2015-11-30, 18:37
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Man undrar ju vad det är med brottet som säger att han var en blivande seriemördare. Berättade dom inte vad dom menade med det?
Jag tolkade det som att det berodde på att mordet har varit mycket våldsamt utfört, på ett slumpmässigt utvalt brottsoffer. Det är enbart dödandet som GM behövt för tillfredsställelse, inte något motiv så som hämnd, avundsjuka, pengar osv.
Citera
2015-11-30, 18:52
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag tolkade det som att det berodde på att mordet har varit mycket våldsamt utfört, på ett slumpmässigt utvalt brottsoffer. Det är enbart dödandet som GM behövt för tillfredsställelse, inte något motiv så som hämnd, avundsjuka, pengar osv.
Såvida det inte var sexuellt motiverat eller motiverat av irrationella mentalsjuka motiv.

Just graden utav våld är väl ingen seriemördarmarkör. Inte heller det slumpvisa utväljandet. Somliga seriemördare föredrar ju vissa typer utav offer.
Citera
2015-11-30, 19:00
Medlem
5549s avatar
Citat:
Såvida det inte var sexuellt motiverat eller motiverat av irrationella mentalsjuka motiv.

Just graden utav våld är väl ingen seriemördarmarkör. Inte heller det slumpvisa utväljandet. Somliga seriemördare föredrar ju vissa typer utav offer.
Du har rätt, men ett våldsamt mord på en ung kvinna i ett motionsspår, troligtvis med rätt sjuka inslag (pinnar i ögon? sexuella?), av en gärningsman som inte är känd av polisen tidigare är inte helt svårt att tillskriva en person som kommer döda igen.
Citera
2015-11-30, 19:12
Medlem
Citat:
Du har rätt, men ett våldsamt mord på en ung kvinna i ett motionsspår, troligtvis med rätt sjuka inslag (pinnar i ögon? sexuella?), av en gärningsman som inte är känd av polisen tidigare är inte helt svårt att tillskriva en person som kommer döda igen.
Är det större risk för upprepning om det finns bestialiska inslag? Jag argumenterar inte emot dig, frågan är bara en fråga.

Jag vet att dömda mördare är mer osannolika att begå ytterligare mord än genomsnittsbefolkningen. Det gäller dock alltså de lagförda. Rent statistiskt är Krille alltså mer säker än en random person från gatan.
Citera
2015-11-30, 19:28
Medlem
5549s avatar
Citat:
Är det större risk för upprepning om det finns bestialiska inslag? Jag argumenterar inte emot dig, frågan är bara en fråga.
Det har jag faktiskt ingen aning om. Allt jag skriver ska tas med en nypa salt, jag har ingen större koll på kriminologi och jag har heller inte följt hundratals brottsfall som många fb-detektiver har gjort. Lägg därtill att vi inte ens har FUPen och jag riskerar att göra bort mig totalt

Men att lilla Kristoffer verkar vara sjuk känns ju givet. När det gäller bestialiska tillvägagångssätt och återfallsbrott har jag som sagt ingen aning. Jag skulle snarare vilja se statistik på hur vanligt det är att den första kontakten man har med polisen gäller mord. Inte mord som i att man dräper frun på fyllan, utan ett mord på en människa man inte har någon koppling till, eller ett lustmord exempelvis.
Citera
2015-11-30, 20:00
Medlem
Citat:
Det har jag faktiskt ingen aning om. Allt jag skriver ska tas med en nypa salt, jag har ingen större koll på kriminologi och jag har heller inte följt hundratals brottsfall som många fb-detektiver har gjort. Lägg därtill att vi inte ens har FUPen och jag riskerar att göra bort mig totalt

Men att lilla Kristoffer verkar vara sjuk känns ju givet. När det gäller bestialiska tillvägagångssätt och återfallsbrott har jag som sagt ingen aning. Jag skulle snarare vilja se statistik på hur vanligt det är att den första kontakten man har med polisen gäller mord. Inte mord som i att man dräper frun på fyllan, utan ett mord på en människa man inte har någon koppling till, eller ett lustmord exempelvis.
Vad gäller förstagångsbrott för unga grabbar så är nog mord i sig rätt udda. Plockar man ur den gruppen ut de som mördar en för dom okänd så är vi nog nere på löjligt låga siffror. En per decennium max.

Inte heller jag är någon expert utan bara en glad amatör, det gör inget om man råkar ha fel i diskussionen. Det är ju bara gott om någon som vet mer kan upplysa en.

