2015-11-18, 10:35
Medlem
Ratads avatar
Jag tycker herr Barquasho är lik Trent Reznor.

Han kanske gömmer sig på en Nine Inch Nails-turné i Syrien?
Citera
2015-11-22, 10:59
Medlem
Citat:
Svensk rättshistoria är det: efter eget detektivarbete får en kvinna som slängts ut från balkongen fullständig upprättelse av Högsta domstolen.
Sofia fick med advokat Ia Sveger sin ex-man Bobel Barqasho fälld för mordförsök.
Nu gömmer han sig undan sitt 14-åriga fängelsestraff.

Citat:
Att hon alls lever är en av många märkvärdigheter efter 10 februari 2013 då hon föll 13 meter från sjätte våningen i Södertälje.
Hon vaknade spräckt i bitar. Huvudet hölls samman med hjälm. Ansiktet hängde löst, tänderna var borta. Allt var trasigt, inifrån och ut.
– Men jag har ändå två armar och två ben som sitter på plats, säger Sofia, ler och vickar lite på höger hand.
Med den kan hon svagt trycka min hand. Vänsterarmen är förlamad. Hon har ständiga smärtor och yrsel, har synrester på ett enda öga, körs i rullstol, kan stå korta stunder med stöd.
– Så jag kunde resa mig upp för domarna i Högsta domstolen, det kändes bra. Som att visa respekt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/kerstinweigl/article21793155.ab
Citera
2015-11-22, 11:24
Medlem
PeterNosters avatar
Inte guds bästa barn det där men prästson:

Citat:
Den nu dömde Bobel Barqasho är son till:

Gabriel Barqasho, f. 49, som är präst i Syrisk-ortodoxa katedralen i Södertälje. (St. Jakobs Syrisk Ortodoxa Katedral).

- See more at: http://www.exponerat.net/syrisk-prastson-fick-9-ar-for-kastat-ut-frugan-fran-6e-vaningen-i-sodertalje/#sthash.bdFL1DEY.dpuf
Citera
2015-11-22, 13:52
Medlem
En "indirekt kostnad" av invandring som man ofta inte tänker på. Förutom flera förstörda liv så har vi advokat och åklarkostnader (några hundra tusen minst), domstolskostnader (några miljoner), utredningskostnader (några hundratusen). Operationer av Lillian (några miljoner) Barn som ska tas om hand av soc. Personen som ska sitta i fängelse i 14 år (eller 10).
Och GM lär väl gömma sig hos nån släkting. Med tanke på södertäljemaffian så kan han nog kretsa runt i den undre världen i ett tag. Syrianerna har också förgreningar till andra länder så han kan sitta hos nån i Danmark eller Belgien eller var som helst. Att ta sig till USA är svårare pga man behöver visum och så, men EU är ju ganska fritt att resa omkring i fram tills nyligen iaf.

Verkar som att BO är av turkisk härkomst iaf, utifrån efternamnet. Kan vara kurd.
Citera
2015-11-23, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Nu har du avslöjat att du inte alls läst förundersökningen. Det är nämligen fotavtryck från TVÅ personer på balkongen, dels målsägaren, dels en kvinnlig granne som själv under förhör omtalade sig ha gått ut på balkongen direkt efter händelsen (hon var bekant med paret).

Det du skriver ändrar ju inte det faktum att den dömdes fotavtryck saknades där. Hivade han kvinnan från balkongdörrsöppningen menar du?

Jag förstår nu att du mest kan citera osv. Jag kan väl acceptera det också, men kom då inte med löjliga påhitt om andra, för att du saknar argument.
Mannen är oskyldigt dömd och det framkommer tydligt om man läser på. Det som fick mig att läsa protokollet från första början var bl a det att jag ville se mannens motiv till att försöka mörda sin fru, sitt barns mor. Det torde kräva ett särskilt och mycket starkt motiv. När jag sedan inte fann något sådant för fem öre läste jag vidare.

Du kan ju uppenbarligen inte läsa.
I FUP framkommer det att GMs fotavtryck finns på balkongen.

Förutom att du verkar vara en kvinnohatare med tanke på de flesta andra trådar du har skrivit i så verkar du rätt så korkad också.
Jag tror nog att Polisen vet lite mer än vad du vet och med tanke på att alla sidor inte är med i FUP så finns det kanske även bevisning som vi inte vet om.
Det handlar inte om vilken nationalitet GM kommer ifrån. Utan att GM förmodligen har STORA problem med svartsjuka.

Om du tror att en sån vacker kvinna skulle kasta sig från balkongen från 6e våningen och förstöra i stortsätt allt hon jobbat för så är du lika dum som jag tror.

