2015-11-14, 22:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det skulle räcka att riva den lilla utbyggnaden söder om den egentliga ladan, den med duschrum, slaktrum mm. Det vore ett litet, symboliskt offer. Kafégäster och närboende skulle slippa hemska associationer. Sådana rivningar har förekommit utomlands.

Ja, absolut. Helst både lada och mjölkrum - ner till grunden och plantera träd där i stället. Blir förvånad ifall man fortsätter använda lokalerna som tidigare.

I Boden rev man för något år sedan ett ödehus där kroppsdelar anträffades våren -13. En sådan rivning är att visa respekt gentemot offret.
2015-11-14, 22:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men inte under rättegången!
Förhör med kriminaltekniker som hittade Lisa
https://minfil.org/o3p1k8b7b9/Lisa_Holm_F_rh_r_med_kriminaltekniker_som_hittade_ Lisa._Tingsr_tten_2_November_2015_live_fr_n_nlt.se .pdf
Semir :*Vittnet fortsätter beskriva hur Lisa Holm låg i skåpet.
Semir :*– Vi funderade länge innan vi påbörjade det här, hur vi skulle få ut kroppen. Vi beställde rättsläkare till platsen.
Att ens behöva diskutera detta visar hur otroligt okunniga folk är - det är SJÄLVKLART att rättsläkare kommer till platsen vid ett brott och undersöker fynd-brottsplats likaväl som krim.tekniker.
Att ens tro att en rättsläkare inte sett snaran runt halsen är så idiotiskt att klockorna stannar..
2015-11-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, absolut. Helst både lada och mjölkrum - ner till grunden och plantera träd där i stället. Blir förvånad ifall man fortsätter använda lokalerna som tidigare.

I Boden rev man för något år sedan ett ödehus där kroppsdelar anträffades våren -13. En sådan rivning är att visa respekt gentemot offret.

I Boden brände man ner Ödehuset, om jag inte missminner mig.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Står du plötsligt på "den rike knösens" sida nu hahaha

Hur tror du folk på bygden kommer känna för godsägaren - när de indirekt ger honom skulden, för att han har - av girighet, anlitat billiga gästarbetare, där han har så pass dålig koll att han inte ens kan namnet på NB:s lillebror. Om inte han tagit dit dessa gästarbetare hade aldrig det hemska mordet skett. Så tänker nog de flesta, inget konstigt alls. Tror inte man vill ha turister där på mördar-sightseeing, hur otrevligt skulle inte det vara?

Det han kan göra, för att komma i bättre dager hos folk, det är att riva dessa byggnader.
Allt kommer ju annars bara kretsa kring det hemska som hände där och folk blir påminda dagligen.
Det här förstår nog även du. Om han inte själv river det så skulle inte jag i alla fall bli förvånad om någon bränner ner det.
Jag bryr mig inte om ifall ladan i Blomberg rivs eller inte. Jag har aldrig varit där, och kommer sannolikt aldrig att åka dit.

Huset som Gustav III sköts i står kvar. Huset som Anna Lindh knivhöggs i står kvar. Jag känner inget obehag av att se dessa "monument över ondskan", för jag uppfattar dem inte så.

AJ har ekonomiskt intresse i ladan. Om de som vill att ladan rivs ordnar en insamling som kompensation till AJ så kommer inte jag att sätta käppar i hjulen.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du? Nopomil? Så du inbillar dig att polisen, under ed, står och ljuger i rättegången?

Jamen LÄS för fan FUP !!!
Jag postade till och med hela polismannens rapportering av hundsöket kvällen den 7 Juni kl 23:30,
så att du lätt kunde läse det, läs det igen:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

I övrigt titta i FUP sidan 651 där finns bild på det ställe där den andra hunden markerade den 8 Juni kl 12:30 och det är INTE i rummet där Lisa sägs ha hängts se efter själv!
Senast redigerad av Theforeigner 2015-11-14 kl. 22:19.
Moderator
blomvattnares avatar
Spekulationer och diskussioner kring att Lisa skulle ha begått självmord hänvisas från och med nu till den alternativa tråden (FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd).

I denna tråd blir det OT.

Som alltid gäller att frågor och synpunkter kring moderering tas i PM, inte i tråden.