Om jag får gissa så tror jag också att Krille är av den riktigt skruvade typen. Skulle nog tro att han mår riktigt kass till vardags och att han drevs utav ångest och tvång när han mördade. Han är nog en sådan som är helt öppen gentemot polisen, inte manipulativ eller narcissistisk. Lite som den där kannibalen Lennart. Framstår som rätt snäll men är fullständigt livsfarlig.
Citera
2015-11-30, 21:03
Medlem
Någon som planerar att besöka aktuell tingsrätt den fjärde och plocka ut FUP? Annars kan man ju maila dom och så kan vi skrapa ihop vad det kostar gemensamt att få den skickad.

Den borde ju för djävulen finnas att läsa på deras jävla hemsida. Vad är poängen med att krångla med ett offentligt dokument? Det gynnar ju varken myndigheten eller allmänheten. Det kanske är någon naturlag att institutioner av det byråkratiska slaget ska vara rigida och sura. Jävla DDR-fasoner.
Citera
2015-11-30, 21:59
Medlem
Darwinists avatar
Citat:

Framförallt så lämnade han en signatur (pinnarna) vilket är typiskt seriemördarbeteende, han levde ut en fantasi, de fantasierna kommer inte försvinna, han måste till sist leva ut de igen
Citera
2015-11-30, 22:21
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Framförallt så lämnade han en signatur (pinnarna) vilket är typiskt seriemördarbeteende, han levde ut en fantasi, de fantasierna kommer inte försvinna, han måste till sist leva ut de igen
Så du kan bekräfta pinnarna?
Citera
2015-11-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Vet du att pinnarna var signaturen? Har en polis berättat det? Väldigt oprofessionellt utav polisen att ha sådana grova läckor. Den polisen som har gjort detta skulle ju fan få en skrivbordstjänst i väntan på en internutredning.

Jag tvivlar på äktheten i uppgifterna.
Citera
2015-12-01, 11:03
Medlem
Citat:
Vet du att pinnarna var signaturen? Har en polis berättat det? Väldigt oprofessionellt utav polisen att ha sådana grova läckor. Den polisen som har gjort detta skulle ju fan få en skrivbordstjänst i väntan på en internutredning.

Jag tvivlar på äktheten i uppgifterna.

De obekräftade uppgifterna kommer från olika användare, och det är mer eller mindre därför som det har tagits på större allvar än en skapad trådsanning som någon har sagt långt tillbaka. Jag har hört från en källa (som ej hänger på flashback) att det här stämmer, och det sa personen utan att jag nämnde det. Men jag tror inte på något till hundra procent förrän jag själv kan läsa om det i FUP:en. Skulle gissa på att det är anhöriga till antingen BO eller GM som har läckt i så fall, och därifrån har det spridits.

Med tanke på hur uttalandena sett ut kring det här fallet är det uppenbart att något är obehagligt med det. Man skulle heller inte snabbt dra slutsatsen om en "signatur" om det inte var ovanligt iögonfallande och unikt. Inte heller skulle man snabbt uttala sig om att det "handlar om en väldigt sjuk människa" om det endast var ett våldtäktsmord (trots att det i sig är stört) till exempel.

Att döda en annan människa har ett uppenbart syfte - att bli av med personen på ett eller annat sätt. Så själva döden är målet. Om man innan, under eller efter mordet utför onödiga handlingar som räknas "utöver" själva dödandet, så är min slutsats att det kan handla om en sjuk och farlig människa. Defensiv styckning räknas då inte in här, eftersom det är ett rent praktiskt tillvägagångssätt.

Det är därför jag personligen bedömer uppgifterna kring pinnarna som relativt trovärdiga. Men jag är beredd på att det inte handlar om just pinnar, utan något annat som rör brott mot griftefriden. Alla som inte är öppna för alternativ, eller kan skapa sig en egen uppfattning eller teori utifrån uttalanden och fakta vi vet och endast önskar smaskiga detaljer bör dock inte ta ryktet på allvar förrän det är bekräftat.
Citera
2015-12-01, 11:24
Medlem
Yinool0401s avatar
Andra underbyggda rykten säger att tre poliser som fann henne har blivit sjukskrivna pga traumat.

Man behöver nog inte spekulera för mycket för att förstå att det finns substans i pinnteorin,,

Den här Kristoffer verkar vara ett riktigt praktexemplar. Svårt att tro att mobbningen som han utsatts för skulle kunna vara enda orsaken att någon gör något liknande, dock är det kanske en bidragande faktor, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in