärlden tröttna på dessa dårar och kärnvapenbomba hela skiten i mellanöstern så att vi slipper denna plåga på jorden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in