2015-11-13, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Utomordentlig sammanställning som verkligen bär fram hur fruktansvärt starkt bunden
avskummet Nerijus är till mordet på stackars Lisa.
Bevisningen mot honom är av så övertygande slag att det inte finns minsta lilla utrymme
för någon alternativ GM och ingen normalbegåvad person med verklighetsförankringen
någorlunda intakt skulle ens för ett ögonblick behöva omge sig med ett uns av tvivel
i skuldfrågan. Det är inte alltför ofta man ser en mördare vara så knuten till sin gärning
som denne man från Litauen.
Att ändå i det läget som någon gjort vanvörda Lisas frånfälle genom att bara så mycket
som nudda vid möjligheten att flickan istället begått självmord är så förkastligt och
häpnadsväckande att man saknar ord för dylikt tilltag.

Det är mycket annat som går att förundra sig över i tråden av de som förespråkar sina
diverse alternativa lösningar.
Men som sagt: här finns i själva verket inget som helst utrymme för någon annan GM
än Nerijus den förskräcklige. Kommer det verkligen att behöva finnas nån enda som
tvivlar på hans skuld långt efter alla fällande domar i målet? Troligen. En och annan
som aldrig skulle gå att övertyga om man så langade fram en videoinspelning av illdådet
eller ifall NB till och med erkände till slut.
Fyra dagar till - sen anländer LIVSTIDSDOMEN mot den baltiske lustmördaren.

Mycket välformulerat och bra skrivet - är precis så det är och känns.
Speciellt det fetstilta stycket - är mycket viktiga tankar du tar upp som var och en borde förstå, allt annat är helt förkastligt.
2015-11-13, 20:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Hade L.H en extra mp3spelare? Annars är det inte möjligt att fadern skulle ha hört röster via hörlurarna om samtalet fortfarande var öppet.

Hon hade tänkt lyssna på musik under hemfärden. Med "röster" avses radioröster.
2015-11-13, 21:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Va?
Står ju inte ett skit om sökinsatser - är ett ordinärt förhör med en anställd på gården.

Marktorp är en del av Blomberg Säteri ägt av AJ, och iom polisen & profilarna redan från början
sa att den som tagit Lisa var en lokal person så är det ju himla märkligt att polisen aldrig sökte Marktorp, när dom till och med var där och höll förhör redan den 11 Juni, stort fel av polisen, dom kunde ju bara skickat dit en sökinsats, dom sökte ju av alla andra AJs fastigheter de första dagarna,
så varför inte Martorp ?... det var där Lisa låg gjömd...
2015-11-13, 21:02
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Utomordentlig sammanställning som verkligen bär fram hur fruktansvärt starkt bunden
avskummet Nerijus är till mordet på stackars Lisa.
Bevisningen mot honom är av så övertygande slag att det inte finns minsta lilla utrymme
för någon alternativ GM och ingen normalbegåvad person med verklighetsförankringen
någorlunda intakt skulle ens för ett ögonblick behöva omge sig med ett uns av tvivel
i skuldfrågan. Det är inte alltför ofta man ser en mördare vara så knuten till sin gärning
som denne man från Litauen.
Att ändå i det läget som någon gjort vanvörda Lisas frånfälle genom att bara så mycket
som nudda vid möjligheten att flickan istället begått självmord är så förkastligt och
häpnadsväckande att man saknar ord för dylikt tilltag.
Det är mycket annat som går att förundra sig över i tråden av de som förespråkar sina
diverse alternativa lösningar.
Men som sagt: här finns i själva verket inget som helst utrymme för någon annan GM
än Nerijus den förskräcklige. Kommer det verkligen att behöva finnas nån enda som
tvivlar på hans skuld långt efter alla fällande domar i målet? Troligen. En och annan
som aldrig skulle gå att övertyga om man så langade fram en videoinspelning av illdådet
eller ifall NB till och med erkände till slut.
Fyra dagar till - sen anländer LIVSTIDSDOMEN mot den baltiske lustmördaren.
[ Visa mindre ]
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Speciellt det fetstilta stycket - är mycket viktiga tankar du tar upp som var och en borde förstå, allt annat är helt förkastligt.

INstämmer helt ALLA som har tankekapacitet att se en helhet inser att det är helt orimligt, XO idiotens självmordsteori saknar ALL verklighetsförankring och är bara osmaklig i sin helhet.

Han är skyldig som synden, någon annan förklaring finns helt enkelt inte, sjukt bara att han e så stenhård i sitt nekande och inte försäger (ja det finns tendenser till det i förhören) sig mer än han gör..., men han har ju ingenting att tjäna på att bekänna så det är kanske inte så konstigt egentligen.
2015-11-13, 21:11
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Precis. Det är märkligt att alternativteoretikerna inte kan förstå bevisvärdet. Det ger inte utrymme för några alternativ.
Det enda som för allmänheten är okänt är exakt VAD som hände i ladan. Inte VEM som gjorde det.
Spåren från NB på LH avsattes vid brottet mot LH. ENDAST då.
2015-11-13, 21:13
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon hade tänkt lyssna på musik under hemfärden. Med "röster" avses radioröster.

Jo, men om mobilen är upptagen i ett samtal så spelar den inte musik/radio samtidigt därav frågan om extra mp3spelare.