Sen att GMs resterande familj värkar helt blåsta är en grej.
Familj eller inte, har man ett samvete så försvarar man inte en människa som har gjort något sånt här. Speciellt inte om man är så djupt troende som GMs familj framstår.
Citera
2015-11-24, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Nyfiken.
Du kan ju uppenbarligen inte läsa.
I FUP framkommer det att GMs fotavtryck finns på balkongen.

Förutom att du verkar vara en kvinnohatare med tanke på de flesta andra trådar du har skrivit i så verkar du rätt så korkad också.
Jag tror nog att Polisen vet lite mer än vad du vet och med tanke på att alla sidor inte är med i FUP så finns det kanske även bevisning som vi inte vet om.
Det handlar inte om vilken nationalitet GM kommer ifrån. Utan att GM förmodligen har STORA problem med svartsjuka.

Om du tror att en sån vacker kvinna skulle kasta sig från balkongen från 6e våningen och förstöra i stortsätt allt hon jobbat för så är du lika dum som jag tror.

Sen att GMs resterande familj värkar helt blåsta är en grej.
Familj eller inte, har man ett samvete så försvarar man inte en människa som har gjort något sånt här. Speciellt inte om man är så djupt troende som GMs familj framstår.

Eftersom du LJUGER vill jag att du hänvisar EXAKT var i förundersökningsprotokollet det framgår. Gärna fotografier också. Sida?

Glöm att du bara kan pladdra bort saker.
Citera
2015-11-24, 00:29
Medlem
Citat:
Eftersom du LJUGER vill jag att du hänvisar EXAKT var i förundersökningsprotokollet det framgår. Gärna fotografier också. Sida?

Glöm att du bara kan pladdra bort saker.

Du hade ju läst FUP säger du ju?
Då kan du ju läsa igen. Jag tänker inte gå igenom alla sidorna en gång till
I vilket fall som helst GM är dömd och inte oskyldigt dömd
Citera
2015-11-24, 00:36
Medlem
Citat:
Du hade ju läst FUP säger du ju?
Då kan du ju läsa igen. Jag tänker inte gå igenom alla sidorna en gång till
I vilket fall som helst GM är dömd och inte oskyldigt dömd

Patetiskt försök av dig.
Citera
2015-11-24, 00:38
Medlem
Citat:
Patetiskt försök av dig.

haha patetiskt försök av mig?
Det är väl snarare du som är patetisk som försvarar GM för någonting du önskar att det skulle vara.
Alla män är inte helgon även om du kanske tror det.
Citera
2015-11-24, 00:40
Medlem
Citat:
haha patetiskt försök av mig?
Det är väl snarare du som är patetisk som försvarar GM för någonting du önskar att det skulle vara.
Alla män är inte helgon även om du kanske tror det.

Du ljuger och försöker med det övertyga andra här inne om att den dömde är skyldig, att den svenska rättvisan är korrekt osv.

Vet du över huvud taget någonting om svensk rättsväsende och dess historia?

Vi har fullt med brottslingar där som dömer andra. Väx upp för fan.
Citera
2015-11-24, 00:46
Medlem
Citat:
Du ljuger och försöker med det övertyga andra här inne om att den dömde är skyldig, att den svenska rättvisan är korrekt osv.

Vet du över huvud taget någonting om svensk rättsväsende och dess historia?

Vi har fullt med brottslingar där som dömer andra. Väx upp för fan.

vänta nu .. försöker jag övertyga andra?
Det är väl ändå du som skrivit x antal inlägg om att GM är oskykldig?
Vart har jag sagt att den svenska rättvisan är korrekt?
Uppenbarligen så vet jag mer än dig på den fronten.
Sluta drömma och inse fakta.
Det samma, det samma!
Citera
2015-11-24, 01:00
Medlem
Citat:
vänta nu .. försöker jag övertyga andra?
Det är väl ändå du som skrivit x antal inlägg om att GM är oskykldig?
Vart har jag sagt att den svenska rättvisan är korrekt?
Uppenbarligen så vet jag mer än dig på den fronten.
Sluta drömma och inse fakta.
Det samma, det samma!

Ja jag har gjort det eftersom det är så. Men varför du skriver kan man fundera över. Du torde vara feministkvinna eller bisexuell man, eller tillhöra någon annan grupp som man lurat in i "det goda samhället", bara fega eller på andra sätt svaga människor slåss för dagens patetiska samhälle. Vi dränks i ljug och korkade resonemang och ren okunskap blandat med oförmåga och bristande talanger. Det är en utveckling att skämmas för. Att se en del föra resonemang i TV idag är som en dålig komedi. Och att läsa alla dem här som verkligen önskar att domen är lika med sanningen är så genant att skåda för en vuxen människa med hedern och hjärnan i behåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in