Citat:
Ursprungligen postat av
develi
För det första är jag inte intresserad av en debatt gällande sexualsadism med dig öht. Jag tror inte det skulle ge nånting - ser ingen direkt tyngd gällande kunskapsnivå på den fronten från ditt håll.
---> Det var ett svar på ditt inlägg att det är ett högst aktuellt utgångsläge för diskussionen:
Mord med sexuellt motiv - tejpad med 3 meter silvertejp, strypt, hängd och med blottat kön.
Patetiskt svar på denna punkt. Såklart du inte kan debattera ämnet då jag ej har visat mina åsikter/kunskaper. Så av dig att ens uttala dig om vad jag tycker får dig att framstå som ett fån fastän du tror du vann poängen. Ett noll till dig i idioti och detta var förutsägbart. Stackars sate!
Citat:
Lisa var helt oskyldig så att analysera kring henne och anhöriga finns ingen anledning till.
NB som förövare däremot lär ha en uppväxt och barndom. Personligen är jag mer intresserad av hans Modus Operandi än bakgrundsfaktorer. Det som dock finns via media är hans mor som ylar om hans oskuld och nu senast har hon hittat en misstänkt person i Blomberg tydligen.
Hon är inget offer och hon ställer sig frivilligt i rampljuset. Fortsättningsvis kring NB och hans familj finns FUP med beskrivningar via IB och AB och där förekommer en hel del om NBs personlighet och egenskaper.
Det har jag heller aldrig påstått att vi ens skall göra, prata om historien till en 17-åring. Att du tolkar det så får mig bara mer övertygad om att du inte kan din psykologi. Google är inte alltid din bästa vän.
Du vet inget om NB,s Mamma. Att hon "ylar" i media ger dig ingen kunskap. Tror du allt i media stämmer ? Så kanske du och miljöpartiet tror.
En annan sak. Du har inga barn kan man se på dina inlägg. Åsikter, tid, tråd -mani osv.
Citat:
Ämnet som intresserar mig är profilering snarare än diagnostisering.
Jag ämnar som sagt inte sätta diagnos på NB - däremot finns personlighetsdrag väl dokumenterade som sammanfaller med andra galningar som utför denna sortens mord:
Dvs sexualsadister.
Det är mycket som det kan reflekteras kring utan en RPU med andra ord.
Du har profilering i både FUP och TR däremot ingen "diagnostering". NL och GMP har du här att tacka. Nig således kärring och säg tack. Varken mer eller mindre.