2015-11-25, 13:10
Medlem
Pinsamt klipp på Expressen, hur kan man hacka folks e-post utan att känna skam? Musiken till när Mattias Karlsson "anklagas" och till några löjliga facebooksidor visas är bara patetiskt. Hatsajter, hatsajter, hatsajter. Expressens förtroende lär inte öka efter det stora avslöjandet och hur de hanterar det.
Citera
2015-11-25, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Du får uppdatera ditt vokabulär, "Sverigevänner" är ett typiskt SD-ord. Se valfritt tal av Åkesson.

"Ja... Jag passar på den."
- Karlsson, 2015 i Almedalen, på frågan om han föredrar Avpixlat eller Aftonbladet.

Det här hade varit en ickefråga om Karlsson själv inte haft en sådan beröringsskräck för alternativmedia. Nu tar han ju faktiskt avstånd från Avpixlat, ńär han ursäktar sig med att det då var en nystartad tidning han inte kunde veta något om osv säger han säger han ju indirekt att den idag är en sida man inte kan associera sig med. På samma sätt, med tanke på hur han använt "neofascistiska" delen av alternativmedia (Fria Tider, Motpol osv.) som slagträ i uteslutningarna, ironiskt ofta i ren sådan guilt by association, så kan inte Wallerstein nu självklart, rakryggat och desarmerade säga att "Just de artiklarna vi länkade var välskrivna, relevanta och informativa för vad vi i det sammanhanget ville belysa, fler frågor?". Istället tvingas också Wallerstein, likt sin husse, kräla på marken inför Baas och ursäkta sig. Är Karlsson konsekvent skulle dessutom Wallerstein rykt nu för " ideologisk avvikelse", men där vet vi ju att uteslutnigarna mer handlar om att få bort folk i Karlssons maktkamp än för faktisk ideologisk avvikelse.

Jansson hanterar det hela överlägset bäst, men så har han heller inte samma problem som Karlsson som målat in sig i etablissemangsmedias hörn. Till alla er som argumenterar för att Karlsson borde få skriva anonymt och tycker grävandet i sådana identiteter är fel, ni försvarar fel snubbe. Karlsson med undersåtar har själv sprungit till expo för att få hjälp att gräva fram skit på andra Sverigevänner och läckt interna partidokument till AFA/researchgruppen såväl som etablerad media för att skapa drev mot och förstöra livet på för andra Sverigedemokrater han är rädd för och vill kunna utesluta. Han är den siste, liksom var och en som ger honom sitt stöd, som har någon moralisk rätt att klaga över uthängningar.

Dagens uthängning var tunn, ytterst tunn, och hade enkelt kunnat desarmeras genom lite ryggrad men Karlsson har på eget bevåg genom sitt historiska agerande och undvikande svar idag lyckats göra den något betungande. Om inte annat för alla de SD-sympatisörer som trodde att Avpixlat var kosher för SD och därför skrattade åt avslöjandet.

/Anders Lundgren. (Den dagen kommer. Förr eller senare.)
Naturligtvis försvarar de flesta Mattias Karlsson, han är ju en suverän politiker.
Trevligt sätt, ser trevlig ut, har en lugn och sansad framtoning, han är helt enkelt guld värd för SD.
Det samma gäller Jomshof, Bieler, Åkesson och några till.
Däremot finns det en hel del otrevliga överspända megalomaniska ungdomar i SDU, och det ger ju inte direkt några röster...
Citera
2015-11-25, 13:19
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Naturligtvis försvarar de flesta Mattias Karlsson, han är ju en suverän politiker.
Trevligt sätt, ser trevlig ut, har en lugn och sansad framtoning, han är helt enkelt guld värd för SD.
Däremot finns det en hel del otrevliga överspända megalomaniska ungdomar i SDU, och det ger ju inte direkt några röster...

Ehh, det där var väl inte ett svar på någonting? Eller du kanske bara ville kasta skit på SDU i största allmänhet?
Citera
2015-11-25, 13:20
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja man får ju hoppas på att Expressen har mer än så här annars blir det riktigt pinsamt.

MK har alltså för fyra år sedan skickat en artikel till avpixlat?

