2015-12-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
Jag tittar på denna http://abc7.com/live/
Tack för den. Informativt och bra.
Citera
Medlem
Film från samma ställe, från igår:

https://twitter.com/InlandRegional/status/671753208662888448

Oerhört hemskt. Vem kan göra något så barbariskt? Antingen religiöst motiverat, eller psykiskt störda vita tonåringar.

Om man gav sig på handikappade hoppas jag inte bara på rättvisa, utan att man även skär kulorna av dessa terrorister.
Citera
Avslutad
De var helklädda i svart tydligen.

//DevilsDen
Citera
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jag kan tänka mig att gängmedlemmar och jihadister inte har vapnen som fetisch på samma sätt som vissa högerradikala har. Dessa kretsar har drivit fram att civilpersoner kan äga vissa typer av direkt militära vapen.

Amerikanska konstitutionen skrevs för ett tag sedan... du känner till det va? långt innan så kallade högerradikala idé-strömningar.

USAs vapenlagar är framförallt en reaktion på det brittiska förtrycket av de amerikanska kolonierna, och en lärdom av resten av mänsklighetens historia. Som inte direkt är fattig på mordiska förtryckarstater/diktatorer och kungar.
The second ammendments huvudsyfte är att ingen kung eller despot ska kunna förtrycka det amerikanska folket igen. Händer det att någon despot försöker så ska befolkningen ha den beväpning som krävs för att kunna göra uppror.

Den individuella rätten till själförsvar som motivering till USAs vapenlagar är sekundär... huvudsyftet har alltid varit att skydda folket mot diktatorer och förtryckare.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-12-03 kl. 00:01.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Bilen som jagas är en svart SUV av märket Yukon.
Citera
2015-12-02, 23:54
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bilen som jagas är en svart SUV av märket Yukon.
Nej möjligtvis en Yukon.
Citera
2015-12-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knake
kanske sådana här grabbar?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bombd%C3%A5det_i_Oklahoma_City

Oklahomabombarna var nåt slags kristen höger om jag inte minns fel. Jag skulle gissa att det är den mest sannolika inhemska terrorismbenägna gruppen i USA.
Sen finns det en massa små antifederala högersekter som är riktiga vapenfetischister.
Citera
Medlem
13:50 Individual armed with a rifle & wearing camo pants spotted (missed location)
/u/themuleskinner
Citera
Medlem
fernebos avatar
Jag skulle nog också gissa på inhemsk terrorism av nåt slag. Att det inte handlar om vansinnesdåd är väl rätt uppenbart. Klart att det inte går att utesluta islamister heller, men måltavlan känns lite för lokal. Notera att det är en myndighets julfest som har attackerats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Ironiskt att detta sker i den stat som har hårdast vapenlagar i USA. Vad ska vapenhatarna och förtryckarna nu skylla på?

Om man nu skall tala om false flag så vore detta ju ganska smart av vapenlobbyn. Nu kan de verkligen gå ut och säga: Se här vad som händer med hårda vapenlagar. Det hjälper inte alls mot skjutningar.

Jag menar detta dåd kan verkligen gynna vapenälskarna hur absurt det än låter.
Citera
2015-12-02, 23:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag skulle nog också gissa på inhemsk terrorism av nåt slag. Att det inte handlar om vansinnesdåd är väl rätt uppenbart. Klart att det inte går att utesluta islamister heller, men måltavlan känns lite för lokal.

Det som talar emot ett vansinnesdåd är väl att det var flera gärningsmän. Om det nu stämmer.
Citera
2015-12-03, 00:00
Medlem
D3ans avatar
Ska bli ny press konferens nu, ska bli intressant om något nytt kommer ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in