2015-11-26, 05:20
Medlem
swimmingpools avatar
Sä att det inte är åldersgräns på ett event. Om man är under 18 och måste ha målsmans tillstånd eller vad det brukar heta? Vad innebär det? Att en vuxen följer med? Eller att vårdnadshavaren (mamma/pappa) måste visa upp nåt tillstånd.... eller vad? Jag menar man kan la inte ha en lapp från föräldrarna om tillstånd, om det inte är ens egna ungar.
Citera
2015-11-26, 05:36
Medlem
Venteezs avatar
Finns egentligen inget juridiskt som heter målsman vilket gör att det är väldigt missvisande i sig. Förstår själv inte ens varför det används öht. Det som åsyftas är vårdnadshavare. Hur detta lämnas vet jag inte, det får du fråga de som driver eventet. Förslagsvis ringer vårdnadshavare någon ansvarig på eventet och skriver upp vederbörande på någon lista eller dyl. Tror dock inte att de är särskilt hårda med detta, så skulle nog egentligen räcka med att gå dit med eller utan tillstånd.
Citera
2015-11-26, 10:06
Medlem
core_s avatar
Målsmans tillstånd brukar ju i folkmun bara innebära att "okej, du får gå"
Citera
2015-11-26, 11:05
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Sä att det inte är åldersgräns på ett event. Om man är under 18 och måste ha målsmans tillstånd eller vad det brukar heta? Vad innebär det? Att en vuxen följer med? Eller att vårdnadshavaren (mamma/pappa) måste visa upp nåt tillstånd.... eller vad? Jag menar man kan la inte ha en lapp från föräldrarna om tillstånd, om det inte är ens egna ungar.
Målsman är bara ett äldre ord för "vårdnadshavare". Nu vet jag inte vad du menar med "event" men om det inte finns någon författningsreglering som säger annorlunda så är frågan om målsmans tillstånd en sak mellan den unge och den som har hand om eventet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in