2015-11-16, 21:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ingen vet väl vad som egentligen hände, utom GM. Någon exakt dödsorsak har inte presenterats och allt har uppenbarligen gått väldigt fort. Troligen var Lisa medvetslös när hon hängdes dessutom. Då finns det kanske inget särskilt förråande avseende lidande och dödsångest hos BO vilket ska till - antar jag - för en livstidsdom. Det borde bli mord av normalgraden vilket verkar ge 16 år. Om inte nu, så i hovrätt. Är NB skyldig på något sätt, kan han väl alltid börja prata. Hur som helst är jag väldigt intresserad av en eventuell RPU, men såna blir väl knappast offentliga?
Det finns tillräckligt med försvårande omständigheter, värnlösheten är ett, åldern ett annat. Griftefridsbrottet kan läggas till.

Resultatet av RPU, allvarlig psykisk störning eller inte, blir offentligt.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-11-16 kl. 21:10.
2015-11-16, 21:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ingen vet väl vad som egentligen hände, utom GM. Någon exakt dödsorsak har inte presenterats och allt har uppenbarligen gått väldigt fort. Troligen var Lisa medvetslös när hon hängdes dessutom. Då finns det kanske inget särskilt förråande avseende lidande och dödsångest hos BO vilket ska till - antar jag - för en livstidsdom. Det borde bli mord av normalgraden vilket verkar ge 16 år. Om inte nu, så i hovrätt. Är NB skyldig på något sätt, kan han väl alltid börja prata. Hur som helst är jag väldigt intresserad av en eventuell RPU, men såna blir väl knappast offentliga?

Dödstidpunkt/datum har inte heller kunnat fastställas.
och ändå så krystar/manipulerar åklagaren fram att Lisa dog den 7 Juni

Och trasmattorna i boden som plötsligt försvann, dom fanns där tisdag den 9 Juni och den 12 Juni då Lisa's kropp hittades då var dom borta !
Och samma vittne som tittade inn i boden den 9 Juni såg inte klädhögen (som Lisas kropp låg under)
så också det tyder ju på att Lisa's krop inte fanns i boden den 9 Juni.
2015-11-16, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw
I väntan på domen och för att lägga ner alla stridsyxor för en stund kan det vara läge att minnas Lisa också.

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xpt1/t50.2886-16/11647852_528803420603585_1070367153_n.mp4

Åh, vad sorgligt det känns att se denna glada, gulliga flicka, full av liv - och sen veta vad som hände.

Respekt, rättvisa och frid önskar jag henne
2015-11-16, 21:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
I väntan på domen och för att lägga ner alla stridsyxor för en stund kan det vara läge att minnas Lisa också.

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xpt1/t50.2886-16/11647852_528803420603585_1070367153_n.mp4
Lisa kommer aldrig att glömmas bort. Hon sitter för evigt etsad i mångas minnen. En ung tjej med hela livet framför sig som fick avsluta det på det mest bestialiska sätt.
Till våren åker jag till Blomberg och tänder ett ljus vid hennes träd.

I morgon när domen faller och det blir livstid så sätter jag in en slant på fonden till hennes minne på bankgironummer 5002-0197.
http://sla.se/skovde/2015/06/24/lisa-dromde-om-att-upptacka

Jag vill minnas den levnadsglada tjejen med humor så här.
https://v.cdn.vine.co/r/videos/8F19DD169B986594323686658048_1262f0f5c64.3.1_.6ApK PVG_8.Ga_7kJP4MeKvNnGCWK9XC3M0oLVlIt2hIHodSGxVSQZh NPw8GxiBb.mp4?versionId=hT.tVQQgKtlA8pRvQ5BXyVUndG NTrVe3
2015-11-16, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Åh, vad sorgligt det känns att se denna glada, gulliga flicka, full av liv - och sen veta vad som hände.

Respekt, rättvisa och frid önskar jag henne

Hon var en livfull flicka som hade hela livet framför sig.
Och så kommer en BaltJävel och berövar denna söta och trevliga tjej livet.
DET GÅR INTE ATT SMÄLTA.
Hoppas den Dåren får vad han förtjänar en vacker dag.
Frid över Lisa.
2015-11-16, 21:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Någon annan som hoppas på ett lågt straff så folk kanske blir förbannade och kräver högre straff?
bara för detta fall fått medialbevakning så ska vi inte låtsas om som att en mördare inte kan komma ut efter 3 år,givetvis bara i detta jävla land.
Nej, det hoppas jag inte på. Jag hoppas att han får livstid. Men jag är rädd för att han är ute om redan tjugo år. Jag vill att han ska sitta mycket, mycket längre. Först den dag han är så märkt av ålderdom att han inte kan skada nån flicka kan han få slippa ut. Om ens det.
2015-11-16, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Lisa kommer aldrig att glömmas bort. Hon sitter för evigt etsad i mångas minnen. En ung tjej med hela livet framför sig som fick avsluta det på det mest bestialiska sätt.

