Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Falsk dikotomi är ett argumentationsfel där personen förutsätter att det bara finns två alternativ, men där det egentligen skulle kunna vara så att båda dessa ”teorier” är falska eller att dessa inte behöver utesluta varandra.
En förklaring av falsk dikotomi är att i falsk dikotomi kan det bara existera två teorier, förkastas den ena teorin måste den andra teorin vara riktig.
Sluta göra argumentationsfel putte.
Håll inte på med dina språkförsvårningar för att se ut att du har rätt, du kan inte förklara naturvetenskapligt hur universum skapadas och liknande och därför är det säkert att denna värld och allt inte ä skapat på naturvetenskapliga sätt. Därmed vet sådana som du nu om att ditt argument"finns inga bevis för gud" håller inte och ändå kommer du förmodligen fortsätta synda och försätta dig i en sorglig situiation. Jag undrar en annan sak också, vet inte hur mycket kunnig du är i politik i världen och liknande men varje kunnig person vet att vår historia inte är som i historieböckerna och man vet att den vanliga utgångspunkten för vissa politiska ämnen är fel, så då undrar jag det är ju i princip samma personer som berättar om oss för politiken såsom när det gäller vetenskapen, litar du fullt ärligt på dessa så kallade "experter" inom vetenskapen som egentligen bara får berätta för omvärlden det som deras styrande herrar säger till dem om , inte en smula mer. Litar du på dagens media, allmäna opinionspolitik och i sådana fall på dagens vetenskapsförklarare? Förstår du min poäng? Kan vara lite konstigt skrivet...