2015-11-12, 04:08
Medlem
Hej, ska snart lämna in min första aktivitetsrapport och sökte lite extra skit jobb jag igentligen inte vill ha, fick häromdagen svar via mail att jag var välkomen på intervju idag, svara att jag inte har möjlighet att komma idag, stället ligger ca 10 mil ifrån vart jag bor, fick då svar att jag kan komma imorgon istället ...

Är det okej att bara ignorera dem ? eller kan arbetsförmedligen få reda på det ?
Citera
2015-11-12, 04:14
Medlem
Det är inte alla som har jobb de vill ha. Jag tycker du ska gå dit och kolla läget - det kanske låter spännande? Eller åtminstone en erfarenhet rikare? Sitta hemma och röka gräs kanske du tycker är kul, men det är knappast utvecklande. Gör någonting istället, då sover du bättre på kvällen! Lycka till

Citat:
Ursprungligen postat av MaryJaneInMeBrain
Hej, ska snart lämna in min första aktivitetsrapport och sökte lite extra skit jobb jag igentligen inte vill ha, fick häromdagen svar via mail att jag var välkomen på intervju idag, svara att jag inte har möjlighet att komma idag, stället ligger ca 10 mil ifrån vart jag bor, fick då svar att jag kan komma imorgon istället ...

Är det okej att bara ignorera dem ? eller kan arbetsförmedligen få reda på det ?
Citera
2015-11-12, 04:18
Medlem
Jogens avatar
När ett företag kallar dig på intervju så gör de det av en anledning och jag kan mycket väl tänka mig att om den arbetssökande inte behagar komma på denna intervju, så är det en av de saker som företag helt klart kan tänkas vilja meddela Arbetsförmedlingen. Svar nog? Vill du gambla? Är det värt det?
Citera
2015-11-12, 04:35
Medlem
Om jag svarar med att jag fått ett annat jobb erbjudande då ? är det inte lite långsökt att dom anstränger sig för att kontakta arbetsförmedligen ?

Sen att dom inte ringer utan skickar mail tycker jag är väldigt skumt, kan väl bara säga att jag inte kollat min mail senaste dagarna ...

Och nej jag orkar inte åka 10 mil för ett nystartat callcenter piss jobb när jag haft ett bra jobb senaste 4 åren.
Citera
2015-11-12, 04:39
Medlem
Sluta slösa deras tid och säg som det "är", jobbet är för långt bort. tacka och be om ursäkt
Senast redigerad av Wizze. 2015-11-12 kl. 04:44.
Citera
2015-11-12, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wizze.
Sluta slösa deras tid och säg som det "är", jobbet är för långt bort. tacka och be om ursäkt

Nej tack, känns säkrare att bara låtsas som jag inte sett något.. skulle af ringa så säger jag bara att jag inte kollat min mail och att dom skulle ring mig om dom verkligen var seriösa iställte för att boka in nån random tid och skicka ut ett mail.
Citera
2015-11-12, 04:57
Medlem
Citat:
Nej tack, känns säkrare att bara låtsas som jag inte sett något.. skulle af ringa så säger jag bara att jag inte kollat min mail och att dom skulle ring mig om dom verkligen var seriösa iställte för att boka in nån random tid och skicka ut ett mail.
Vadå nej tack, Om du redan var insatt på att dra ut skiten så länge det går så hade du väl inte behövt skapa en tråd om det, trode du verkligen folk skulle uppmana dig att bete dig som en bortskämd snorunge?

I aktivitetsrapporten så skriver du bara att du sökt jobb, du behöver inte skriva några resultat, bäst är att tacka nej och inte säga något till arbetsförmedlingen. lättast är bara att göra saken kortfattad och få det överstökat, respektera företaget som försöker att ge dig en chans, varför bemöta det med att bara slösa deras tid?

Jag har blivit erbjuden 2 jobb jag inte velat ta som jag snabbt tackade nej till. arbetsförmedlingen fick aldrig något veta. dom ids inte spendera tid på att bekräfta vad folk har eller inte har gjort.
Senast redigerad av Wizze. 2015-11-12 kl. 05:00.
Citera
2015-11-12, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wizze.
Vadå nej tack, Om du redan var insatt på att dra ut skiten så länge det går så hade du väl inte behövt skapa en tråd om det, trode du verkligen folk skulle uppmana dig att bete dig som en bortskämd snorunge?

I aktivitetsrapporten så skriver du bara att du sökt jobb, du behöver inte skriva några resultat, bäst är att tacka nej och inte säga något till arbetsförmedlingen. lättast är bara att göra saken kortfattad och få det överstökat, respektera företaget som trots allt tror att du vill och lägger ner tid på dig.

Jag har blivit erbjuden 2 jobb jag inte velat ta som jag snabbt tackade nej till. arbetsförmedlingen fick aldrig något veta. dom ids inte spendera tid på att bekräfta vad folk har eller inte har gjort.

Ursäkta om jag lät spydig, förstår hur du resonerar, men nu har jag redan kommit på en ursäkt till varför jag inte kunde komma på första intervjun i hopp att dom inte skulle boka om, låter inte det väldigt fel att nu skriva att jag tackar nej till intervjun pga personliga skäl ?
Citera
2015-11-12, 05:15
Medlem
Dom försöker hitta en person som passar dom, tvivlar på att dom är ute på häxjakt för att förhindra folk från att få arbetslöshetsersättning från försäkringskassan. Förmodligen så kommer dom inte ens ihåg att du avbokat första mötet om du skickar ett nytt blankt mejl där du helt enkelt tackar nej och avbokar.

Vet dom om att du är inskriven på arbetsförmedlingen? Jag tror det är större chans att dom tar kontakt med af ifall du struntar i att komma på ett bokat möte, om jag var arbetsgivare så skulle jag bli mer lack över en sån sak.

Om du fortfarande känner dig obekväm att säga som det är så tycker jag att du ska dra en bullshit historia om att du fick jobba som tillsvidare eller timanställd hos någon bekant eller släkting. Tacka och ursäkta.
Citera
2015-11-12, 05:19
Medlem
Lycka till, nu ids jag inte skriva något mer.
Citera
2015-11-12, 07:03
Bannlyst
Citat:
Ok mamma ...
Du ber om råd och dimmförklarar och förlöjligar. Du är en mycket lat person månne?
Citera
2015-11-12, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaBollen
Du ber om råd och dimmförklarar och förlöjligar. Du är en mycket lat person månne?

nej, jag föredrar att vara lat och röka gräs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in