Jag antar att mopeder inte har radioanläggningar så som vissa motorcyklar har, men där är jag kanske fel på det?
2015-11-13, 21:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Marktorp är en del av Blomberg Säteri ägt av AJ, och iom polisen & profilarna redan från början
sa att den som tagit Lisa var en lokal person så är det ju himla märkligt att polisen aldrig sökte Marktorp, när dom till och med var där och höll förhör redan den 11 Juni, stort fel av polisen, dom kunde ju bara skickat dit en sökinsats, dom sökte ju av alla andra AJs fastigheter de första dagarna,
så varför inte Martorp ?... det var där Lisa låg gjömd...

Har för mig polisen sa att det tillhörde sökområdet. Däremot utökade man sökområdet efter varje dag som gick. Det är nog inte så lite områden att söka igenom om man nu ska göra det noggrant. Utan Missing People hade det nog tagit ännu längre tid, och det är inte ens säkert man funnit alla spår som han dumpat efter Lisa. Gärningsmannaprofilgruppen rikskriminalpolisen anlände till Skövde den 10 juni.

FU 1038
11 juni GMPs uppfattning är att det med största sannolikhet är en gärningsman som har någon form av koppling till området Blomberg/Källby. Detta stöds bl.a. av de fynd som gjorts av Lisas personliga tillhörigheter längs en liten lokal traktorväg. En person som inte är bekant med området hittar inte denna väg.
Vidare gör vi bedömningen, med stöd av de fynd som gjorts i ladan och att risken är stor att Lisa är bragd om livet, att en gärningsman som är obekant med området och inte kan kopplas till ladan inte skulle riskera att transportera bort en kropp från platsen.
Det avföringsfynd som gjorts i ladan skulle kunna kopplas till en gärningsman då vissa gärningsmän i samband med genomförande av ett brott får ett sådant adrenalinpåslag att de måste tömma tarmen.
2015-11-13, 21:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, man dödar inte alls, under normala förhållanden. Men abnorma avvikelser förekommer. Förutom en kuslig föreställningsvärld och extrem brist på empati kan kanske också thrill seeking vara en ledtråd?

Jo jag käner väl till att det finns sådana extremt störda människor, men det är ingenting i NBs personlighet som stämmer med en sådan typ människa, det skulle ha kommit fram något by now om han var en sådan skulle man tycka.

Det som är så frustrerande med det här fallet är at det spelar ingen roll hur man försöker att få ihop
vem och hur och varför det här har gått till, ja så fungerar det inte, det är hela tiden något som inte stämmer !
2015-11-13, 21:27
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jo, men om mobilen är upptagen i ett samtal så spelar den inte musik/radio samtidigt därav frågan om extra mp3spelare.

Jag antar att mopeder inte har radioanläggningar så som vissa motorcyklar har, men där är jag kanske fel på det?

Ingen aning - FUP? Vid den tiden hade arbetskamraterna redan lämnat kafét och någonstans har rösterna kommit ifrån. Om han fick med henne till bilen (vilket låter osannolikt om man utgår från vittnesiakttagelser) så kan NB haft bilradion påslagen.
2015-11-13, 21:31
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Jo, men om mobilen är upptagen i ett samtal så spelar den inte musik/radio samtidigt.

Fickringningen sker innan hon skiljts från sina kolleger innan hon anslutit lurarna, enkelt, krångla inte till det
2015-11-13, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Just det!

Detta kommer hon att tänka på resten av sitt liv hur nära hon var att bli Nerijus offer, och att det istället kom att bli en 17-årig tjej.

Ja, vilken mardröm. Man förstår om hon reagerade både psykiskt och fysiskt när hon såg honom igen - odjuret - men i rättssalen denna gång, tack o lov. Tänk vad tillfälligheter kan avgöra ens öde...
2015-11-13, 21:45
Medlem
Nosemonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Usch, jag hamnade nu på något sätt på polisens presskonferens när de hade hittat Lisa när jag kollade på Youtube. Fyfan jag kommer ihåg hur starkt berörd jag blev när beskedet kom. Efter att varit med och letat efter henne 2 dagar i rad och träffat både folk som kände henne och hennes familj under de dagarna så brast mitt hjärta lite. Jag vill inte säga att detta fall skulle vara värre än alla andra lustmord som sker, men något med Lisas försvinnande fick ett helt land att hålla andan.

Jag var på fest inte många kilometer ifrån där hon försvann när de rapporterades om att hon hade hittats död. Det var en konstig känsla när alla lade ner sin alkohol och bara gav varandra en kram.

Jo, vi är nog många som blev starkt berörda och som aldrig kommer att glömma Lisa. Jag gick in på nätet 10-20 ggr om dagen från jobb den veckan och hoppades få se rubriker om att hon hittats vid liv. Tyvärr blev det inte så. Jag följde polisens presskonferens när de hittat Lisa, men de avvaktade med att bekräfta om det verkligen var Lisa. Jag befann mig på hotell då, när beskedet kom gick all luft ur en. Jag, en vuxen man som aldrig träffat Lisa, gick och lade mig storgråtandes. Det var så fruktansvärt orättvist, onödigt, meningslöst och tragiskt på alla sätt. Jag kommer alltid att minnas exakt var jag var och vad jag gjorde när beskedet kom - och jag kommer alltid att minnas en ung tjej som hette Lisa Holm, en tjej som var värd allt i denna värld men som inte fick lov att ens bli vuxen p g a en perverterad idiot.

Jag hoppas att Lisa får allt hon är värd i ett liv efter detta, och att helvetet håller en plats åt den perverterade balten...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in