2015-11-20, 17:53
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Hur fick han ideen att hänga henne då¿
Åklagarens scenario är inte sant. Hon ströps med snöret och hängdes kanske när gm drog bort henne till en mer skyddad plats genom att lyfta henne i snöret?
2015-11-20, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Min fantasi? Att han har tejpade unga flickor på sin Facebook?

Åklagaren menar att tejpen applicerades efter att snaran var på plats. Jag tror hon snarades och tejpades i slaktrummet vid diskbänken, framåtlutad. Jackan hade då dragits ner över armarna och hjälmen var av.

Där finns hårstrån från Lisa, samt DNA från både Lisa och NB på blå snören på diskbänken. Sedan hängdes hon upp i röret.
FUP sid 559.

hasselmuz

Din beskrivning kan stämma.
Själv misstänker jag följande:
Hon övermannades direkt inne på logen, med snara som gjorde att hon ganska snart blev medvetslös. Ev; avled ganska snabbt.
Sedan har han släpat/burit in henne i slaktrummet där han hängt upp henne, och därefter tejpat henne.
Därefter dragit upp/ner kläder, och onanerat.
Sedan fick han panik, och gjorde allt för att bli av med henne.
Och se till att skaffa sig någon form av alibi för aktuell tid.
Han har troligen varit något berusad, och det förklarar hans slarviga handlande därefter.
Men...det är inte någon ursäkt.........................
2015-11-20, 18:06
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Om han hade tejpat för hennes andningsvägar så skulle hon ha dött av det.

Men det var ju inte så. Hon hade inte händerna bundna och skulle ha tagit bort tejpen. Hon var död när gm virade tejpen.

Upprepar:

Hon fördes in i slaktrummet, snarades och tejpades över diskbänken, framåtlutad. Tejpades först bara över munnen för att inte skrika och för att uppnå sin "bild" . ( OBS! Två tejprullen har använts ). Jackan var nerdragen över armarna och hjälmen var av. Hon kunde då inte freda sig. Jackan tas av och Lisa försöker slita i snöret men snart är det försent.

Det finns hårstrån från Lisa, samt DNA från NB och Lisa på snören på diskbänken.

Sedan hängdes hon upp och tejpades mer i ett senare skede.
2015-11-20, 18:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
hasselmuz

Din beskrivning kan stämma.
Själv misstänker jag följande:
Hon övermannades direkt inne på logen, med snara som gjorde att hon ganska snart blev medvetslös. Ev; avled ganska snabbt.
Sedan har han släpat/burit in henne i slaktrummet där han hängt upp henne, och därefter tejpat henne.
Därefter dragit upp/ner kläder, och onanerat.
Sedan fick han panik, och gjorde allt för att bli av med henne.
Och se till att skaffa sig någon form av alibi för aktuell tid.
Han har troligen varit något berusad, och det förklarar hans slarviga handlande därefter.
Men...det är inte någon ursäkt.........................
Inget fel på föreställningsförmågan när det gäller det sexualsadistiska, men jag förstår inte hur ni kan föreställa er att en ung kvinna vid en startklar moped med musik i öronpropparna ska kunna lockas in i ladan? Det är inte bara det att hon ska gå över parkeringen vid cafét och vägen, det är ungefär halva vägen, sedan ska hon gå över en parkering till och fram till ladans port.

Vad ska sedan locka en ensam kvinna in i den skitiga ladan? Om hennes idol dykt upp i en sportbil, så okay, men en medelålders gästarbetare med en byggarbetsplatslada...? Knappast!

Aktivera föreställningsförmågan vad beträffar den delen av scenariot först och leverera en trovärdig hypotes annan än: Can you help me with my kitten here inside? Ni som har så mycket fantasi när det gäller andra detaljer?
2015-11-20, 18:14
Bannlyst
Citat:
Det är ju skämt bilder inget sadistiskt porr! Igen, krävs mycket för att hänga upp en tjej! Inget en första gångs brottsling begår!

Är väl inte p.g.a bilderna han är dömd för mord?! Bilderna finns med i FUP, fb-sidan är nedlagd.

Det är förvånansvärt ofta personer som inte har någon tidigare känd brottslighet som gör sig skyldiga till sexuellt motiverade brott.

