2015-12-03, 00:30
Medlem
Pungs avatar
Att följa självhatarnas reaktioner är lite som en sån där psykologisk thriller med en tvist. Typ sjätte sinnet där det till slut går upp för psykologen att han är ett spöke. Eller detektiven i Shutter Island att han egentligen är en inlagd mental patient.

Hela tiden lägga ledtrådar ut framför huvudpersonerna men det är deras ovilja att inse sanningen som får dem att omtolka fram tills slutet då den svindlande sanningen går upp för dem.

Självhatarna tror att de är rebeller som kämpar mot ett rasistiskt etablissemang för att hjälpa arbetssamma flyktingar som flytt i panik undan tortyr. Deras kamp hyllas av folket då de ständigt medelst robin-hood-list gör finurliga kupper mot den rasistiska överheten.

Sanningen är att de är välbärgade gubbar och kärringar som utgör ett kompakt etablissemang. Som likt barnlösa pensionärer daltar med muslimska män som kommit hit för att bli daltade med, och beter sig jävligt illa. Folket betalar och drabbas av otacksamheten och protesterar allt mer. Detta försöker man stoppa genom mobbing och sitt maktövertag, något som får folket att äcklas.

Ledtrådarna är asylsökare som vägrar kliva av bussar, att det bara är män med iPhone, opinionsundersökningar och en skenande kriminalitet.

Förnekelsen är att asylsökarna är krigsskadade och irrationella, att bara män klarar den hårda resan, att iPhone tillhör livets nödtorft, att folk röstar SD i protest mot "otydlighet" och "bortglömd glesbyggd" och att invandrargäng rånar och gruppvåldtar för att det är så synd om dem.

Deras egna maktpositioner beror på att de är så jävla skickliga. De skriver så in i helvette bra att miljardkoncernen Bonnier bara måste ha deras vassa pennor. Det har inget att göra med att de skriver vad makten vill att de ska skriva.

I see dead people, but they dont know they're dead. They only see what they wanna see...
2015-12-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Hade jag varit en Pk chef och funderat i dessa banor inte fasen hade man gjort detta systematiskt. Man hade gjort det vid sällsynta tillfällen när man trott det hade haft störst psykologisk betydelse i kombination med hur samhällsklimatet såg ut, och nu så har verkligen ett sådant tillfälle varit i allt kaos som varit senaste månaderna.

I samband med att den än mer magiska 10 procentsgränsen närmade sig, resonerade jag såhär:

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag var själv tidigt ute med att siffror strax under 10% HÄNDELSEVIS skulle bli bra mycket vanligare än siffror strax över, så jag gillade också teorin att X,9% skulle vara gravt överrepresenterat genom åren.

Dock verkar vid en kursiv överblick så inte vara fallen med Sifo och Novus, t ex. Inte så många X,9.

Detta tolkar jag som att de siffermyglande räknetomtarna ligger ett steg före och förutsåg denna kontrollmetod.

Well played, räknetomtar. Well played.
2015-12-03, 00:38
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
S 27,6 (-3,4)
V 5,5 (+0,5)
MP 5,9 (-1,0)

SD 19,9 (+7,0)

C 6,5 (+0,4)
L 5,5 (+0,1)
KD 3,5 (-1,1)
M 23,5 (+0,2)

Övriga 2,1 (-2,0)
Stort tack. Ebba Bush har ju inte precis lyft KD...
2015-12-03, 01:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
S 27,6 (-3,4)
V 5,5 (+0,5)
MP 5,9 (-1,0)

SD 19,9 (+7,0)

C 6,5 (+0,4)
L 5,5 (+0,1)
KD 3,5 (-1,1)
M 23,5 (+0,2)

Övriga 2,1 (-2,0)

Summerar man alla förändringar blir summan +0,7. Summan av alla partier blir däremot 100% så var det tidigare flera avrundningsfel nedåt?
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2015-12-03 kl. 01:15.
2015-12-03, 02:21
Medlem
Pungs avatar
Ska bli spännande se hur väljarna är fördelade.

Jag tror SD har sin största bas bland svenska män mellan 30 och 60 utan akademisk utbildning, låg- medelinkomst på glesbyggd. Där tror jag de kan ha uppåt 35-40%

Mest spänd är jag på SD:s sorgebarn. Svenska kvinnor, 18-25, akademisk utbildning, låginkomsttagare, storstad. Där tror jag det kan ligga så lågt som 4% och att de till och med tappar.

Grejen är att det finns absolut ingenting SD kan göra för att nå detta segment annat än att bli hyllade i media, hos lärarna på universiteten och i populärkultur. Vilket ju inte lär ske.

Störst ökning tror jag vi ser hos medelålders gubbar i storstad och äldre kvinnor generellt.
2015-12-03, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Ni är landets tredje största parti med tre år till val och helt isolerade. Ni borde få någon att samarbeta med istället för att jaga opinionssiffror.
Att jaga opinionssiffror är ett effektivt sätt att få folk att samarbeta.
De andra partierna bör dock börja samarbeta redan nu, med SD då.
Det kanske kan hjälpa deras opinionssiffror.
2015-12-03, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Stort tack. Ebba Bush har ju inte precis lyft KD...

Hennes enda chans nästa val kommer vara stödröster från SD. Ska bli intressant att se hur hon hanterar det dilemmat.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-12-03 kl. 07:33.
2015-12-03, 07:50
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Mest spänd är jag på SD:s sorgebarn. Svenska kvinnor, 18-25, akademisk utbildning, låginkomsttagare, storstad. Där tror jag det kan ligga så lågt som 4% och att de till och med tappar.

Grejen är att det finns absolut ingenting SD kan göra för att nå detta segment annat än att bli hyllade i media, hos lärarna på universiteten och i populärkultur. Vilket ju inte lär ske.

Samtliga unga kvinnor i storstad är ca 2 % av väljarna.
https://pbs.twimg.com/media/CVJK_DMWcAAst4W.png

Hur stor din subkategori av dessa är vet jag inte, men den kan inte vara så stor. Det är en grupp alla partier skulle ha råd att helt strunta i om de ville.
2015-12-03, 07:50
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Frågan är varför SD fortfarande är ett så litet parti? Varför är de inte uppe i minst 30 än?

De ar Sveriges 3e största parti, LÅNGT fore fjarde storsta parti, och har okat enormt bara sedan valet forra aret. 7% upp.
Det är lätt att vilja se dem.på 30% redan.
Men det kommer att.komma.
Sanna mina ord.
Det är långt kvar till valet.
2015-12-03, 08:08
Medlem
Readyfreddies avatar
SCB:s siffror kommer 9:30 idag också.
I väntan på det så kan man studera de här kurvorna och inse hur SD ritar om landskapet i politiken. Publicerades lite i skymundan i tisdags.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Demokrati/Partisympatier/Partisympatiundersokningen-PSU/12436/12443/Partisympatier-PSU/66309/

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Demokrati/Partisympatier/Partisympatiundersokningen-PSU/12436/12443/Partisympatier-PSU/66338/
2015-12-03, 09:28
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Vad tror ni, får vi se en siffra över 13% idag? Onekligen spännande..
2015-12-03, 09:30
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
SD 14.5% i PSUn. Oj, oj, oj!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in