/Mod
2015-11-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Står du plötsligt på "den rike knösens" sida nu hahaha

Hur tror du folk på bygden kommer känna för godsägaren - när de indirekt ger honom skulden, för att han har - av girighet, anlitat billiga gästarbetare, där han har så pass dålig koll att han inte ens kan namnet på NB:s lillebror. Om inte han tagit dit dessa gästarbetare hade aldrig det hemska mordet skett. Så tänker nog de flesta, inget konstigt alls. Tror inte man vill ha turister där på mördar-sightseeing, hur otrevligt skulle inte det vara?

Det han kan göra, för att komma i bättre dager hos folk, det är att riva dessa byggnader.
Allt kommer ju annars bara kretsa kring det hemska som hände där och folk blir påminda dagligen.
Det här förstår nog även du. Om han inte själv river det så skulle inte jag i alla fall bli förvånad om någon bränner ner det.

Å hur ska kafe"et leva vidare? Antar att det fick en viss uppsving i början men det lägger sig nog snart
2015-11-14, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jamen vad är det för fel på dig?
Det är ju för fasen rättsläkaren själv som säger att han aldrig själv sett snaran:
Berkowitz:
Som jag har skrivit i mitt protokoll på begäran av kriminaltekniker har jag inte själv gjort någon närmare besiktning på snaran.
Men för i helvete din dårfink! Överläkare/rättsläkare Ström var på plats! Ström som ihop med Berkowitz har signerat dokument i rättsintyg! Det finns för fan dokumenterat i den sekretessbelagda delen som de har tagit del av inkl foton och som sen TR tog del av under lyckta dörrar.
2015-11-14, 22:23
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag håller på med att läsa om det mesta i FUPen , tycker man har fått en ganska klar bild över det mesta , men inte allt såklart .
Något som jag tycker verkar nästan obegripligt är det som sker med Teleskoplastaren !
Det är tveklöst NB som håller på med den på söndagen , att han ställer den i den bakre öppna porten till ladan är för att minska insyn .
Han planerar brottet i god tid alltså , är vad jag tror .
MEN varför är NB ute och kör lastaren på grusvägen mot Martorp , har han tänkt använda den under brottet på något sett .
Är det någon som har en teori ?

Det är märkligt med denna lastare, jag har också funderat på meningen med att köra med den på söndag em, samt att den står halvt utkörd senare. Ingen har trätt fram som förare. NB har en, för farbror Arne, märklig reaktion när han tillfrågas.

Vad var tanken med den? Jag kan inte komma på varför den användes, ingen annan heller som det verkar. Insyn på kvällskvisten som du föreslår verkar rimligt, men på em?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
precis. man kan nästan tro att I själv postar här.

Hur mycket tid hon kan ha lagt ner vet jag inget om, 448timmar är lite mer än 11veckor heltid.
Om det är rimligt eller inte vette tusan, hon har ju sannolikt haft andra anställda som hjälpt till.

Timtaxan blir 2008kr/h. Det är inte direkt oskäligt jämfört med vad andra advokater tar ut men hon är väl utsedd av rätten? Om jag förstått det hela rätt så kommer man då gå efter rättshjälpstaxan som 2015 ligger på 1628Kr/h.

Så om domstolen godkänner antalet timmar så bör hon får ut ca 730 000.

Att begära ersättning är inte samma sak som att få ersättning, det är ganska vanligt att domstolar korrigerar och ger ut mindre än vad som begärs.
Vittnet som begär 36 000 kan ju glömma det, man får skälig ersättning för förlorad inkomst, resa och uppehälle. Så säg max en dagslön samt ersättning för resa fram och tillbaks.
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men för i helvete din dårfink! Överläkare/rättsläkare Ström var på plats! Ström som ihop med Berkowitz har signerat dokument i rättsintyg! Det finns för fan dokumenterat i den sekretessbelagda delen som de har tagit del av inkl foton och som sen TR tog del av under lyckta dörrar.
Rättsläkaren kom till platsen vid 4-tiden på lördagmorgon efter att fyra forensiker lyckats få ut kroppen ur skåpet.
2015-11-14, 22:24
Medlem
katws avatar
Kungliga Operan och NK står kvar ja, men en sketen lada jämförs med dessa som om det vore den självklaraste sak i världen.

En insamling till Herr Arne som inte ens klarar av att anställa två svenska hantverkare förstår jag lockar vissa. I alla fall som liten kompensation av att blivit uthängd av samma personer som den rika knös som beställt städning under flera månaders spekulationer.

Somliga härinne skulle behöva besöka någon form av läkare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in