2015-11-18, 04:46
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Hoppas han bytter så han får en annan chans för denna gåta är ej löst!

Han borde förklara varför hans DNA som påträffades på insidan av hennes byxor överhuvudtaget fanns där.

Han behöver även komma med en bättre förklaring varför han ville mota bort MP från att leta där offret fanns.

Sedan borde han förklara varför han lämnade offret med neddragna byxor och trosor ned till smalbenen. Att skända offret ytterligare en gång är fruktansvärt vidrigt.

Om du har läst FUP så hade du nog fått en del svar på dina funderingar.
2015-11-18, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Och de som inte tror det måste tro att den svenska poliskåren är helt korrumperad, vad är troligast, att man inte letade på exakt rätt ställe eller att svenska poliskåren hade gett sig fan på att de ska sätta dit NB?

Tror man det senare så har man uppenbarligen inte haft så bra kontakt med polisväsendet sen tidigare och anser sig oskyldig för diverse brott som man har blivit dömd för.
Att kroppen hittades först den 12 juni av polisen är besynnerligt.
Jag tror inte svenska polisen är korrumperad, utan de sökte i lokalen på Martorp i tidigt stadium kanske första dagen den 8 juni och där fanns ingenting och därmed blev lokalen ren.
Polisen kunde väl inte tro att kroppen kommer vid senare tillfälle till lokalen, men det verkar att så skedde, det skulle stämma in med lantarbetarens vittnesmål och då kom kroppen till lokalen efter hans besök som var den 9 juni.
2015-11-18, 05:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Att kroppen hittades först den 12 juni av polisen är besynnerligt.
Jag tror inte svenska polisen är korrumperad, utan de sökte i lokalen på Martorp i tidigt stadium kanske första dagen den 8 juni och där fanns ingenting och därmed blev lokalen ren.
Polisen kunde väl inte tro att kroppen kommer vid senare tillfälle till lokalen, men det verkar att så skedde, det skulle stämma in med lantarbetarens vittnesmål och då kom kroppen till lokalen efter hans besök som var den 9 juni.
Sluta skriv en massa skit och lögner som inte finns i FUP!
De har inte sökt i Boden vid den tiden du anger.
De har följt grusvägen enligt MSO arbetsmetod och parallellt kollat en massa annat i andra väderstreck - ett enormt område att göra eftersök i. Med tiden rörde de sig mot Martorp (sökningsarean utökas) varav MPS granskade kringliggande ytterområde på onsdag. På tisdag vid lunch tittade C in i boden, reagerade på gräs mellan dörren och antog att den genomsöks - det var snarare spår efter NB.
2015-11-18, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sluta skriv en massa skit och lögner som inte finns i FUP!
De har inte sökt i Boden vid den tiden du anger.
De har följt grusvägen enligt MSO arbetsmetod och parallellt kollat en massa annat i andra väderstreck - ett enormt område att göra eftersök i. Med tiden rörde de sig mot Martorp (sökningsarean utökas) varav MPS granskade kringliggande ytterområde på onsdag. På tisdag vid lunch tittade C in i boden, reagerade på gräs mellan dörren och antog att den genomsöks - det var snarare spår efter NB.
Gräset mellan dörren kunde vara att någon sökt i boden eller haft något ärende dit tidigare, innan söket, den var olåst också, om den boden skulle ha blivit missat när det fanns 80 poliser och 20 sökhundar kan det ses som en större skandal, därför det fanns också starka indicier på tidigt stadium att kroppen fanns i Martorp området.
Lisas hjälm och jacka fanns på rishögen i närheten av boden som var väl synlig.
Jag tror inte boden och rishögen blivit missat, utan sakerna kom dit efter söket.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-18 kl. 05:36.
2015-11-18, 06:20
Avslutad
Citat:
Hoppas han bytter så han får en annan chans för denna gåta är ej löst!

Gåta? Va fan svamlar du om. Utlänningen är dömd efter dna-bevis som han inte själv kan förklara. Livstid och utvisning. Det är över.
2015-11-18, 07:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
I det här fallet handlade det till största delen om vad konsulterna från Rättskonsulterna (http://www.rattskonsulterna.se) och då närmast Jan Olsson debiterade för sin medverkan. IR sökte ersättning för detta och fick det inte. Vad skulle JK ha för synpunkt på detta?

Det var väl främst ditt uttal: "fått vad hon begärde" jag hakade på där. Att anlitade konsulter inte avlönas enligt hennes mall ser jag som självklart.