Visst, han borde kanske inte gjort det anonymt. Men vad skrev han och vad har Expressen för åsikt om hans åsikter? Nej just det, Expressen är mest intresserad av att åsiktsregistrera. Det är en riktigt sjuk blaska det där som leds av den "fete".

Haha, så man får inte skicka insändare längre

Sedan är det egentligen ingenting konstigt med Avpixlat annat än att media hatar sajten och försöker demonisera den precis som de gör med Flashback. Hade han haft Flashbackkonto och skrivit i forumet "fotboll" eller "matematik" så hade det väl blivit full rulle på Expressen också.
Citera
2015-11-25, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ehh, det där var väl inte ett svar på någonting? Eller du kanske bara ville kasta skit på SDU i största allmänhet?
Det var ett svar på varför man försvarar Mattias.
Citera
2015-11-25, 13:36
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Om du tycker att "Trevligt sätt, ser trevlig ut, har en lugn och sansad framtoning" ger en frikort att söka samarbete med Expo och läcka internt material till AFA/Researchgruppen för att få bort och förstöra andra partikamrater och Sverigevänners liv, får det stå för dig.
Citera
2015-11-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Typ ingen i tråden har imponerats av Expressens avslöjande så din förklaring är inte bara illa formulerad utan även helt onödig.

Det var iof sig nån som menade att MK uteslutit andra för mindre och jag frågade om det verkligen stämmer. Vilket det inte verkar göra om man bortser från olika tolkningar av SDU frågan.

Men du har rätt i att ingen är imponerad. Maken till samförstånd för man leta efter både på fb och irl . Det är väl bara de olika förhoppningar inför morgondagen som skiljer en smula.
Citera
2015-11-25, 13:40
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Att skriva i Avpixlat ska alltså vara en Skandal?
Men att citera Henrik Arnstad är helt ok?

Fan vad jag hatar gammelmedia!!

Fast nu är det nog dubbelmoralen som är måltavlan i detta scoop.
När man går ut och säger "Skriver man på Avpixlat så blir man utesluten då det är en neofacistisk blogg" och sedan skriver anonymt på den själv så är det ju illa. Även om jag inte bryr mig och jag tror heller inte väljarna bryr sig.
Citera
2015-11-25, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Om du tycker att "Trevligt sätt, ser trevlig ut, har en lugn och sansad framtoning" ger en frikort att söka samarbete med Expo och läcka internt material till AFA/Researchgruppen för att få bort och förstöra andra partikamrater och Sverigevänners liv, får det stå för dig.
Jepp, så länge man försöker få bort de värsta rötäggen så är det bra att samarbeta med Expo enligt mig.
Citera
2015-11-25, 13:45
Medlem
Flor-Idas avatar
HAHAHAHAA! Var detta David Baas' scoop? Allvarligt?

SD tackar för uppmärksamheten och skjuter upp mot nya höjder.
Citera
2015-11-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Fast nu är det nog dubbelmoralen som är måltavlan i detta scoop.
När man går ut och säger "Skriver man på Avpixlat så blir man utesluten då det är en neofacistisk blogg" och sedan skriver anonymt på den själv så är det ju illa. Även om jag inte bryr mig och jag tror heller inte väljarna bryr sig.

Har han verkligen sagt exakt detta? I så fall borde nån av alla MK haters tipsa expressen för tar avslöjandet från ingenting till mycket intressant.
Citera
2015-11-25, 13:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det var iof sig nån som menade att MK uteslutit andra för mindre och jag frågade om det verkligen stämmer. Vilket det inte verkar göra om man bortser från olika tolkningar av SDU frågan.

Men du har rätt i att ingen är imponerad. Maken till samförstånd för man leta efter både på fb och irl . Det är väl bara de olika förhoppningar inför morgondagen som skiljer en smula.

Ja, något saftigare bör Baas publicera under morgondagen och på fredag om han inte vill framstå som desperat.

Citat:
Jepp, så länge man försöker få bort de värsta rötäggen så är det bra att samarbeta med Expo enligt mig.

Med andra ord så är du inte en Sverigevän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in