I domen finns att läsa, under - "Gärningsmannaprofil samt eventuellt motiv till gärningen?" :

Citat:
Nicklas Långström har omvittnat i huvudsak följande: Han har bland annat arbetat
inom kriminalvården och studerat varför personer hamnar i grov våldsproblematik.
Han har studerat fallserier från utlandet där man identifierat sexuella motiv i dödligt
våld där det inte finns tecken på samlag eller samlagsliknande handlingar. Själva
kontrollen över brottsoffret och att utsätta det för dominans kan innebära en stark
sexuell upphetsning. Det kan räcka att gärningsmannen tittar på blottade bröst eller
könsorgan. De som gör sig skyldiga till ett sexuellt motiverat brott är förvånansvärt
ofta personer som inte har någon tidigare känd brottslighet. Ca 30-40 procent av
personerna är ostraffade
. Det är ovanligt att dödligt våld mot kvinnor har ett sexuellt
motiv men det förekommer i 1-4 procent av fallen. Det kan handla om något fall per
år i Sverige. I fallstudier finns beskrivet att tejpande av ett offer kan vara ett sätt att
uppleva en sexuell fantasi. Ett övervåld kan vara ett gestaltande av en sexuell
fantasi. Det är svårt att säga om en person laddat en längre tid inför en gärning eller
om den sker i stundens ingivelse. Offret kan vara slumpmässigt utvalt men kan
också vara utvalt och förföljt en längre tid. Förövarna är män som ofta har en social
anpassning med arbete, partner och barn. Det handlar inte om utslagna personer.
Oftast har de inte någon högre utbildning utan arbetar som hantverkare eller
chaufförer. Det mesta tyder på att det är personer som är tillbakadragna. Ofta kan de
lida av en sexuell upptagenhet med ett tvångsmässigt onanerande eller konsumtion
av porr.
2015-11-20, 18:14
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Upprepar:

Hon fördes in i slaktrummet, snarades och tejpades över diskbänken, framåtlutad. Tejpades först bara över munnen för att inte skrika och för att uppnå sin "bild" . ( OBS! Två tejprullen har använts ). Jackan var nerdragen över armarna och hjälmen var av. Hon kunde då inte freda sig. Jackan tas av och Lisa försöker slita i snöret men snart är det försent.

Det finns hårstrån från Lisa, samt DNA från NB och Lisa på snören på diskbänken.

Sedan hängdes hon upp och tejpades mer i ett senare skede.
Varför använde hon inte i något skede sina händer? Förrän hon ströps, då hon uppenbarligen försökte göra sig fri.
Senast redigerad av iesho 2015-11-20 kl. 18:17.
2015-11-20, 18:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jag skrev ursprungligen om en facebook-sida där han var med och där gillas b.la bilder med tejpade skolflickor. Det du skriver om är bilder från cache-minnet i hans dator, som visar på vilka sajter han brukar besöka, det har inte jag tagit upp.

Mitt fetande.

Här är en länk till en av dom website, en facebook sida som NB gillade och som det påstås att det finns en massa sexuel/sadistiska bilder mm.

https://www.facebook.com/NoriuPramogu.lt

Och här kan man se att det är just den facebook sida dom foton skulle finnas på:

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/08/05/misstankt-mordares-intresse-for-tejpade-smaflickor/

Men det finns ju inte ens några sådanna foton på den facebook !!!

Så vem är det som lägger ut falska påstående ?

Och angående den andra website/facebook sidan "Bük tarp savų" som NB skulle ha gillat med tejpade/bundna tjejer så har ju inte ens polisen sett dom bilderna dom har bara fått info tillskickade från denna obscura och äckliga website "urbotainskrankthet.spotlife.se" med påstående om att sådanna foton fanns på den facebook sidan.
Mystiskt nog går det inte att hitta den facebooksidan! Och det går förståss då heller inte att kontrollera om det är sant att det fanns en massa sådanna bilden på den facebooksidan.

Jag minns att jag sett en sida med skolflickan som var tejpad och hade bundna händer, men jag såg den aldrig gjenom NBs facebook utan bara via någon länk här på tråden.
Men som sagt den facebooksidan skolflickan fanns på var den jag tidigare omtalat där stort sett alla bilder var humor evt humor/oskyldigsex och det faller ju helt i tråd med den andra facebooksida. NoriuPramogu, som NB gillat som jag tillfogat länk till överst i denna post.
2015-11-20, 18:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Men nycklar blåser liksom inte någonstans och Lisa's nycklar hittades ca 600 m öst om Gustav Jönssons Gum torp.

