2015-11-28, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schweppes99
fan, hade helt glömt bort att det var black friday

är skiten över ?

Vissa butiker kör black weekend hela helgen men de bästa dealsen har ju tagit slut.
Sen har vi ju cybermonday på måndag också, kanske blir något bra där.
2015-11-28, 17:02
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Hur mycket spenderade ni under Black Friday? Jag köpte nog prylar för 2000, köpte ingenting som jag inte behövde.
Gta V för strax under 400kr. Sen ett par hörlurar för 99kr som det bara vara 10% på men haft likadana förut och de duger. Köpt massa annat i helgen men bara spelet och lurarna på rea.
2015-11-28, 17:26
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweppes99
fan, hade helt glömt bort att det var black friday

är skiten över ?

Snart kommer Cyber Monday. Och sedan mellandagsrean.
2015-11-29, 11:55
Medlem
Har sett en del här som precis som jag köpte ett ps4 från cdon för 2790 och jag har en tråkig sak att berätta för er. Den modellen som såldes är den nya versionen av ps4. Den nya ska ha en lägre energiåtgång och lägre vikt men egentligen är den bara sämre.

Om en spel eller en film fastnar så fanns det en skruv eller knapp för att få ut den manuellt men den har sony tagit bort. Den lägre vikten beror bara på att de använt billigare material och den tidigare eleganta looken men den glänsande delen av konsolen har ersatts med samma matta plastskit som resten av konsolen. Den lägre energiåtgången beror dels på att prestandan har sänkts men också på att fläkten är mindre effektiv. Den mindre effektiva fläkten medför att systemet fryser mycket oftare men det medför också att den kan marknadsföras som "mer tystgående". De tidigare touchknapparna är ersatta med billigare mekaniska knappar.

Just den detaljen med knapparna har jag inga större problem med men jag stör mig på att sony ska försöka spara pengar och de ändå försöker framställa det nya systemet som bättre. Det var samma visa med ps3 superslim. Mindre och lättare än vanliga slim men fryser oftare och håller sämre. Och trots att de själva tjänar pengar på att använda en massa skitmaterial så sänks inte priset ( förutom nu då eftersom det var black friday ).

Om ni vill se hur det nya ps4 ser ut så sök på ps4 1200.
2015-11-29, 12:19
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampevargen
Har sett en del här som precis som jag köpte ett ps4 från cdon för 2790 och jag har en tråkig sak att berätta för er. Den modellen som såldes är den nya versionen av ps4. Den nya ska ha en lägre energiåtgång och lägre vikt men egentligen är den bara sämre.

Om en spel eller en film fastnar så fanns det en skruv eller knapp för att få ut den manuellt men den har sony tagit bort. Den lägre vikten beror bara på att de använt billigare material och den tidigare eleganta looken men den glänsande delen av konsolen har ersatts med samma matta plastskit som resten av konsolen. Den lägre energiåtgången beror dels på att prestandan har sänkts men också på att fläkten är mindre effektiv. Den mindre effektiva fläkten medför att systemet fryser mycket oftare men det medför också att den kan marknadsföras som "mer tystgående". De tidigare touchknapparna är ersatta med billigare mekaniska knappar.

Just den detaljen med knapparna har jag inga större problem med men jag stör mig på att sony ska försöka spara pengar och de ändå försöker framställa det nya systemet som bättre. Det var samma visa med ps3 superslim. Mindre och lättare än vanliga slim men fryser oftare och håller sämre. Och trots att de själva tjänar pengar på att använda en massa skitmaterial så sänks inte priset ( förutom nu då eftersom det var black friday ).

Om ni vill se hur det nya ps4 ser ut så sök på ps4 1200.
Du snackar skit, det är inte lägre prestanda på 1200.
2015-11-29, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Du snackar skit, det är inte lägre prestanda på 1200.

jo inte på pappret men i verkligheten. 1200 blir mycket varmare vilket kan göra så att det fryser och då är hela grejen att den går tystare helt värdelös.
Senast redigerad av stampevargen 2015-11-29 kl. 12:54.
2015-11-29, 17:06
Medlem
District9s avatar
Tror ni det blir lika hypad som blackfriday om några timmar? Speciellt på cdon?

Är på jakt efter en blueray spelare.

http://cdon.se/cyber_monday/
2015-11-29, 17:56
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Tror ni det blir lika hypad som blackfriday om några timmar? Speciellt på cdon?

Är på jakt efter en blueray spelare.

http://cdon.se/cyber_monday/
Tror inte det blir nya deals varje timme, det stod det ju om innan inför Black Friday men hittar inget om det på Cyber Monday-sidan.

Om jag ska vara pessimist så tittar de väl över vilka grejer de fortfarande har mycket i lager av och "rear" ut dom igen. Kanske blir det något bra ändå, eftersom folk är jävligt sura över att sidan inte fungerade fredags kväll.
2015-11-29, 21:02
Medlem
Xaltor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Gta V för strax under 400kr. Sen ett par hörlurar för 99kr som det bara vara 10% på men haft likadana förut och de duger. Köpt massa annat i helgen men bara spelet och lurarna på rea.

Köp inte Gta V nu. Kolla på prisjakt var billigare för ett par månader sen.
2015-11-29, 21:05
Medlem
Xaltor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Tror inte det blir nya deals varje timme, det stod det ju om innan inför Black Friday men hittar inget om det på Cyber Monday-sidan.

Om jag ska vara pessimist så tittar de väl över vilka grejer de fortfarande har mycket i lager av och "rear" ut dom igen. Kanske blir det något bra ändå, eftersom folk är jävligt sura över att sidan inte fungerade fredags kväll.

Tror det samma. Men det man undrar är om dom kör hårdare rea på det som finns kvar. Eller om det är samma priser igen.
2015-11-30, 00:06
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki

Besviken, cdon.se är exakt lika.... ingen cyber monday syns...
2015-11-30, 00:28
Medlem
pyro860s avatar
Drar igång någonting här 00:45: http://www.teknikproffset.se/CYBER-MONDAY/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in