2015-11-12, 21:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dialogpoliserna har fått nya kollegor, gigolopoliserna.

Har du med egna ögon bevittnat det du påstår?

Jag bor 100-tals kilometer från Skåne så jag har inte sett det med egna ögon. Men låt oss bena ut det:

De tar emot "flyktingarna", bugar och bockar för dem,
Detta framgick av klipp på Aftonbladet runt 12:30-13:00-tiden

bär deras tillhörigheter om det är tungt.
Detta stod i artikeltext.

Så lotsas "flyktingarna" värdigt till väntande bekväma långfärdsbussar som tar dem till ett kontor där de kan söka asyl.
Framgick både av artikeltext och av videoklipp.
Citera
2015-11-12, 21:54
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vi var redan på väg mot kollaps dock långsamt, det här ger 7 klövern en chans att framstå som " vettiga" än så länge har bara M och KD tagit chansen.

Vadå "tagit chansen"? de framsårt som idioter i gemene mans ögon. Sen att Löfvens brödraskap försöker behålla status quo genom att införa TEMPORÄRA gränskontroller är ju något man som svensk medborgare bör gråta över.
Citera
2015-11-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ober-sturm-bahn-fuhrer
https://www.youtube.com/watch?v=putezSS32m8

Bläddra till 10.00

Dom vet vad dom vill ha..

Det vet svenska myndigheter också. Och vi ska tydligen vara "stolta" över det faktum att dessa lycksökare vill komma åt våra skattepengar. Jätte stolta.
Citera
2015-11-12, 21:57
Medlem
BigDingDongs avatar
Är det någon som vet hur stor andel av dem som kommer till Sverige via Öresundsbron under eftermiddagsrusningen som polisen hinner med att kontrollera?
Citera
2015-11-12, 21:58
Moderator
OYs avatar
Aktuellt hade ett inslag med en familj i Rostock, det påstås att det är en pappa med ett pass, fru och barn har inga resehandlingar.

Tar Migrationsverket DNA-prov på den här familjen om de lyckas ta sig till Sverige för att utreda släktskap? Vem som helst kan ju ta betalt för att agera pappa till en familj.
Citera
2015-11-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bird-is-the-word
Rapport ikväll handlade drygt 19 minuter om flyktingar, och 3 minuter om tonårstjejer som visar fittan på internet. Resten var väderleks rapport.

Dessa två problem går faktiskt att förena..
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Nu gapar de sig hesa de som förespråkar fri invandring. helöppna gränser. Ofast naiva, bortskämda el hysteriska vänstervridna element..
Ett ex
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2894623-gron-ungdom-for-djavligt-rakt-igenom-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det finns gott om människor i detta landet som inte ska ha rösträtt.

Och det väller in fler varje dag som går..
Citera
2015-11-12, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Dessa två problem går faktiskt att förena..
Hur då tänkte du?
Citera
2015-11-12, 22:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Synd att Migrationsverket helt har slutat att rapportera siffror sedan i söndags, det hade varit intressant att se om antalet asylsökande ökar eller minskar, och hur det påverkar ensamkommande "barrrn".

Fortfarande ligger bara den patetiska kommentaren "Osäkerhet om antalet asylsökande på måndagen" uppe på deras sida trots att det gått Tisdag och Onsdag också ...

Tidigare rapporterade de alltid siffran dagen efter.
Citera
2015-11-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nej. det hander inte. âr du helt jävla dum I huvudet?
Försök och läs I tråden.

Sverige nekar ingen att söka asyl I Sverige. Tv¨rtom hjälper värdarna (poliserna) dem till närmaste migrationsverk.
Det är fakta ..flyktingar utan pass får inte gå på färjan från Tyskland och kommer därmed inte in i sverige via den rutten . Jag sa inget om att man inte fick söka asyl här
Citera
2015-11-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag bor 100-tals kilometer från Skåne så jag har inte sett det med egna ögon. Men låt oss bena ut det:

De tar emot "flyktingarna", bugar och bockar för dem,
Detta framgick av klipp på Aftonbladet runt 12:30-13:00-tiden

bär deras tillhörigheter om det är tungt.
Detta stod i artikeltext.

Så lotsas "flyktingarna" värdigt till väntande bekväma långfärdsbussar som tar dem till ett kontor där de kan söka asyl.
Framgick både av artikeltext och av videoklipp.

Jag har sett det med egna ögon. Jag skällde ut polisen då de bad om mitt ID, och han såg uppriktigt ledsen ut och sa "don't shoot the messenger". Men jag var förbannad och fortsatte med att det numera inte finns brottslighet I Malmö eftersom de kan stå här och agera som flyktingvärdar. Och de slog ned bliclken och mumlade om att de gör vad de blir tillsagda.

De såg ut att vara friska måanniskor som rimligen skulle kunna få ett riktigt arbete där de skapar värde och gör nytta. Jag har bara förakt för dagens poliser som lyder makten utan att tänka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in