FUP sidan 765

Lisa's nycklar : G206

Har jag påstått att nycklar blåser bort? Det är du som insinuerar en annan person som misstänkt nu och du bör således byta tråd.
2015-11-20, 18:25
Bannlyst
Citat:
Åklagarens scenario är inte sant. Hon ströps med snöret och hängdes kanske när gm drog bort henne till en mer skyddad plats genom att lyfta henne i snöret?
Ja men det saknas historik om sadistiskt porr eller stryp sex eller hägning. Han är ostraffad och hans första brott är att hänga henne? Och han hinner med mycket även fast han är nybörjare?
2015-11-20, 18:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ja men det saknas historik om sadistiskt porr eller stryp sex eller hägning. Han är ostraffad och hans första brott är att hänga henne? Och han hinner med mycket även fast han är nybörjare?

Vad vet du om hans tidigare bravader i Litauen och England? Ostraffad betyder inte per automatik from som ett lamm.
2015-11-20, 18:38
Bannlyst
Citat:
Inget fel på föreställningsförmågan när det gäller det sexualsadistiska, men jag förstår inte hur ni kan föreställa er att en ung kvinna vid en startklar moped med musik i öronpropparna ska kunna lockas in i ladan? Det är inte bara det att hon ska gå över parkeringen vid cafét och vägen, det är ungefär halva vägen, sedan ska hon gå över en parkering till och fram till ladans port.

Vad ska sedan locka en ensam kvinna in i den skitiga ladan? Om hennes idol dykt upp i en sportbil, så okay, men en medelålders gästarbetare med en byggarbetsplatslada...? Knappast!

Aktivera föreställningsförmågan vad beträffar den delen av scenariot först och leverera en trovärdig hypotes annan än: Can you help me with my kitten here inside? Ni som har så mycket fantasi när det gäller andra detaljer?

iesho

Ja....har Du någon bättre förklaring.
Varken Du eller jag eller några andra vet hur allt har gått till.
Detta idiotiska och vansinniga mord är svårt att förklara, då GM troligen är en svårt störd person.
Det vet Vi inte heller, så länge domstol inte begär en stor psykisk undersökning för att kunna fastsälla aktuell dom.
Jag har inte påstått....att det har gått till på ett sätt.
Däremot har jag framfört vad jag misstänker, utifrån FUP och vittnesmål.
2015-11-20, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Här är en länk till en av dom website, en facebook sida som NB gillade och som det påstås att det finns en massa sexuel/sadistiska bilder mm.

https://www.facebook.com/NoriuPramogu.lt

Och här kan man se att det är just den facebook sida dom foton skulle finnas på:

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/08/05/misstankt-mordares-intresse-for-tejpade-smaflickor/

Men det finns ju inte ens några sådanna foton på den facebook !!!

Så vem är det som lägger ut falska påstående ?

Och angående den andra website/facebook sidan "Bük tarp savų" som NB skulle ha gillat med tejpade/bundna tjejer så har ju inte ens polisen sett dom bilderna dom har bara fått info tillskickade från denna obscura och äckliga website "urbotainskrankthet.spotlife.se" med påstående om att sådanna foton fanns på den facebook sidan.
Mystiskt nog går det inte att hitta den facebooksidan! Och det går förståss då heller inte att kontrollera om det är sant att det fanns en massa sådanna bilden på den facebooksidan.

Jag minns att jag sett en sida med skolflickan som var tejpad och hade bundna händer, men jag såg den aldrig gjenom NBs facebook utan bara via någon länk här på tråden.
Men som sagt den facebooksidan skolflickan fanns på var den jag tidigare omtalat där stort sett alla bilder var humor evt humor/oskyldigsex och det faller ju helt i tråd med den andra facebooksida. NoriuPramogu, som NB gillat som jag tillfogat länk till överst i denna post.

Alltså, vad är det du försöker bevisa? Vad är ditt problem?
Att Nerijus minsann bara kollat "lite grann" - kanske - på sidor som bara har ett "fåtal" bilder av tejpade flickor?

Originalsidan är ju nedlagd efter att den figurerat i utredningen. Det är osmakligt och skamligt det du håller på med.
Jag bryr mig faktiskt inte speciellt mycket om NB kollat på 10 eller 1000 bilder av tejpade flickor eller om han kollat på 5000 gulliga djurbilder, det är inte det som tråden handlar om.

Vill du starta en fanclub för Nerijus - gör det!

Tråden handlar om mordet på Lisa och Nerijus är dömd till livstid och han har MYCKET TUNG bevisning och vittnesmål mot sig och då tycker inte jag att han känns trevligare även om han gillar gulliga djurbilder, hajar du?

Han är en sexualsadistiskt mördare, ett äckel, ett odjur, ett monster och jag hoppas att han får sitt riktiga straff i fängelset - fysiskt - av de andra internerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in