2015-11-19, 01:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Advokaten måste väl ändå ha förberett honom på detta straff med den rådande starka bevisningen. Hon kan väl inte ha gett honom förhoppningar om ett frikännande? Eller?

IR har kanske förklarat för NB att tingsrättens bedömning går att överklaga, att det går ett tåg nummer två.

Jag tror att NB är skyldig, understryker det.
2015-11-19, 01:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur tror du det framstår i rätten när NB säger "jag tror inte det, jag vill inte tro det".

Pladask.

Jag tror mig veta hur det framstod för domarna, domen pekar i en viss riktning.

NB vill självklart inte tro att hans bror är en mördare, så kan han säga om han vet att AB är en mördare men inte vill ange sin bror. Hur som helst så lämnar uttalandet öppet för att AB kan vara en mördare i NB:s ögon, men utan att han anklagar honom för att vara skyldig.

Ett hypotetiskt resonemang utifrån hur NB kan tänkas resonera.
2015-11-19, 01:28
Medlem
Kellywomans avatar
så en person som under lång tid, flera år, ägnat sig åt att sexuellt stimulera sitt sinne med att bland annat onanera genom att kolla in helt vanliga flickor på håll. Han liksom får utlopp för sina fantasier genom att onanera och fantisera och kolla.
Hur funkar en sådan person som plötsligt blir inlåst? Borde han inte bli extremt förhandlingsbenägen? Eller är han kanske glad att det äntligen bara finns en cell där han kan sitta och runka så ofta han vill till sina minnen?
2015-11-19, 01:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
en annan fundering. vem betalar skadeståndet till lisas familj?

nb har väl inte såna stålar? eller tömmer man hans konto först? indirekt kanske aj får betala eftersom han väl var skyldig lön till litauerna?

och kommer ab och ib få pengar för tiden i häktet?

Om han inte har några pengar på ett konto i sitt namn, blir det givetvis vi skattebetalare i Sverige som
betalar dem, åtminstone oftast, via brottsoffermyndigheten.
2015-11-19, 01:33
Bannlyst
Undrar hur "snacket går" på riktigt hemma hos dysfunktionella familjen i Litauen?
AB (o Irina?) lär väl ha berättat för mamman om allt de fått veta vid förhören, alla DNA-bevis och annat mot NB.
Och, att NB försökt försökt få dem att ge honom alibi för tiden för mordet.

Förnekar mamman ändå - på riktigt - det som hänt? Eller låtsas hon bara, håller masken utåt?
De kanske är vana att leva i förnekelse och aldrig prata om det som är hemskt.

Får AB något stöd i att han berättade sanningen i förhören, om att NB försökte få dem att ge alibi och att han sa
"då har jag ingen bror" när han började inse att NB kunde vara skyldig.
Får han stöd av mamman för det eller är det tvärtom?

Och, hur reagerar familjen över att misstankar riktades mot AB vid rättegången?
Det, om något, borde fått mamman att reagera.

På något sätt känns det som att AB nu tagit avstånd från familjen, att han inte orkar med deras förnekelse och brist på ansvarskänslor och kanske brist på känslor över huvud taget. Jag tror att han mår ruskigt dåligt över det som hänt och bara har dragit i väg, bort från dem.
Tror att han är den som mår allra sämst av det som hänt, att han är den som mår dåligt av ångest.
Tror inte att NB lider så mycket än, har inga samvetskval - "bara" de vanliga tvångstankarna och såklart - en viss panik över att ha blivit frihetsberövad - inte över vad han gjort, bara över att han blev påkommen och gripen.
2015-11-19, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Om han inte har några pengar på ett konto i sitt namn, blir det givetvis vi skattebetalare i Sverige som
betalar dem, åtminstone oftast, via brottsoffermyndigheten.

Om du har dömts att betala skadestånd

Om du har dömts för ett brott så kan det också medföra ekonomiska konsekvenser.
Skadestånd, böter, avgift till Brottsofferfonden eller rättegångskostnader kan
ge dig betalningsanmärkningar om du inte betalar.
Ditt konto spärras.
Den som skall erhålla skadestånd kan få ut summan via myndighet.
2015-11-19, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
Det finns en bild, där det är 6 st. bilder på NB i olika åldrar.
Enligt min åsikt kan man klart se hur han har ändrats med åren till det mycket negativa.
Själv misstänker jag alkohol problem med dåligt ölsinne.
Jag har hela tiden misstänkt att GM måste ha varit berusad, mer eller mindre.
Har man då dåligt ölsinne kan allt spåra ur totalt.
Särskilt om man har psykiska störningar som förstärker det dåliga ölsinnet.
Och de idiotiska handlingarna.

Ja, han ser ju inte direkt gladlynt ut, inte en tendens till leende. Allvarsam, ser mörkt ut och det blev det ju.
2015-11-19, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, han ser ju inte direkt gladlynt ut, inte en tendens till leende. Allvarsam, ser mörkt ut och det blev det ju.

