2015-11-15, 17:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om han 14.30 körde till Martorp med hjullastaren för att "fösa" ihop rishögen hade han rimligen tänkt även nästa steg.

För att enligt plan senare elda upp en hjälm och en jacka??

Ni är förvirrade i hjärnkontoret.
2015-11-15, 17:16
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Synd att vissa av er inte är mer nyfikna och objektiva.

Synd att det inte går att läsa och ta in de förklaringar som ges. Vad är din teori annars om hårstået, låt höra.
2015-11-15, 17:17
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Synd att vissa av er inte är mer nyfikna och objektiva.

Tror du att "mördarens lycka" var i fas 7:e juni precis som i februari 86?
2015-11-15, 17:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är stupdum i vissa lägen i dina argument. Jag har nyss visat hur folk beskriver bilen som är bekanta med den - så det kan du du droppa.
Hennes konfrontation är BRA med tanke på att hon av 12 kort beskriver nr 10 som mest lik.
IRL är det sen enklare och hon pekar ut honom.

BRA gjort.
Ta det lugnt sötnos. Folk där i bygden har helt klart svårt med bilmodeller och färger och framför allt skåpbilar, inte mitt fel. Sen att det tydligen finns många vita eller silvergrå bilar i området gör det inte bättre. Kanske det tom finns en vit skåpbil med dekaler på om man letar.

Är det inte otroligt att Adriana inte kände igen NB vid bilen då dom hade träffats tidigare men att hon kan peka ut honom på ett foto senare? Vilket minne hon har!

Är det inte otroligt att NB skulle välja Adrina till offer som han nyligen träffat och hejat på? Hur tänkte NB här, sin arbetsgivares svärdotter?
2015-11-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du tror på fullt allvar att en kropp går att elda upp om den läggs på en rishög? Eller menar du att NB enbart ville väcka uppmärksamhet ..

Nej, de tror jag inte.

Men givet han fått ett par dagar att arbeta ostört skulle han mest troligt hittat bättre "gömplatser" och städat bättre efter sig. Men pga han spridit så ofantligt mycket spår efter sig hade det onekligen tagit sin tid.

LH:s snabba agerande innebar att Tiden och Uppmärksamheten i hela området blev NBs största fienden.
2015-11-15, 17:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Pilarna på fotot ovan markerar var hårstråt börjar och var det slutar. Och det sitter som om det placerats fuktigt på kaklet. Försök fästa ett torrt hårstrå på det viset, med eller utan hål!
Men det sitter där hur som haver! Sluta tjata. Det kan vara statisk elektricitet via damm och att det gnuggats mot kläder eller snöre.
2015-11-15, 17:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det klart att det är sjukt att ni orkar hålla på. Du, no police military och transan för väl vända er till Janne Josefsson eller skramla ihop till en egen utredning när den fällande hovrättsdomen fallit. Det är ju trots allt en "rättsskandal" eller hur?

Så trygg så jag skulle känna mig med ditt "försvar", jag tror jag klarar mig ändå.
Jag ser ingen rättskandal utan en dålig utredning. Hovrätten får bestämma det för mig, jag godtar den domen.
2015-11-15, 17:25
Avstängd
Citat:
NEJ. Lägg spoiler förslagsvis - det är vedervärdigt när inläggen tar nästan en hel sida och man tappar intresset totalt. Sen kan du väl beta av en sak i taget i motargument? ETT intresseområde. Jag är online och tänker vara med serru.
Det är bara vedervärdigt när andra gör det eller hur, inte när du och tex MrFold drar till med lång text utan spoiler? Jag gör det på min vis, klara du inte av långa texter så får du hoppa över.
2015-11-15, 17:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ta det lugnt sötnos. Folk där i bygden har helt klart svårt med bilmodeller och färger och framför allt skåpbilar, inte mitt fel. Sen att det tydligen finns många vita eller silvergrå bilar i området gör det inte bättre. Kanske det tom finns en vit skåpbil med dekaler på om man letar.

Är det inte otroligt att Adriana inte kände igen NB vid bilen då dom hade träffats tidigare men att hon kan peka ut honom på ett foto senare? Vilket minne hon har!

Är det inte otroligt att NB skulle välja Adrina till offer som han nyligen träffat och hejat på? Hur tänkte NB här, sin arbetsgivares svärdotter?

Bilen som A enbart sett bakifrån är identiskt beskrivning med de som VET att det är lituauernas bil.
Droppa detta.

A säger i första förhör att han påmint om AJ:s anställda. Hon har sett denne i all hast - inte ett dugg märkligt med andra ord. Det flöde jag har med människor i mitt jobb gör att jag troligen inte skulle peka ut nån öht.
Citat:
Hon tyckte att det var något bekant med honom. Kanske han jobbar åt hennes svärfar Arne
Jönsson.
2015-11-15, 17:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Men det sitter där hur som haver! Sluta tjata. Det kan vara statisk elektricitet via damm och att det gnuggats mot kläder eller snöre.
Det spelar nog ingen roll om vi förklarar tusen gånger att hårstråt har fastnat i bruket på den taggiga kanten och sen hänger det där.
Vissa har tydligen aldrig hört talas om att hårstrån INTE behöver vara helt spikraka.

Jag ser ett hårstrå som har fastnat på den knaggliga kanten och hänger där. Jag kan inte avgöra från bilden om det strået sitter fast på kakelplattan under hålet, men det kan tydligen andra. Vad fan är problemet med att dra alla dessa idiotiska slutsatser???
Väntar bara på att det ska påstås att det inte är Lisas hårstrå heller.
Inget förvånar mig längre när det gäller mördarkramarnas påståenden i den här tråden
2015-11-15, 17:38
Avstängd
Citat:
Bilen som A enbart sett bakifrån är identiskt beskrivning med de som VET att det är lituauernas bil.
Droppa detta.

A säger i första förhör att han påmint om AJ:s anställda. Hon har sett denne i all hast - inte ett dugg märkligt med andra ord. Det flöde jag har med människor i mitt jobb gör att jag troligen inte skulle peka ut nån öht.
Men hur i allsin dar kan du veta att bilen är identiskt? Hur var det med logga eller dekal? vit skåpbil?

Att hon inte känner igen honom direkt gör bara det att hennes minne kan ifrågasättas. Sen blev hon tydligen inte tillräckligt rädd för att på söndagen undvika en ny runda? Hon ville troligen göra sig märkvärdig efteråt och troligen var det bara någon som ville veta vägen.

Sen om det nu var NB är inte val av offer konstigt, har han lika uselt minne som Adriana?
2015-11-15, 17:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det spelar nog ingen roll om vi förklarar tusen gånger att hårstråt har fastnat i bruket på den taggiga kanten och sen hänger det där.
Vissa har tydligen aldrig hört talas om att hårstrån INTE behöver vara helt spikraka.

Jag ser ett hårstrå som har fastnat på den knaggliga kanten och hänger där. Jag kan inte avgöra från bilden om det strået sitter fast på kakelplattan under hålet, men det kan tydligen andra. Vad fan är problemet med att dra alla dessa idiotiska slutsatser???
Väntar bara på att det ska påstås att det inte är Lisas hårstrå heller.
Inget förvånar mig längre när det gäller mördarkramarnas påståenden i den här tråden
Äsch - jag har haft långt här ner till arslet som yngre och det satt långa hårstrån överallt oavsett yta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in