Vad som däremot är långt ifrån självklart är om media-tid och eventuella "besvär" kring detta bör avlönas. Inte utan att man blir nyfiken på hur hon specificerat konstnadsräkningen. 14st förhör med misstänkt och genomgång av totalt 7000sid fu-material och 5 dagars rättegång är redan givet, men det luktar mycket krydda om den kostnadsräkningen.
2015-11-18, 07:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
DN: Stefan Lisinski: Mycket kan fortfarande hända i Lisa Holm-fallet
Citat:
En förutsättning i åtalet är att Nerijus Bilevicius har varit ensam om att mörda Lisa Holm. Här finns flera frågetecken som inte helt reds ut av tingsrätten. Exempelvis har dna från den åtalades hustru hittats på Lisa Holms underkläder.
[...]
Men om Nerijus Bilevicius överklagar ändrar sin historia kan det möjligtvis öppna för tvivel om hur stor hans skuld är.
2015-11-18, 08:07
Medlem
katws avatar
Silbersky: "Inte överraskande"

Citat:
Mordet på Lisa Holm har berört och engagerat hela Sverige. Advokaten Leif Silbersky, som varit försvar i massor med uppmärksammade rättsfall är givetvis en av dem. Han är inte förvånad över att Nerijus döms till livstids fängelse.

– Det här var inte överraskande på något sätt, det var den enda rimliga lösningen efter bevisningen i tingsrätten, säger Silbersky till tidningen.

Silbersky är övertygad om att målet kommer att hamna i Hovrätten, och även där är han klar med vad han tror.

– Jag skulle bli väldigt förvånad om man nekar till mord och inte går vidare, det är ju samma sak som att man erkänner.

– Bevisningen tror jag absolut håller i hovrätten, om inget nytt tillkommer. Han har inte lämnat några rimliga förklaringar.
Finns det några rimliga förklaringar som han hade kunnat ge?

– Det kan säkert finnas rimliga förklaringar. Att han träffat flickan innan eller att han har besökt något ställe. Men han har inte lämnat några.
Vad tycker du om försvaret, Inger Rönnbäcks, sätt att försvara sin klient i det här fallet?

– Jag lägger mig inte i andras försvar, jag gör det på mitt sätt och de på deras. Jag recenserar inte kollegor.

http://www.skovdenyheter.se/article/silbersky-inte-overraskande/
Senast redigerad av katw 2015-11-18 kl. 08:09.
2015-11-18, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så här enkelt kan man besvara ditt inlägg:
1. Han har inget alibi oavsett om han satte på datorn, loggade in via IRINAS konto kl 19.35.
2. Allt det du skriver om DNA typ blod saknar relevans: till och med Rönnbäck ligger lågt med planteringsteorier då det är orimligt. Det finns ingen kritiklös tilltro - det handlar om sort, mängd och placering.
Va båda har ju sakt 19:35?
2015-11-18, 08:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Silbersky: "Inte överraskande"
http://www.skovdenyheter.se/article/silbersky-inte-overraskande/
Den springande punkten versus befintlig bevisning=ingen förklaring:
Citat:
– Bevisningen tror jag absolut håller i hovrätten, om inget nytt tillkommer. Han har inte lämnat några rimliga förklaringar.

GW är inne på det samma:
Citat:
Citat:
– Och slutligen, den tunga biten, den som handlar om olika typer av teknisk bevisning där han inte kan prestera tillstymmelsen till förklaring hur den kan ha hamnat där den har hamnat, säger GW i programmet.
Citat:
– Jag kan inte utesluta att han då försöker presentera en annan historia i Hovrätten som bättre förklarar hur de här DNA-spåren kan ha uppkommit. Exempelvis hävda olika varianter av tidigare kontakter med offret. Vilket han nu helt förnekar, han säger sig inte ens veta vem hon är, säger han och fortsätter:
Men i det läget, i Hovrätten, så är ju hans trovärdighet fullkomligt underminerad.
http://www.expressen.se/gt/gw-om-domen-mot-lisa-holm-mordaren/
2015-11-18, 08:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Va båda har ju sakt 19:35?
Han har redan mördad henne - så oavsett om han kastat sig in i en dialog med morsan är fullständigt ointressant. Det är sen suspekt att det är IB:s och inte hans egna skypekonto. Luktar bullshit, tror snarare han gått in i samtalet som IB kopplat upp.

Men på det hela taget= inget alibi.
2015-11-18, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Gåta? Va fan svamlar du om. Utlänningen är dömd efter dna-bevis som han inte själv kan förklara. Livstid och utvisning. Det är över.
Med tanke på svarade i ämnet så är ju fallet olöst!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in