Citat:
Ursprungligen postat av
Axis.bold.as.love
Vet du att pinnarna var signaturen? Har en polis berättat det? Väldigt oprofessionellt utav polisen att ha sådana grova läckor. Den polisen som har gjort detta skulle ju fan få en skrivbordstjänst i väntan på en internutredning.
Jag tvivlar på äktheten i uppgifterna.
De obekräftade uppgifterna kommer från olika användare, och det är mer eller mindre därför som det har tagits på större allvar än en skapad trådsanning som någon har sagt långt tillbaka. Jag har hört från en källa (som ej hänger på flashback) att det här stämmer, och det sa personen utan att jag nämnde det. Men jag tror inte på något till hundra procent förrän jag själv kan läsa om det i FUP:en. Skulle gissa på att det är anhöriga till antingen BO eller GM som har läckt i så fall, och därifrån har det spridits.
Med tanke på hur uttalandena sett ut kring det här fallet är det uppenbart att något är obehagligt med det. Man skulle heller inte snabbt dra slutsatsen om en "signatur" om det inte var ovanligt iögonfallande och unikt. Inte heller skulle man snabbt uttala sig om att det "handlar om en väldigt sjuk människa" om det endast var ett våldtäktsmord (trots att det i sig är stört) till exempel.
Att döda en annan människa har ett uppenbart syfte - att bli av med personen på ett eller annat sätt. Så själva döden är målet. Om man innan, under eller efter mordet utför onödiga handlingar som räknas "utöver" själva dödandet, så är min slutsats att det kan handla om en sjuk och farlig människa. Defensiv styckning räknas då inte in här, eftersom det är ett rent praktiskt tillvägagångssätt.
Det är därför jag personligen bedömer uppgifterna kring pinnarna som relativt trovärdiga. Men jag är beredd på att det inte handlar om just pinnar, utan något annat som rör brott mot griftefriden. Alla som inte är öppna för alternativ, eller kan skapa sig en egen uppfattning eller teori utifrån uttalanden och fakta vi vet och endast önskar smaskiga detaljer bör dock inte ta ryktet på allvar förrän det är bekräftat.