2015-12-02, 12:05
Medlem
Folk skriver att blankare(Coatue) kommer tvingas stänga sina positioner. Det kan ju lika gärna dyka upp flera nya blankare vilket inte kommer vara så positivt för aktiekursen. Inget har ju ändrats rent fundamentalt sedan de började blanka aktien snarare måste de ju nu tycka att aktien är bra mycket mer övervärderad nu jämfört med då de tog positionen.
2015-12-02, 15:44
Medlem
Vilken aktie alltså! Tror ni skribenterna på Placera-forumet har rätt i att vi når 1000kr i nästa år?
2015-12-02, 15:55
Medlem
Räknat på nuvarande antal aktier ja, dock kommer det krävas en split nu när fonder kliver in då det enbart finns 64milj aktier på markanden.
2015-12-02, 17:38
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkagubben
Räknat på nuvarande antal aktier ja, dock kommer det krävas en split nu när fonder kliver in då det enbart finns 64milj aktier på markanden.

Det behövs knappast en split av den orsaken som det ser ut just nu. Med tanke på hur hög likviditeten i aktien har varit det senaste halvåret finns det ingen panik att klubba igenom ett beslut om split. Återstår väl att se hur mycket omsättningen droppar när ticksizen minskar ordentligt efter årsskiftet. För det bör den göra.
2015-12-02, 18:09
Medlem
krigsoffrets avatar
Vad tror folk ang 9.12? Har tænkt sælja den 8:e før att sen førvænta en dipp och køpa in mig igen den 10.12

Men siffrorna skriker inte dipp før mig, blir mer att folk vill ev. vinstsækra? vad tror folkens? Kommer ni stanna lång och bara skita i den 9:e eller hur gør ni..?
2015-12-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
Varför tror du inte det? Jag tror att ledningen kommer lyckas med uppsatta mål. Känns som att JL snarare är försiktig än att sväva iväg med hur det kommer att gå. Blir spännande att se den 9:e

För att det inte finns något konkret stöd för den värdering vi har just nu. Det är en lång rad faktorer inprisade i den kurs som FING handlas på nu. Finns tålamodet? Kommer de att kunna kapitalisera på den potentiell de har? Det finns frågetecken.

Det är helt otroligt vilket sinnessjukt år det är, men... man kan inte klaga, gick in med 450kkr. Har gjort en skön 7-siffrig vinst på bolaget(övre spannet av 1-10). Men, som sagt, det finns frågetecken för den värdering vi har just nu.
2015-12-02, 19:39
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Vad tror folk ang 9.12? Har tænkt sælja den 8:e før att sen førvænta en dipp och køpa in mig igen den 10.12

Men siffrorna skriker inte dipp før mig, blir mer att folk vill ev. vinstsækra? vad tror folkens? Kommer ni stanna lång och bara skita i den 9:e eller hur gør ni..?

Inget svar på din fråga men du kan sälja även 9/12 och stå utanför vid prognosen. Presentationen börjar 13.30 svensk tid.

Jag hade föredragit prognos när inte börsen är öppen.
Senast redigerad av BlondinBalle 2015-12-02 kl. 19:46.
2015-12-02, 19:57
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Inget svar på din fråga men du kan sälja även 9/12 och stå utanför vid prognosen. Presentationen börjar 13.30 svensk tid.

Jag hade föredragit prognos när inte börsen är öppen.

Okej tack, hur gör du själv?

Känns ju som att detta är piss om 3mån men likaväl vill inte missa dippen/ökningen på ~25%

2015-12-02, 20:10
Medlem
Mouses avatar
Ligger med all förmodan kvar. Tror på en minst sagt fin prognos.
2015-12-02, 20:37
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Ligger med all förmodan kvar. Tror på en minst sagt fin prognos.
Samma. Trött på in och ut. Visst var man gjort några fina vinster, men vadfan... Man har missat dessto fler uppgångar.
2015-12-02, 21:36
Medlem
BlondinBalles avatar
Ångra mig. OK ta bort detta inlägg.
Senast redigerad av BlondinBalle 2015-12-02 kl. 22:05.
2015-12-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
För att det inte finns något konkret stöd för den värdering vi har just nu. Det är en lång rad faktorer inprisade i den kurs som FING handlas på nu. Finns tålamodet? Kommer de att kunna kapitalisera på den potentiell de har? Det finns frågetecken.

Det är helt otroligt vilket sinnessjukt år det är, men... man kan inte klaga, gick in med 450kkr. Har gjort en skön 7-siffrig vinst på bolaget(övre spannet av 1-10). Men, som sagt, det finns frågetecken för den värdering vi har just nu.

Fyran vad skönt det måste vara att ha gjort så mycket pengar på en aktie och istortsett aldrig behöva oroa sig över pengar igen. Jag vill och ska också hamna där.
Har du nånsin tjänat såhär mycket på en aktie?

Har iallafall lagt runt 10 tusen för några dagar sen på den och det har redan gått upp 14%.
Dock vill jag varna alla för att det antagligen kommer gå åt helvete med aktien nu eftersom det brukar bli så när jag köper in mig på något.

Anyways, vad var det som fick den här aktien att skjuta iväg från 7-8kr till över 600kr där den har gått upp från 30 kr på några månader. Fanns det några tecken eller något som tydde på att det skulle bli såhär ?
Jag är så otroligt arg på mig själv över alla pengar som kunde ha tjänats men inte gjordes.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in