Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Blodet kommer någonstans ifrån via näsa eller mun och något tungbett eller någon nässkada är inte dokumenterad. Det brutna tungbenet gav ingen blödning medan skadan på sköldbrosket gav en "mindre" blödning. Båda skadorna kan antas ha kommit vid dödsögonblicket. Om hon hade luft i lungorna som pressades ut, t.ex. när kroppen hamnade hårt på marken, efter vaktpost-strypningen, så kan de få droppar som hann bildas innan hjärtverksamheten upphörde, ha förts upp i näsa och mun samt hamnat på hjälmen. Det tycks även ha hamnat några bloddroppar på marken, för det är svårt annars att förklara hur hennes eget blod hamnade på jackans baksida. Särskilt om hon inte blödde mycket.
Också, hypotesen att hon inte var vid medvetande under strypningen/hängningen motsägs av de tecken som flera har berört, tecken på att hon försökte lösgöra sig från snöret runt hennes hals. Men hur hänga en ung och handlingskraftig kvinna som inte har händerna bundna? Varför grep hon t.ex. inte tag om röret som hon ska ha hängts i?
Det handlar om mjukdelsskador med blödning i vävnad och muskulatur. Det kan givetvis finnas blod i munnen av olika anledningar - du har dock skrivit om att stoppa blödningar med tejp likt nåt jävla plåster. ÅK har påtalat att det inte finns några större skador även om vi inte kan ta del av hela obduktionsprotokollet. Det finns blod från henne och det kan härrör från en kamp. Hon kan ha blött näsblod, hon kan ha fått fläskläpp. Ett tillstånd vid strypning är kramp som kan ge skador i form av tungbett. På tejpen ses rakt inte mängder med blod. Det bruna som ses kan likaväl härleda till föruttnelse via det stadie hon befann sig i.
Jag har klargjort hur jag ser på saken gång efter annan - senast nu citerat till Xenia i sin helhet. Där redogör jag för tänkbart förlopp:
1. Han har lagt snara runt halsen så att hon blir medvetslös och "hanterbar". Likt strypsex som jämförelse.
2. Jag talar inte om en sedvanlig synkope dvs svimning.
3. Han har under tiden arrangerat snara runt halsen samt rör. Rättsläkaren talar inte om skador på handleder och frånvaro av märken indikerar ingen kamp vid upphängning. Dock ses blodspår på hennes handleder och det ses även blodspår under hennes naglar. Hon verkar i nåt stadie ha försökt få loss snaran i mitt tycke.
4. Han ser till att hon vaknar - vilket är en del av njutningen för det sadistiska äcklet. Han tejpar hennes näsa, mun och drar över 2 meter tejp runt huvudet.
Han arrangerar högst troligt vad jag kallat "tiptoe" - dvs att hon nuddar med tåspetsarna dvs han behöver inte göra en större manöver.
6. ... hon blir snabbt medvetslös igen, via tejp som hinder för luftvägar likaväl som snaran runt halsen - och jag hoppas evinnerligt - och tror - att rättsläkaren har rätt angående snarans bredd:
Att hon snabbt blir medvetslös inom max 20 sekunder så att hon slapp lida mer än hon gjorde i hela jävla skräckmomentet som några idioter försöker försköna här i otal varianter att det handlar om annat än mord med sexuellt motiv.