I morgon när domen faller och det blir livstid så sätter jag in en slant på fonden till hennes minne på bankgironummer 5002-0197.

https://v.cdn.vine.co/r/videos/8F19DD169B986594323686658048_1262f0f5c64.3.1_.6ApK PVG_8.Ga_7kJP4MeKvNnGCWK9XC3M0oLVlIt2hIHodSGxVSQZh NPw8GxiBb.mp4?versionId=hT.tVQQgKtlA8pRvQ5BXyVUndG NTrVe3

Jag kommer också besöka Blomberg till våren, för att hedra Lisa och sörja hennes bortgång.
Många personer önskar troligen att det fanns skottpengar på en sådan idiot som NB:
Hoppas fan tar honom framöver.
Sådant pack bör ej existera på denna planet.
2015-11-16, 21:45
Medlem
Livstid är gjutet. Vad beträffar Nerijus psykologiska skyddsmekanismer som troligen är igång för fulla muggar nu: "det var inte meningen att hon skulle dö", "min svåra uppväxt", ni kan hitta på själva efter behag. Vi får hoppas att han snart drabbas av insikt, står där helt naken utan några ursäkter att skyla sig med inför sig själv. Att detta verkligen händer snart. Hans sanna jag får kräla som en mask inför den idealbild han har av sig själv. Händer detta snart blir det många års krälande. Välförtjänt och faktiskt det värsta straffet. Hans enda chans att slippa det straffet är att erkänna också utåt.
2015-11-16, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Hon var en livfull flicka som hade hela livet framför sig.
Och så kommer en BaltJävel och berövar denna söta och trevliga tjej livet.
DET GÅR INTE ATT SMÄLTA.
Hoppas den Dåren får vad han förtjänar en vacker dag.
Frid över Lisa.

Och jag hoppas att baltjäveln får så jävla mycket stryk i fängelset så att regnbågens
alla färger kommer att vara representerade på hans kropp efter omgången.
Det han har gjort mot Lisa och hennes familj är helt vidrigt och kan inte på något
sätt kompenseras med att han får sitta på kåken och kosta oss skattebetalare massa
pengar helt i onödan. Skicka hem helvetet till Litauen på direkten så kan han sitta
där och ruttna bort i en skitig cell full av stora råttor som knaprar på honom.
I fall som detta finns ingen anledning att visa någon som helst medmänsklighet
i hur man behandlar aset i fråga. Han ska lida lika mycket som stackars Lisa fick göra.
2015-11-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nej, det hoppas jag inte på. Jag hoppas att han får livstid. Men jag är rädd för att han är ute om redan tjugo år. Jag vill att han ska sitta mycket, mycket längre. Först den dag han är så märkt av ålderdom att han inte kan skada nån flicka kan han få slippa ut. Om ens det.

Jag är glad för att Sverige är ett demokratiskt land.

Ser fram emot en dom på livstid. Han är totalt överbevisad om sin skuld.
2015-11-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Jag tror vi går mot hårdare tag i kriminalvården. Det har varit en tendens som pågått länge. Politiker vinner billiga poäng på att prata om hårdare straff, som ska dölja att deras ansvar för de faktorer som ökar brottsligheten.

Blir Litauern dömd till livstid tror jag det blir hårt om 20 år att få tidsbestämt straff.
2015-11-16, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Vad fint skrivet, är precis så det känns. Man vill bara gråta när man ser glada videos med henne. Grät gjorde jag också när jag läste FUP, när jag förstod att allt var så mycket hemskare än man trott och när man läste detaljern, om tejp, snören och om hennes kläder, att de var nerdragna, såg bilderna på dem med blodbesudlingar på. De hemska, skitiga, äckliga utrymmena i ladan som väl var den sista plats hon såg och till slut det hemska i boden. Önskar nästan jag inte ens sett någon bild alls.

Vill minnas henne strålande glad, som i de videos vi sett. Hoppas hennes familj klarar att minnas henne så. Fint du la upp bankgironr till fonden till hennes minne. Ja, nog vill man åka dit och tända ett ljus vid hennes träd, men vill att ladan ska vara borta, känns för hemskt annars.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in