Ja....blackmolly123 .
Du har hel rätt.
En riktig surkkkkkkk.
Man ser klart och tydligt i ansiktet på denna person.
Klara problem med psyket och spriten.
2015-11-19, 01:44
Bannlyst
Nerijus Bilevicius ALLT Rättegång Skaraborgs tingsrätt bilaga 86 87 88 + Personundersökning + Dom
https://minfil.org/gez5kdb9bf/Nerijus_Bilevicius_FUP-DOM.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
så en person som under lång tid, flera år, ägnat sig åt att sexuellt stimulera sitt sinne med att bland annat onanera genom att kolla in helt vanliga flickor på håll. Han liksom får utlopp för sina fantasier genom att onanera och fantisera och kolla.
Hur funkar en sådan person som plötsligt blir inlåst? Borde han inte bli extremt förhandlingsbenägen? Eller är han kanske glad att det äntligen bara finns en cell där han kan sitta och runka så ofta han vill till sina minnen?

Förhandlingsbenägen?
-Ja till allt han kan tjäna på
Men ingen tjänar på att han tillåts att utbilda sig i exakt vilken lögn han sannolikast kan gå iland med som förklarar spåren. Psykoterapi med psykopater gör dem till skickligare Psykopater, bättre på att dölja sina avsikter och avvikelser, vilket naturligtvis kan ses som en "terapeutisk framgång" men inte är det.

Anledningen till att han gör något sådant ligger i att han inte kan behålla skönheten i det. Snarare måste öka på utlevande av sina fantasier för att hålla "balansen". Jag gissar att han är en vandrande katastrof. inte bara för katten. Det urbota beteendet för övrigt visar att det normala inte räcker och när det börjat gå utför .... Han tycker inte synd om någon annan än sig själv. Och katten då förstås när den kom på tal.
2015-11-19, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Nerijus Bilevicius ALLT Rättegång Skaraborgs tingsrätt bilaga 86 87 88 + Personundersökning + Dom
https://minfil.org/gez5kdb9bf/Nerijus_Bilevicius_FUP-DOM.pdf

Förhandlingsbenägen?
-Ja till allt han kan tjäna på
Men ingen tjänar på att han tillåts att utbilda sig i exakt vilken lögn han sannolikast kan gå iland med som förklarar spåren. Psykoterapi med psykopater gör dem till skickligare Psykopater, bättre på att dölja sina avsikter och avvikelser, vilket naturligtvis kan ses som en "terapeutisk framgång" men inte är det.

Anledningen till att han gör något sådant ligger i att han inte kan behålla skönheten i det. Snarare måste öka på utlevande av sina fantasier för att hålla "balansen". Jag gissar att han är en vandrande katastrof. inte bara för katten. Det urbota beteendet för övrigt visar att det normala inte räcker och när det börjat gå utför .... Han tycker inte synd om någon annan än sig själv. Och katten då förstås när den kom på tal.

Bra beskrivning GoogleSEO
Han tycker bara synd om sig själv.
Han förstår inte vad han har gjort.
Han förtänger allt.
Han vägrar att inse vad han har gjort.
Han nekar till allt.
Han lider med vad mamma ska säga.
Han saknar sin bror som tagit avstånd.
Han hoppas att ingen ska tro att han är så ond.
Han kommer att RUTTNA i fängelset........JA.
2015-11-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
Om du har dömts att betala skadestånd

Om du har dömts för ett brott så kan det också medföra ekonomiska konsekvenser.
Skadestånd, böter, avgift till Brottsofferfonden eller rättegångskostnader kan
ge dig betalningsanmärkningar om du inte betalar.
Ditt konto spärras.
Den som skall erhålla skadestånd kan få ut summan via myndighet.

När någon döms till skadestånd är det oftast ett spel för galleriet, tyvärr.
Ärendet överlämnas till kronofogden som ska verkställa detta. Finns det inga utmätningsbara tillgångar, vilket det oftast inte gör, hänger fodran i luften.

I vissa fall går det att få ut pengar via hemförsäkring eller brottsofferfonden.
2015-11-19, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men det har det hade kanske bara till uppgift att skapa sprickor / osäkerhetsmoment mellan makar och skrämma henne till tystnad.

Den tanken har dykt upp hos mig också.

Finns mycket som inte tycks stämma i denna utredning.

Som varför kroppen överhuvudtaget flyttas när ett uppenbart sexbrott inte ens försöker döljas...

Hade ju varit hur lätt som helst för gärningsmannen att efteråt köra över offret med sin bil och fått det att likna en smitningsolycka istället. Inget sexuellt har ju skett... Brottsplatsen hade flyttats. Brottet hade fått en helt annan rubricering... Prioritet.

Känns onekligen som om någon verkligen vinn lagt sig om att komplicera utredningen.

Lämnar dock detta forum och går över till det andra som frågasätter istället för att svälja med hull och hår.

Har inget att hämta här.

Vi borde lista alla glapp i utredningen. Kronologiskt.

Vet du förresten varför delar av obduktionsprotokollet är sekretesbelagts? Var hon gravid? Var det därför kroppen försvann några dagar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in