Farsan o hans sambo bor i Norge, o de hade varit i Tyskland o handlat, o ja, det var nog mer än vad man fick lasta i deras Volvo kombi... Men de åkte inte fast iaf.
Men en gång så skulle jag skicka farsan en stock snus (när de nyss flyttat till Norge), men det tog dom i tullen. Antingen fick han lösa ut det för ~700 spänn, eller så skickade dem tillbaka det till Sverige. Han gav dem min adress o jag fick tillbaka snusen.
Jag har väl kört upp till farsan 15-20 gånger o aldrig blivit stoppad, o nästan alltid haft med mig mer än vad man får ha. Men ibland har de stått o vinkat in bilar på måfå. Fast farsan berättade en gång att de var köer ända från Uddevalla typ, då kollade de varenda bil.
Dessutom måste jag egentligen ha ett nytt intyg varje gång för min medicin, eftersom den är narkotikaklassad. Men det är så löjligt så jag skiter i det. Det står ju för f-n mitt namn på etiketten, o skulle de ta den så får jag ändå ny i Norge.
Men det blev iaf. inga böter eller påföljder när jag skickade snuset!
Minns när jag var på bilsemester med familjen för ett antal år sedan. Då åkte vi från norge till Sverige, ungefär vid..ja...uppåt i landet, vi kom in i samma breddgrad som hälsingland ungefär. Vi åkte på någon småväg och mötte ingen tull överhuvudtaget, vi åkte alltså bara rakt igenom.
På vägen dit åkte vi in i norge vid kiruna ungefär, då åkte vi igenom en tull men vi stannades inte.
okej vilken väg tar du tar du den stora bron vilken medicin har du ?
skicka tillbaka snuset hmm okej undra hur det blir med mer en en stock säg
20 st om de gäller samma sak då?
när jag åkt buss över gränsen har det varit en jävla koll. dels vid gränsen och sen vid terminalen i oslo. antar att jag ser misstänkt ut. blev kanske inte bättre när jag inte fattar va dom säger. dom missade iafallafall det lilla olagliga jag hade.